Strona 3 z 3

Re: przerywa silnik 1.6 GTI

: 21 lip wt, 2009 11:17 pm
autor: moralez
Jarmarek pisze:Wojtek, ale jakie to ma znaczenie dla wkręcania się na obroty?
tak sobie wymyslilem ze jesli beda przedmuchy na zaworach to bedzie mial slabe sprezanie :D
a te wtryskiwacze to faktycznie cos dziwnie sie zachowuja jutro bede u banity to moge nagrac filmik jak moje chodza 8)
najlepiej byloby podpiac inny komplet (jakby wawa nie miala to mi sie gdzies wala taki komplet 8) to bys sobie sprawdzil ) i sprawdzic czy to wina wtryskiwaczy czy sterowania nimi.
Moze sprawdz jeszcze wydajnosc bo pompa moze i nowa ale flitr paliwa moze jest zapchany. Mialem podobne objawy tylko szybciej odpalal, ale rowniez byl problem z wkrecaniem w czasie jazdy i po wymianie filtra jak reka odjal

Re: przerywa silnik 1.6 GTI

: 22 lip śr, 2009 2:01 am
autor: Jarmarek
Dziś kolejne próby:

- Wymieniona cała listwa wtryskowa (inne wtryski, inny regulator ciśnienia paliwa)
- wymieniona kopułka, palec, świece
- wymieniony filtr paliwa (stary był kompletnie zapchany)
- podmienione: komputer, przeplywka
- wymieniony czujnik położenia wału

Objawy nie zniknęły, a wtryski pracują dalej identycznie.

Silnik ma problemy z odpaleniem niezależnie od temp. silnika, ale odpala na dotyk jeśli odstęp między zgaszeniem auta, a ponownym rozruchem nie przekracza 30sek.

Podczas pracy przy delikatnym zwiększaniu gazu silnik wkręca się idealnie na obroty, ale przy wciśnięciu gazu 'do dechy' silnik się dławi i raz na jakiś czas strzela, a potem albo gaśnie albo powoli (pierdząc) zaczyna się wkręcać na obroty.

Pytania:
1. Pompa jest wymieniona na nową, ale nie oryginalną - podobno ma 3bary, ale może wydajność jest za mała(choć przedtem wszystko pracowało normalnie)

2. Moja wiązka pochodzi od auta z gazem, było w niej zrobione odcięcie dla wtrysków - wszystko jest teoretycznie załatane, i przepływ na mierniku na obu pinach w kostce na wtryskach do + przy aku jest na poziomie 040-070 (001 oznacza pełen styk) - czy może być problem z tym związany?

Ma w ogóle ktoś jakiś materiał lub mógłby po krótce opisać sposób działania elektryki na wtryskach? Myślałem że jest standardowo - 1pin to '+', a 2pin to '-' i razem dają 12V podczas pracy, ale tak nie jest i nie bardzo wiem jak to działa...

Z góry dzięki za wszelką pomoc.

Re: przerywa silnik 1.6 GTI

: 22 lip śr, 2009 5:18 pm
autor: moralez
a sprawdzales wydajnosc ?
czujnik polozenia przepustnicy jeszcze mozna sprawdzic.

Re: przerywa silnik 1.6 GTI

: 22 lip śr, 2009 5:22 pm
autor: buniooo
Jarmarek sprawdz prosze czy kostka przeplywomierza jest ok.Zdejmij z niej ta gumowa oslone i wszystko powinno sie wyjasnic. Mialem identycznie kiedy ze starosci 2 przewody sie wylamaly z konektorow, nie bylo polaczenia i przy dodaniu gazu cyrki sie dzialy. Nalepiej poskladaj cala kostke od nowa i powinno byc cacy

Re: przerywa silnik 1.6 GTI

: 22 lip śr, 2009 10:14 pm
autor: xtrack
buniooo pisze:Jarmarek sprawdz prosze czy kostka przeplywomierza jest ok.Zdejmij z niej ta gumowa oslone i wszystko powinno sie wyjasnic. Mialem identycznie kiedy ze starosci 2 przewody sie wylamaly z konektorow, nie bylo polaczenia i przy dodaniu gazu cyrki sie dzialy. Nalepiej poskladaj cala kostke od nowa i powinno byc cacy


ale mądrala :D

Re: przerywa silnik 1.6 GTI

: 22 lip śr, 2009 10:26 pm
autor: palpio
Marku miałem kiedyś podobne objawy do twoich w sumie trzy razy . Pierwszym razem było tak że jeździłem na rezerwie i pompa zassała syfu ze zbiornika tzn auto na wolnych obrotach chodziło bdb przy wolym dodawaniu gazu też było ok ale jak szybko dodawałem gazu to najpierw się dusił a następnie gasł. Drugim razem okazał się aparat zapłonowy też na wolnych było ok a przy szybkim dodaniu gazu zalewało go krztusił się dusił. Do aparatu dostawał się olej z głowicy i iskra była jakaś słabawa. Za trzeci przypadek odpowiadał czujnik temp- strasznie ciężko palił a jak odpalił to bardzo bogatą mieszankę miał. Numer z przepływką też bym wziąl pod uwagę.

Re: przerywa silnik 1.6 GTI

: 23 lip czw, 2009 2:14 am
autor: Jarmarek
Sprawa wyjaśniona... wszystko wyszło po wyjęciu pompy paliwa.

Już dziś rano wiedziałem że coś się dzieje nie tak z pompą jednak bo w ogóle nie miała ciśnienia(można było zatkać dopływ paliwa palcem[3barowa pompa]).

Za pomoc chciałbym podziękować szczególnie Złotemucbr - po raz kolejny DZIĘKI 8) a także reszcie warszawskiego oddziału za cierpliwość i pomoc _O_

Winowajcą był kondom element łączący pompę z obudową - pękł pół - jak to mówi ludowe przysłowie najważniejsza jest GUMA - żeby nie pękła 8)7

Jeszcze raz dzięki za pomoc :wink:

Re: przerywa silnik 1.6 GTI

: 23 lip czw, 2009 3:51 pm
autor: moralez
jednak wydajnosc :mrgreen:

Re: przerywa silnik 1.6 GTI

: 24 lip pt, 2009 11:12 pm
autor: Orfister
jednak guma 8)7 :lol: