Podłaczenie krokowego 205mi16

Dyskusje na temat napraw silnikow XU 8v,16v.
Awatar użytkownika
buniooo
Uzalezniony
Posty: 508
Rejestracja: 11 lut ndz, 2007 2:17 pm
Posiadany PUG: 205 Mi16, DS3
Lokalizacja: Dolny Śląsk
Kontakt:

Re: Podłaczenie krokowego 205mi16

Post autor: buniooo »

Juz dziala :!: :!:
wszystko sie rozchodzilo o mase ktora musi byc podana wlasnie z jednego z wtrysków.
Zimny trzyma 1,5k obr a po nagrzaniu ok 1k.
wszystko ladnie pieknie

Dzieki osmolov za wskazówke :)


czujnik spalania stukowego nie ma wplywu na dzialanie krokowego tak nawiasem

Jak dla mnie mozna zamknac.
bez_polotu
Junior
Posty: 311
Rejestracja: 12 lip czw, 2007 11:42 pm
Posiadany PUG: 406 TS6
Numer Gadu-gadu: 0

Re: Podłaczenie krokowego 205mi16

Post autor: bez_polotu »

kurcze to dlaczego u mnie nie działa... :/ ale nic cieszę się że przynajmniej u Ciebie jest dobrze ;)
"The Greatest Thing You Will Ever Learn, Is Just to love, and Be Loved in Return."
Awatar użytkownika
moralez
Peugeot 205 Master
Posty: 4911
Rejestracja: 30 sie wt, 2005 3:42 pm
Posiadany PUG: 205......T8, 205 GTI 1.6
Numer Gadu-gadu: 2955602
Lokalizacja: Włocławek
Kontakt:

Re: Podłaczenie krokowego 205mi16

Post autor: moralez »

moze musisz probowac z kazdym wtryskiwaczem, w motronicu 1,3 chyba jest polsekwencja, nie wiem jakie to ma znaczenie dla krokowego :D
Awatar użytkownika
d_ARC
Uzalezniony
Posty: 887
Rejestracja: 22 mar śr, 2006 7:44 pm
Posiadany PUG: Rallye16 - powoli, ale do przodu :)
Numer Gadu-gadu: 2897169
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: Podłaczenie krokowego 205mi16

Post autor: d_ARC »

buniooo pisze:Juz dziala :!: :!:
wszystko sie rozchodzilo o mase ktora musi byc podana wlasnie z jednego z wtrysków.
Zimny trzyma 1,5k obr a po nagrzaniu ok 1k.
No i super. Ja dopiero dziś wieczorem miałem czas popatrzeć na schematy, więc sorki za wczorajszy brak odzewu. Czyli dokładnie jak na schemacie, 2 kabelki, jeden do kompa, drugi wspólny dla wtrysków i pod główny przekaźnik, sygnał po przekręceniu stacyjki :)

Osmolov może spróbuj bezpośrednio pod przekaźnik, jak na obrazku?

I u mnie muszę sprawdzić, bo na zimnym niższe obroty i po rozgrzaniu rosną na 1200-1500RPM. Może spece elektryki gdzieś kabelki zamieniły, tylko gdzie...
bez_polotu
Junior
Posty: 311
Rejestracja: 12 lip czw, 2007 11:42 pm
Posiadany PUG: 406 TS6
Numer Gadu-gadu: 0

Re: Podłaczenie krokowego 205mi16

Post autor: bez_polotu »

no właśnie muszę sprawdzić jak z tą masą jest... zauważyłem jeszcze taką rzecz że jak wypnę krokowy na rozgrzanym silniku to obroty spadają, ale nadal są powyżej 1k dalej gdy lekko ścisnę gumę która doprowadza powietrze do krokowego to obroty spadają w okolice 1k. Czyli co w takim wypadku steruje wolnymi obrotami?
d_ARC pisze:I u mnie muszę sprawdzić, bo na zimnym niższe obroty i po rozgrzaniu rosną na 1200-1500RPM. Może spece elektryki gdzieś kabelki zamieniły, tylko gdzie...
może czujnik temp. cieczy daje nieprawidłowy sygnał?
"The Greatest Thing You Will Ever Learn, Is Just to love, and Be Loved in Return."
Awatar użytkownika
buniooo
Uzalezniony
Posty: 508
Rejestracja: 11 lut ndz, 2007 2:17 pm
Posiadany PUG: 205 Mi16, DS3
Lokalizacja: Dolny Śląsk
Kontakt:

Re: Podłaczenie krokowego 205mi16

Post autor: buniooo »

spr wlasnie ten czujnik. Bo to on podaje mu temp silnika i do tego dobiera obroty. a pomiarem tego wszystkiego jest czujnik przedkosci obr.
jak bedziesz miec zwalony czujnik temp to bedzie auto mialo za bogata mieszanke bo ciagle do kompa beda isc sygnaly o zimnym silniku.(kopci na czarno) no i stad mozesz miec caly czas te podniesione obr.
bez_polotu
Junior
Posty: 311
Rejestracja: 12 lip czw, 2007 11:42 pm
Posiadany PUG: 406 TS6
Numer Gadu-gadu: 0

Re: Podłaczenie krokowego 205mi16

Post autor: bez_polotu »

buniooo pomijając krokowce... kiedy wrzucić jakieś foty i opis Twojego Puga, mnie bardzo interesuje jak wygląda najmocniejsze (z hamowane) mi16 w Polsce :D zresztą wydaje mi się że nie tylko mnie to się interesuje ;)
"The Greatest Thing You Will Ever Learn, Is Just to love, and Be Loved in Return."
Awatar użytkownika
d_ARC
Uzalezniony
Posty: 887
Rejestracja: 22 mar śr, 2006 7:44 pm
Posiadany PUG: Rallye16 - powoli, ale do przodu :)
Numer Gadu-gadu: 2897169
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: Podłaczenie krokowego 205mi16

Post autor: d_ARC »

osmolov pisze:jak wypnę krokowy na rozgrzanym silniku to obroty spadają, ale nadal są powyżej 1k dalej gdy lekko ścisnę gumę która doprowadza powietrze do krokowego to obroty spadają w okolice 1k. Czyli co w takim wypadku steruje wolnymi obrotami?
(...)
może czujnik temp. cieczy daje nieprawidłowy sygnał?
U mnie po wypięciu krokowego komp głupiał, obroty ja w metronomie falowały równiutko od 1500 do 2000RPM, po ponownym podłaczeniu wtyczki bez zmian, elektryk rozkładal ręce... wystarczyło odpiąc aku coby zresetować kompa i już cacy.
Kiedyś w BX 16 Soupapes, który miał być pierwotnie dawcą silnika, zamiast krokowca był wstawiony kran (sic!), taki zwykły z kurkiem - patent doskonale działał, kręcąc kurkiem można było zmniejszyć lub zwiększyć obroty :mrgreen:

Czujnik podmienię, bo rzeczywiście mieszanka zdaje się być zbyt bogata (zapach paliwka, okopcona na czarno końcówka wydechu, marchemy i strzelanie z wydechu przy ostrzejszej jeździe i redukcji biegów), choć spalanie 9-12 litrów jeszcze akceptowalne.
bez_polotu
Junior
Posty: 311
Rejestracja: 12 lip czw, 2007 11:42 pm
Posiadany PUG: 406 TS6
Numer Gadu-gadu: 0

Re: Podłaczenie krokowego 205mi16

Post autor: bez_polotu »

Sprawdziłem jeszcze jedną rzecz... po resiecie kompa obroty silnika przez pierwsze 2s są w okolicy 1k później rosną do 1,5k następnie w miarę rozgrzewania się silnika spadają do 1k i utrzymują się tak do włączenia się wentylatora, równocześnie z jego włączeniem obroty wskakują na 1,5k i tak zostają nawet jak wentylator się wyłączy. Po zgaszeniu auta i ponownym odpaleniu na rozgrzanym silniku obroty wskakują na 2-2,5k 8)7

Podpięcie masy pod inne wtryski nie przyniosło efektu...
Czujnik temperatury cieczy kupowałem nowy 5-6 m-cy temu jest możliwe żeby tak szybko padł?
Jest w stanie ktoś mi podać przybliżone wartości rezystancji czujnika temperatury cieczy przy rozgrzanym silniku i zimnym?

Jak nic nie wymyśle to silniczek krokowy zostanie zastąpiony elektro-zaworkiem na wzór tego BX 16 o którym wspomniał d_ARC 8)7
"The Greatest Thing You Will Ever Learn, Is Just to love, and Be Loved in Return."
Awatar użytkownika
moralez
Peugeot 205 Master
Posty: 4911
Rejestracja: 30 sie wt, 2005 3:42 pm
Posiadany PUG: 205......T8, 205 GTI 1.6
Numer Gadu-gadu: 2955602
Lokalizacja: Włocławek
Kontakt:

Re: Podłaczenie krokowego 205mi16

Post autor: moralez »

osmolov pisze:
Jest w stanie ktoś mi podać przybliżone wartości rezystancji czujnika temperatury cieczy przy rozgrzanym silniku i zimnym?
Ksiazka sie klania panie kolego 8) . Tam jest taki ladny wykres pokazujacy zmiane rezystancji wraz ze zmiana temperatury.
bez_polotu
Junior
Posty: 311
Rejestracja: 12 lip czw, 2007 11:42 pm
Posiadany PUG: 406 TS6
Numer Gadu-gadu: 0

Re: Podłaczenie krokowego 205mi16

Post autor: bez_polotu »

yyyy.. a to przepraszam tylko w której książce? ja mam tą forumową do 205 i mam "Peugeot 405 (petrol) Service and Repair Manual" ale nie znalazłem tam wykresu... ale uznam że źle szukałem :D
A jakieś pomysły co do w/w skoku obrotów silnika?
"The Greatest Thing You Will Ever Learn, Is Just to love, and Be Loved in Return."
Awatar użytkownika
moralez
Peugeot 205 Master
Posty: 4911
Rejestracja: 30 sie wt, 2005 3:42 pm
Posiadany PUG: 205......T8, 205 GTI 1.6
Numer Gadu-gadu: 2955602
Lokalizacja: Włocławek
Kontakt:

Re: Podłaczenie krokowego 205mi16

Post autor: moralez »

Ksiazka forumowa do 205
strona 56 wg numeracji ksiazki wg pdf 52
:mrgreen:
bez_polotu
Junior
Posty: 311
Rejestracja: 12 lip czw, 2007 11:42 pm
Posiadany PUG: 406 TS6
Numer Gadu-gadu: 0

Re: Podłaczenie krokowego 205mi16

Post autor: bez_polotu »

Czujnik temperatury cieczy działał sprawdzany w całym zakresie. Znalazłem w końcu winowajce a był nim czujnik położenia przepustnicy, a dokładnie zimny lut na switchu wewnątrz czujnika. Po resecie pug trzyma pięknie obroty, 1k a nawet 950 obr/min.
"The Greatest Thing You Will Ever Learn, Is Just to love, and Be Loved in Return."
Awatar użytkownika
d_ARC
Uzalezniony
Posty: 887
Rejestracja: 22 mar śr, 2006 7:44 pm
Posiadany PUG: Rallye16 - powoli, ale do przodu :)
Numer Gadu-gadu: 2897169
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: Podłaczenie krokowego 205mi16

Post autor: d_ARC »

A ja znalazłem winowajcę czasowych zaników zasilania na motorek. Kiedyś z tego powodu tydzień męczyłem się szukając przyczny, po wymianie czujnika obrotów wału, było ok, ale może to wcale nie było przyczyną... Ostatnio sytuacja się powtórzyła. Po godzinie walki na przystanku autobusowym, gdy już chciałem pytać kierowcę czy nie zamieni się za starego Ikarusa, przypadkiem znalazłem wionwajcę - kabel + we wtyczce na cewkę trzymał się na paru nitkach 8)7 Szybki serwis i z rykiem odjechał z przystanku :)
ODPOWIEDZ