Czym grozi odpalanie diesla na pych...

Dyskusje na temat napraw silnikow XU 8v,16v.
Awatar użytkownika
golas9
Junior
Posty: 487
Rejestracja: 01 lip wt, 2003 3:12 am
Posiadany PUG: W124,W202,E36,Gulf4
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Wrocław

Czym grozi odpalanie diesla na pych...

Post autor: golas9 »

Witam
Chciałem się zapytać z ciekawości, czy odpalanie diesla na pych jest wskazane? ( bo mozliwe jest na pewno). Jeśli nie to dlaczego.
Z góry dziekuję za wyczerpujące odpowiedzi i merytoryczne argumenty.
Awatar użytkownika
koval
Junior
Posty: 234
Rejestracja: 12 kwie śr, 2006 2:06 pm
Posiadany PUG: PUG 205 Forever, 1,9 D
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Starcza k. Częstochowy

Post autor: koval »

hehehe ja mam praktyczny argument :D odpalalem swojego na pych raz i nic sie nie stalo a mialo sie cos stac :?: :W
Awatar użytkownika
Orfister
Moderator
Posty: 5717
Rejestracja: 06 wrz śr, 2006 8:36 am
Posiadany PUG: Peugeot 205 CTI
Numer Gadu-gadu: 2690638
Lokalizacja: Gostynin
Kontakt:

Post autor: Orfister »

Paski rorządu tego baaardzo nie lubią... 8)7
Awatar użytkownika
Pagi
Maniak
Posty: 1027
Rejestracja: 04 lis czw, 2004 1:02 am
Posiadany PUG: był 205 1.9D '92
Numer Gadu-gadu: 35314
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: Pagi »

Diesel ma kompresje duzo wieksza niz benzyna, jak juz odpalac nie z rozrusznika to na ciąg, nie pych, tak zeby z wyzszego biegu. Tak jak Orfister pisze, pasek moze strzelic.
Peugeot 205 1,9D '92 - pierwsza miłość...
Awatar użytkownika
Banita
Peugeot 205 Master
Posty: 4993
Rejestracja: 15 gru czw, 2005 7:46 pm

Post autor: Banita »

A co ma pasek do tego?
Normalnie krecisz kolem zamachowym za pomoca rozrusznika, a na pych tym samym za pomoca polosi -jak to sie laczy z paskiem?
Awatar użytkownika
Orfister
Moderator
Posty: 5717
Rejestracja: 06 wrz śr, 2006 8:36 am
Posiadany PUG: Peugeot 205 CTI
Numer Gadu-gadu: 2690638
Lokalizacja: Gostynin
Kontakt:

Post autor: Orfister »

Problem w tym, ze jak kręcisz rozrusznikiem to nie ma efektu szrpnięcia w chwili zapłonu..jak zaplasz na pych...to jaki efekt jest sam każdy wie,...zapłon następuje momentalnie, praktycznie od znikomych obrotów silnika do bardzo dużych, które się pojawiają tuż po pychowym paleniu...
z z rozrusznika, wszytsko ma bardziej łagodny przebieg, bardziej płynniie,, najpierw lekko "rozpędzasz" koło zamachowe i dopiero następuje zapłon..z pychu lubi złapac od razu na wyokie obroty..
chyba ze targasz go po całym osiedlu i nie chce zapalic...ale to już insza inszosc.. 8)7 :mrgreen:
Awatar użytkownika
Banita
Peugeot 205 Master
Posty: 4993
Rejestracja: 15 gru czw, 2005 7:46 pm

Post autor: Banita »

no jak ktos trzyma gaz w deche 8)7

mozna to przeciez zrobic na spokojnie z 2 biegu :)
Awatar użytkownika
Orfister
Moderator
Posty: 5717
Rejestracja: 06 wrz śr, 2006 8:36 am
Posiadany PUG: Peugeot 205 CTI
Numer Gadu-gadu: 2690638
Lokalizacja: Gostynin
Kontakt:

Post autor: Orfister »

Ale wiesz..jak już ktoś pali na pych to jest stres..żeby zapalił zeby zapalił, zeby zapalił..i dusie pedała aż do dechy ..a potem ..zonk :mrgreen: 8)7 i silniczku :W
Awatar użytkownika
Banita
Peugeot 205 Master
Posty: 4993
Rejestracja: 15 gru czw, 2005 7:46 pm

Post autor: Banita »

Dla mnie odpalanie na pych jest opcja przy zepsutym rozruszniku/ wyladowanym aku. Starego zloma, ktory po prostu nie chce odpalic obdarza sie duzym aku, bo szkoda sil i nerwow 8)7
Awatar użytkownika
Orfister
Moderator
Posty: 5717
Rejestracja: 06 wrz śr, 2006 8:36 am
Posiadany PUG: Peugeot 205 CTI
Numer Gadu-gadu: 2690638
Lokalizacja: Gostynin
Kontakt:

Post autor: Orfister »

ja raz odpalałem swego Puganina...jak mi sie zawiesiły szczotki w rozruszniku... 8)7
Awatar użytkownika
samer
Uzalezniony
Posty: 741
Rejestracja: 07 cze sob, 2003 5:00 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: samer »

Ja kiedys probowalem odpalic diesela na popych ... akumulator padl ... byla zima, heheh , nie ma szans bez podgrzania swiec zarowych :P
Awatar użytkownika
Banita
Peugeot 205 Master
Posty: 4993
Rejestracja: 15 gru czw, 2005 7:46 pm

Post autor: Banita »

w zime fakt, ale w lecie odpalilismy 1.9d na pych - nad jeziorkiem w 4 osoby, ponad pol godziny pchania w te i nazad 8)7
Awatar użytkownika
JASIEK1
Junior
Posty: 140
Rejestracja: 21 sie pn, 2006 10:52 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: JASIEK1 »

Banita dobrze mówi. Trzeba zapalać z dwojki i bez dodawania gazu. Jak ma zapalic to zapali a jak nie to nie.
Gorzej jest napewno jak ktos z ciągu wsadza jedynke i raptownie puszcza sprzeglo jeszcze trzymając gaz do dechy. W tedy dopiero mozna narobic bałaganu pod maska :D
Awatar użytkownika
Orfister
Moderator
Posty: 5717
Rejestracja: 06 wrz śr, 2006 8:36 am
Posiadany PUG: Peugeot 205 CTI
Numer Gadu-gadu: 2690638
Lokalizacja: Gostynin
Kontakt:

Post autor: Orfister »

Ja bym poszedł dlaej..lepiej i trójke wsadzic..nie zaszkodzi a tez zapali jak ma zapalic..
Awatar użytkownika
TO-MI
Maniak
Posty: 1273
Rejestracja: 02 lip ndz, 2006 3:14 pm
Posiadany PUG: XU9J4
Numer Gadu-gadu: 604584106
Lokalizacja: Krosno/okol

Post autor: TO-MI »

generalnie bieg wyższy niż jedynka i podstawa to powoli puszczać sprzęgło :!: a nie ''strzelać'' :wink: i będzie jak rozrusznik :P
Doba ma 24 godziny,zgrzewka 24 piwa...przypadek..? :)
http://peugeot205.pl/index.php?modul=uzytkownik&id=2207
ODPOWIEDZ