domel pisze:Weź kiedyś gruby kawał kabla i z rana przyłóż kabel od plusa akumulatora do tej lini zasilającej świece na np. 4-5s.
problem z zapalaniem Diesel
-
- Uzalezniony
- Posty: 505
- Rejestracja: 24 paź pn, 2005 9:13 pm
- Posiadany PUG: 1,8D 92r
- Numer Gadu-gadu: 0
Re: problem z zapalaniem Diesel
- trekpio88
- Junior
- Posty: 328
- Rejestracja: 18 mar wt, 2008 1:26 pm
- Posiadany PUG: Peugeot 205 GLD
- Numer Gadu-gadu: 4204075
- Lokalizacja: Rybnik
Re: problem z zapalaniem Diesel
no tak zgodze sie ale mi świece grzeją dłużej zmierze dokładnie to napisze ile (bo spirala być moze tyle świeci)
PEUGEOT 205 GLD 1.8 D
Seks jest jak Peugeot, zaprojektowany by cieszyc:)
Peugeot jest jak Media Markt-nie dla idiotów:)
FOTKi http://www.polskajazda.pl/Samochody/Peugeot/205/48654
VW GOLF
Seks jest jak Peugeot, zaprojektowany by cieszyc:)
Peugeot jest jak Media Markt-nie dla idiotów:)
FOTKi http://www.polskajazda.pl/Samochody/Peugeot/205/48654
VW GOLF
- levis
- Uzalezniony
- Posty: 988
- Rejestracja: 16 sty śr, 2008 12:22 pm
- Posiadany PUG: 406 3.0 V6 / Aprilia SXV 450
- Lokalizacja: Warszawa
Re: problem z zapalaniem Diesel
Koledzy nie mozecie tak najezdzac na kolege
Ja mialem identyczny problem. W zime moglem zapalic samochod dopiero jak sie calkowicie rozlaczyl modul podgrzewania swiecy... Dlaczego ?
Bo jak sie swiece podgrzewaja, to wbrew pozorom ciagna sporo pradu i po prostu aku nie ma wystarczajacego buta.
Generalnie jak ktos ma problemy z zapalaniem, to kolejnosc diagnozowania jest nieco inna niz koledzy pisza...
Ja stosuje takie rzeczy jak robie komus diesla (starszego typu oczywiscie):
1. Sprawdzam swiece zarowe, na poczatek zdejmuje przewod, ktory laczy je szeregowo i przykladam + do koncowki kazdej z osobna. Musi sie wyraznie i porzadnie zaiskrzyc. Czasem jest tak, ze delikatnie iskrzy, ale to wtedy sciema jest i trzeba wyjac swiece i sprawdzic dokladnie.
2. Sprawdzam, czy elektrozawor na pompie paliwa - takie asekuracyjne sprawdzenie, czy na pewno sie otwiera...
3. Czesto wystepuje zapowietrzenie / cofanie sie paliwa w ukladzie paliwowym. Zwykle problemem sa stare przewody i / lub obudowa filtra paliwa. Najlepiej dac nowy przewod od miejsca gdzie przewod wychodzi pod maska. Tam wstawiam taka pompke reczna, ktora ma w sobie zaworki powrotne, zapobiegajace cofaniu sie paliwa... I co wazne, ominac standardowy filtr paliwa i zastosowac dorazny filtr DIESEL np filtlrona.
4. Sprawdzenie szczelnosci powrotu paliwa, od 1 wtryskiwacza, az do samej pompy.
No i oczywiscie temat z podgrzewaniem swiec, bo ma on duze znaczenie... Ja osobiscie u siebie przerobilem wiazke tak, ze spiralka gasnie mi wtedy, gdy na swiece juz nie idzie napiecie.
Gdy powyzsze zabiegi nie pomoga, wtedy sprawa sie komplikuje. U mojego kolegi np problemem byly lejace i przy okazji zacinajace sie wtryskiwacze... Wymaina koncowek, oczyszczenie i wyregulowanie pomoglo.
Z tymi luzami zaworowymi, no tez czasem sie zdaza, ale osobiscie tylko raz sie z tym spotkalem w 1.7 TD isuzu.
Brak kompresji ? Tez moze byc, ale to latwo wykryc. Wystarczy zaobserwowac, czy nie ma znaczacego spadku mocy i czy nie bierze duzej ilosci oleju...
Mam nadzieje, ze pomoglem komus albo w przyszlosci komus przyda sie moj wywod
Ja mialem identyczny problem. W zime moglem zapalic samochod dopiero jak sie calkowicie rozlaczyl modul podgrzewania swiecy... Dlaczego ?
Bo jak sie swiece podgrzewaja, to wbrew pozorom ciagna sporo pradu i po prostu aku nie ma wystarczajacego buta.
Generalnie jak ktos ma problemy z zapalaniem, to kolejnosc diagnozowania jest nieco inna niz koledzy pisza...
Ja stosuje takie rzeczy jak robie komus diesla (starszego typu oczywiscie):
1. Sprawdzam swiece zarowe, na poczatek zdejmuje przewod, ktory laczy je szeregowo i przykladam + do koncowki kazdej z osobna. Musi sie wyraznie i porzadnie zaiskrzyc. Czasem jest tak, ze delikatnie iskrzy, ale to wtedy sciema jest i trzeba wyjac swiece i sprawdzic dokladnie.
2. Sprawdzam, czy elektrozawor na pompie paliwa - takie asekuracyjne sprawdzenie, czy na pewno sie otwiera...
3. Czesto wystepuje zapowietrzenie / cofanie sie paliwa w ukladzie paliwowym. Zwykle problemem sa stare przewody i / lub obudowa filtra paliwa. Najlepiej dac nowy przewod od miejsca gdzie przewod wychodzi pod maska. Tam wstawiam taka pompke reczna, ktora ma w sobie zaworki powrotne, zapobiegajace cofaniu sie paliwa... I co wazne, ominac standardowy filtr paliwa i zastosowac dorazny filtr DIESEL np filtlrona.
4. Sprawdzenie szczelnosci powrotu paliwa, od 1 wtryskiwacza, az do samej pompy.
No i oczywiscie temat z podgrzewaniem swiec, bo ma on duze znaczenie... Ja osobiscie u siebie przerobilem wiazke tak, ze spiralka gasnie mi wtedy, gdy na swiece juz nie idzie napiecie.
Gdy powyzsze zabiegi nie pomoga, wtedy sprawa sie komplikuje. U mojego kolegi np problemem byly lejace i przy okazji zacinajace sie wtryskiwacze... Wymaina koncowek, oczyszczenie i wyregulowanie pomoglo.
Z tymi luzami zaworowymi, no tez czasem sie zdaza, ale osobiscie tylko raz sie z tym spotkalem w 1.7 TD isuzu.
Brak kompresji ? Tez moze byc, ale to latwo wykryc. Wystarczy zaobserwowac, czy nie ma znaczacego spadku mocy i czy nie bierze duzej ilosci oleju...
Mam nadzieje, ze pomoglem komus albo w przyszlosci komus przyda sie moj wywod
- trekpio88
- Junior
- Posty: 328
- Rejestracja: 18 mar wt, 2008 1:26 pm
- Posiadany PUG: Peugeot 205 GLD
- Numer Gadu-gadu: 4204075
- Lokalizacja: Rybnik
Re: problem z zapalaniem Diesel
elektrozawór który to?? na czym on dokładnie polega?? powiem szczerze że z pompy jestem dętka i nie wiem który to dokładnie.
PEUGEOT 205 GLD 1.8 D
Seks jest jak Peugeot, zaprojektowany by cieszyc:)
Peugeot jest jak Media Markt-nie dla idiotów:)
FOTKi http://www.polskajazda.pl/Samochody/Peugeot/205/48654
VW GOLF
Seks jest jak Peugeot, zaprojektowany by cieszyc:)
Peugeot jest jak Media Markt-nie dla idiotów:)
FOTKi http://www.polskajazda.pl/Samochody/Peugeot/205/48654
VW GOLF
Re: problem z zapalaniem Diesel
Gdy przekręcasz kluczyk na elektrozawór podawane jest napięcie i wtedy elektrozawór otwiera dopływ paliwa.
Gdy nie ma na nim napięcia elektrozawór zamyka dopływ, ma to między innymi zapobiegać cofaniu się paliwa i zapowietrzaniu układu.
Gdy nie ma na nim napięcia elektrozawór zamyka dopływ, ma to między innymi zapobiegać cofaniu się paliwa i zapowietrzaniu układu.
- levis
- Uzalezniony
- Posty: 988
- Rejestracja: 16 sty śr, 2008 12:22 pm
- Posiadany PUG: 406 3.0 V6 / Aprilia SXV 450
- Lokalizacja: Warszawa
Re: problem z zapalaniem Diesel
Jednak glownym zadaniem jest to, zeby wylaczyc silnik Odcina doplyw paliwa.
Ten zaworek, znajduje sie po stronie kierowcy na pompie, dochodza do niego 1 albo 2 cienkie kabelki i robie charakterystyczne PYK jak sie przekreci stacyjke.
Ten zaworek, znajduje sie po stronie kierowcy na pompie, dochodza do niego 1 albo 2 cienkie kabelki i robie charakterystyczne PYK jak sie przekreci stacyjke.
- trekpio88
- Junior
- Posty: 328
- Rejestracja: 18 mar wt, 2008 1:26 pm
- Posiadany PUG: Peugeot 205 GLD
- Numer Gadu-gadu: 4204075
- Lokalizacja: Rybnik
Re: problem z zapalaniem Diesel
kurcze ale u mnie do pompy nic nie przychodzi żadne kabelki (przynajmniej nic tam takiego nie widziałem jutro sie przyjże ale chyba niema)a tykanie słychać tylko w module świec żarowych:/
PEUGEOT 205 GLD 1.8 D
Seks jest jak Peugeot, zaprojektowany by cieszyc:)
Peugeot jest jak Media Markt-nie dla idiotów:)
FOTKi http://www.polskajazda.pl/Samochody/Peugeot/205/48654
VW GOLF
Seks jest jak Peugeot, zaprojektowany by cieszyc:)
Peugeot jest jak Media Markt-nie dla idiotów:)
FOTKi http://www.polskajazda.pl/Samochody/Peugeot/205/48654
VW GOLF
- levis
- Uzalezniony
- Posty: 988
- Rejestracja: 16 sty śr, 2008 12:22 pm
- Posiadany PUG: 406 3.0 V6 / Aprilia SXV 450
- Lokalizacja: Warszawa
Re: problem z zapalaniem Diesel
To nie jest raczej slyszalne az tak bardzo. Raczej wyczuwalne, jak przylozysz palectrekpio88 pisze:kurcze ale u mnie do pompy nic nie przychodzi żadne kabelki (przynajmniej nic tam takiego nie widziałem jutro sie przyjże ale chyba niema)a tykanie słychać tylko w module świec żarowych:/
- trekpio88
- Junior
- Posty: 328
- Rejestracja: 18 mar wt, 2008 1:26 pm
- Posiadany PUG: Peugeot 205 GLD
- Numer Gadu-gadu: 4204075
- Lokalizacja: Rybnik
Re: problem z zapalaniem Diesel
Witam i powracam do sprawy:( Problem powrócił:/ Już nie wiem za co mam sie chwytać, samochód mi stał na dworze od 17 do 23 noi przychodze do autka grzeje świece i silnik przy jednym obrocie nie zapala dopiero po dłuższym kręceniu silnik wpada na obroty i odpali(w garażu nawet po długim staniu odpali przy jednym obrocie). już wszystko zrobiłem tylko nie ruszałem wtrysków,i pompy.
Może to powodować coś tych rzeczy?
Ktos mi mówił o ''lejących wtryskach'' ??
Można sprawdzic czy to coś z wtryskami??
Może mi ktoś wytłumaczyc na czym polega ten sprawdzian??
Noi czy wystarczy wymienić końcówki wtrysków?? jaki koszt??
Może to powodować coś tych rzeczy?
Ktos mi mówił o ''lejących wtryskach'' ??
Można sprawdzic czy to coś z wtryskami??
Może mi ktoś wytłumaczyc na czym polega ten sprawdzian??
Noi czy wystarczy wymienić końcówki wtrysków?? jaki koszt??
PEUGEOT 205 GLD 1.8 D
Seks jest jak Peugeot, zaprojektowany by cieszyc:)
Peugeot jest jak Media Markt-nie dla idiotów:)
FOTKi http://www.polskajazda.pl/Samochody/Peugeot/205/48654
VW GOLF
Seks jest jak Peugeot, zaprojektowany by cieszyc:)
Peugeot jest jak Media Markt-nie dla idiotów:)
FOTKi http://www.polskajazda.pl/Samochody/Peugeot/205/48654
VW GOLF
-
- Nowicjusz
- Posty: 95
- Rejestracja: 25 lut ndz, 2007 6:31 pm
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
Re: problem z zapalaniem Diesel
Przede wszystkim załóż do auta akumulator o amperarzu wymaganym do diesla.
Po drugie sprawdź świece wykręcając je i podłączając do prostownika/akumulatora. Patrz, czy ładnie robią się czerwone. Sprawdzanie świec miernikiem bez ich wymontowywania może dać zafałszowany obraz. Sam tak kiedyś miałem - miernik pokazywał, że jest "przejście", czyli przewodzenie, a jedna świeca była zepsuta.
Potem, to tak jak koledzy piszą - powietrze w paliwie, przytkane filtry, słaba kompresja. Lejące wtryski raczej nie - wtedy wóz kopciłby na czarno, szczególnie pod dużym obciążeniem silnika. Kontrola wtrysków polega na tym, że w warsztacie, który się tym zajmuje (najcześciej spec od pomp wtryskowych) podłączają wtryski do "maszynki" i mierzą ciśnienie otwarcia oraz oceniają kształt/profil mgły paliwowej. To tak w skrócie.
Nie chcę Cię martwić, ale kiedy ja miałem podobny problem, to ostatecznie okazało się, że walnięta była uszczelka pod głowicą, chociaż nic na to początkowo nie wskazywało i żaden spec nie postawił takiej diagnozy. Było jak u Ciebie - po odpalaniu samochodu trochę szarpało silnikiem, a jak się zagrzał, to było ok. Za głowicę wziąłem się dopiero wtedy, kiedy ze zbiornika wyrównawczego waliło spalinami, jak z parowozu.
Edycja: I sprawdź, czy masz dobrze ustawione "ssanie" na pompie wtryskowej. Jeżeli nie wiesz jak, poszukaj na forum lub zajrzyj do książki, np. do Etzolda. Linka ssania przy pompie nie może być luźna na zimnym silniku. Do regulacji służą dwie śruby z nakętkami kontrującymi.
Po drugie sprawdź świece wykręcając je i podłączając do prostownika/akumulatora. Patrz, czy ładnie robią się czerwone. Sprawdzanie świec miernikiem bez ich wymontowywania może dać zafałszowany obraz. Sam tak kiedyś miałem - miernik pokazywał, że jest "przejście", czyli przewodzenie, a jedna świeca była zepsuta.
Potem, to tak jak koledzy piszą - powietrze w paliwie, przytkane filtry, słaba kompresja. Lejące wtryski raczej nie - wtedy wóz kopciłby na czarno, szczególnie pod dużym obciążeniem silnika. Kontrola wtrysków polega na tym, że w warsztacie, który się tym zajmuje (najcześciej spec od pomp wtryskowych) podłączają wtryski do "maszynki" i mierzą ciśnienie otwarcia oraz oceniają kształt/profil mgły paliwowej. To tak w skrócie.
Nie chcę Cię martwić, ale kiedy ja miałem podobny problem, to ostatecznie okazało się, że walnięta była uszczelka pod głowicą, chociaż nic na to początkowo nie wskazywało i żaden spec nie postawił takiej diagnozy. Było jak u Ciebie - po odpalaniu samochodu trochę szarpało silnikiem, a jak się zagrzał, to było ok. Za głowicę wziąłem się dopiero wtedy, kiedy ze zbiornika wyrównawczego waliło spalinami, jak z parowozu.
Edycja: I sprawdź, czy masz dobrze ustawione "ssanie" na pompie wtryskowej. Jeżeli nie wiesz jak, poszukaj na forum lub zajrzyj do książki, np. do Etzolda. Linka ssania przy pompie nie może być luźna na zimnym silniku. Do regulacji służą dwie śruby z nakętkami kontrującymi.
- trekpio88
- Junior
- Posty: 328
- Rejestracja: 18 mar wt, 2008 1:26 pm
- Posiadany PUG: Peugeot 205 GLD
- Numer Gadu-gadu: 4204075
- Lokalizacja: Rybnik
Re: problem z zapalaniem Diesel
Gregor niewiem czy czytałeś moje fora ale chyba nie. Akumulator mam nowy, świece sprawne, przewody paliwowe wymienione jak i filtr.
PEUGEOT 205 GLD 1.8 D
Seks jest jak Peugeot, zaprojektowany by cieszyc:)
Peugeot jest jak Media Markt-nie dla idiotów:)
FOTKi http://www.polskajazda.pl/Samochody/Peugeot/205/48654
VW GOLF
Seks jest jak Peugeot, zaprojektowany by cieszyc:)
Peugeot jest jak Media Markt-nie dla idiotów:)
FOTKi http://www.polskajazda.pl/Samochody/Peugeot/205/48654
VW GOLF
-
- Nowicjusz
- Posty: 95
- Rejestracja: 25 lut ndz, 2007 6:31 pm
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
Re: problem z zapalaniem Diesel
Nie wiem, co to są Twoje fora, czytałem natomiast Twoje posty w tym temcie, z których wynika, że masz problem z autem i nie wiesz, jak go rozwiązać więc podaję pod rozwagę kilka ewentualności.
I czerpię tu z własnego doświadczenia, a nie na podstawie, że coś gdzieś ktoś mówił lub, że coś mi się wydaje.
Czytać potrafię - tłumaczę i objaśniam:
1. O akumulatorze napisałeś nowy, większy niż 45A, dużo mocniejszy. Z takiego opisu sprawy nie wynika, czy masz akumulator odpowiedni do diesla.
2. Z postów wynika, że ostatni raz świece sprawdzałeś miesiąc temu. Od tego czasu dużo się mogło zmienić.
3. Ja pisałem o powietrzu w paliwie a nie o nowych wężach. Możesz mieć nowe węże, ale jak źle poskręcasz, powietrze nadal będzie w paliwie. Do tego może dochodzić kilka innych źródeł nieszczelności - pompa, filtr.
Powodzenia.
I czerpię tu z własnego doświadczenia, a nie na podstawie, że coś gdzieś ktoś mówił lub, że coś mi się wydaje.
Czytać potrafię - tłumaczę i objaśniam:
1. O akumulatorze napisałeś nowy, większy niż 45A, dużo mocniejszy. Z takiego opisu sprawy nie wynika, czy masz akumulator odpowiedni do diesla.
2. Z postów wynika, że ostatni raz świece sprawdzałeś miesiąc temu. Od tego czasu dużo się mogło zmienić.
3. Ja pisałem o powietrzu w paliwie a nie o nowych wężach. Możesz mieć nowe węże, ale jak źle poskręcasz, powietrze nadal będzie w paliwie. Do tego może dochodzić kilka innych źródeł nieszczelności - pompa, filtr.
Powodzenia.
- Paweł
- Junior
- Posty: 198
- Rejestracja: 15 sie pn, 2005 10:23 pm
- Posiadany PUG: 205 Diesel '92 - 1,9 SRD (XUD9)
- Numer Gadu-gadu: 46077
- Lokalizacja: Nowy Sącz
Re: problem z zapalaniem Diesel
Miałem takie same objawy. Jak było chłodniej, albo dłużej postał to paliwo cofało się i trzeba było dłużej kręcić. W moim przypadku pomogło uszczelnienie ośki dźwigni "gazu" na pompie. Było minimalnie mokro przy tej ośce.
205 Diesel '92 - 1,9 SRD (XUD9Y)
- trekpio88
- Junior
- Posty: 328
- Rejestracja: 18 mar wt, 2008 1:26 pm
- Posiadany PUG: Peugeot 205 GLD
- Numer Gadu-gadu: 4204075
- Lokalizacja: Rybnik
Re: problem z zapalaniem Diesel
co to za ośka?? pierwsze słysze o czymś takim;]
PEUGEOT 205 GLD 1.8 D
Seks jest jak Peugeot, zaprojektowany by cieszyc:)
Peugeot jest jak Media Markt-nie dla idiotów:)
FOTKi http://www.polskajazda.pl/Samochody/Peugeot/205/48654
VW GOLF
Seks jest jak Peugeot, zaprojektowany by cieszyc:)
Peugeot jest jak Media Markt-nie dla idiotów:)
FOTKi http://www.polskajazda.pl/Samochody/Peugeot/205/48654
VW GOLF
- TO-MI
- Maniak
- Posty: 1273
- Rejestracja: 02 lip ndz, 2006 3:14 pm
- Posiadany PUG: XU9J4
- Numer Gadu-gadu: 604584106
- Lokalizacja: Krosno/okol
Re: problem z zapalaniem Diesel
na końcu linki od gazu przy pompie jest takie ustrojstwo które jest zamontowane na oścepomogło uszczelnienie ośki dźwigni "gazu" na pompie.
no ośka czy jak tam to inaczej nazwiesz pewnie uszczelniona simmeringiem
Doba ma 24 godziny,zgrzewka 24 piwa...przypadek..?
http://peugeot205.pl/index.php?modul=uzytkownik&id=2207
http://peugeot205.pl/index.php?modul=uzytkownik&id=2207