parę problemów w XU9JAZ

Dyskusje na temat napraw silnikow XU 8v,16v.
cienki
Junior
Posty: 473
Rejestracja: 20 lut sob, 2010 6:10 pm
Posiadany PUG: 205 GTI
Numer Gadu-gadu: 6928887
Lokalizacja: zdecydowanie Podkarpacie

Re: parę problemów w XU9JAZ

Post autor: cienki »

Do teraz pytanie z głupszych :D
Jakie świece w motorze zostały zamontowane ??
Sprzedam dużo części do skrzyń biegów BE1/BE3 (dzwony, korpusy, koła zębate, dyferencjały itd)
volcane1.9i

Re: parę problemów w XU9JAZ

Post autor: volcane1.9i »

Było tak ze kostka zwana "przekaźnikiem pompy paliwa" taka brązowa posiadająca w sobie dwa styczniki co wywnioskowałem ze schematu który jest na nim była walnięta bo wtedy jak przekręcałem stacyjkę na poz 2 (kontrolki, bo 1 licze ściągnięcie blokady kier. a 3(rozruch) wracające kluczyk do poz 2 ) to od razu łapał rozrusznik ratowało zdjęcie klemy. na nowej kostce jest tak jak być powinno.
Pompka idzie tylko na krótko. w sobotę bede w garażu to sprawdzę miernikiem czy na wtyczce przed pompką paliwa jest 12V.

*cienki - świece kupiłem nowe NGK, jakby było coś nie tak z czujnikiem położenia wału to niebyłoby napewno iskry??
*TO-MI - sprawa z pozycją stacyjki w której miałby kręcić jest rozwiązana(mam taką nadzieję) poprzez to, że wymieniłem przekaźnik pompy paliwa z wygladu taki sam jak ten: ( http://adamex.iai-shop.com/product-pol- ... 40680.html) .
*macius205 - wykręce w sobotę wtryski i sprawdzę czy podają paliwo.
cienki
Junior
Posty: 473
Rejestracja: 20 lut sob, 2010 6:10 pm
Posiadany PUG: 205 GTI
Numer Gadu-gadu: 6928887
Lokalizacja: zdecydowanie Podkarpacie

Re: parę problemów w XU9JAZ

Post autor: cienki »

Podaj oznaczenie świec.
Ja bym sobie odpuścił wyciąganie wtrysków i patrzenie czy leją paliwo, bo gdyby tego nie robiły to motor by zapalił na autostarcie, ale dla świętego spokoju można.
Sprzedam dużo części do skrzyń biegów BE1/BE3 (dzwony, korpusy, koła zębate, dyferencjały itd)
volcane1.9i

Re: parę problemów w XU9JAZ

Post autor: volcane1.9i »

nie mam przy sobie tych świec to są NGK V-line, gościu mi dobierał pod mój model silnika z katalogu, porównując ze starymi to ten sam gwint i ta sama długość.. iskrę dają piękną :/ a nie pali ..
cienki
Junior
Posty: 473
Rejestracja: 20 lut sob, 2010 6:10 pm
Posiadany PUG: 205 GTI
Numer Gadu-gadu: 6928887
Lokalizacja: zdecydowanie Podkarpacie

Re: parę problemów w XU9JAZ

Post autor: cienki »

Tylko ważnym parametrem świecy jest jej ciepłota. Warto sprawdzić. Iskra może być.
Sprzedam dużo części do skrzyń biegów BE1/BE3 (dzwony, korpusy, koła zębate, dyferencjały itd)
volcane1.9i

Re: parę problemów w XU9JAZ

Post autor: volcane1.9i »

Iskrę daje, paliwo z wtrysków daje a nadal nie odpali :/ na wszelkie sposoby.. Co dalej poradzicie? :/
cienki
Junior
Posty: 473
Rejestracja: 20 lut sob, 2010 6:10 pm
Posiadany PUG: 205 GTI
Numer Gadu-gadu: 6928887
Lokalizacja: zdecydowanie Podkarpacie

Re: parę problemów w XU9JAZ

Post autor: cienki »

Dasz głowę sobie uciąć że dobrze kable zapłonowe masz podpięte ??
Sprzedam dużo części do skrzyń biegów BE1/BE3 (dzwony, korpusy, koła zębate, dyferencjały itd)
Awatar użytkownika
TO-MI
Maniak
Posty: 1273
Rejestracja: 02 lip ndz, 2006 3:14 pm
Posiadany PUG: XU9J4
Numer Gadu-gadu: 604584106
Lokalizacja: Krosno/okol

Re: parę problemów w XU9JAZ

Post autor: TO-MI »

skoro masz paliwo i dobrą iskre a nie pali i sie nie odzywa to nie masz sprężania
iskra nie w tym momencie co trzeba (nie na tym cylindrze) lub podobne kwiatki
Doba ma 24 godziny,zgrzewka 24 piwa...przypadek..? :)
http://peugeot205.pl/index.php?modul=uzytkownik&id=2207
volcane1.9i

Re: parę problemów w XU9JAZ

Post autor: volcane1.9i »

Kable są ok, a mógł się zapłon przestawić sam? a znasz kolejność kabli?? może ja mam jakoś źle kopułkę ponumerowaną... jakbyś jakiś rysunek zrobił..
Wyjąłem wtryski i paliwo dają, a świece jak wykręce to są suche..
Awatar użytkownika
dexen
Junior
Posty: 453
Rejestracja: 23 paź ndz, 2011 4:12 pm
Posiadany PUG: XS '91r; Xsara VTS '00r
Numer Gadu-gadu: 3222175
Lokalizacja: Szczecin

Re: parę problemów w XU9JAZ

Post autor: dexen »

w Haynesie (str. 130, pragraf 5B-6-12: `` To set the ignition timing statically so that the engine can be started, (...)'') masz opisany sposób ustawiania kolejności zapłonu: ustawiasz dla cylindra 1. (to ten od strony koła zamachowego), a później generalną kolejność 1-3-4-2.
return -ENOCOMPREHEND; || my other ride is a Kerbal Space Program rocket ^^
Awatar użytkownika
pawel
Maniak
Posty: 1120
Rejestracja: 06 lis czw, 2003 11:16 pm
Posiadany PUG: 1.9 GTI
Lokalizacja: Włocławek

Re: parę problemów w XU9JAZ

Post autor: pawel »

Ustawienie kolejności zapłonu robisz następująco:
1. ustawiasz na znakach koło zamachowe
2. zdejmujesz kopułkę rozdzielacza i tam gdzie masz aktualnie palec tam masz 1 cylinder, kolejny po przekręceniu wału silnika jest 3, kolejny 4 i ostatni 2
P205
ODPOWIEDZ