Strona 1 z 2
Przerywa na niskich obrotach
: 03 lut sob, 2007 10:52 pm
autor: dauit
Witam, mam problem z pugiem, mianowicie jadac na niskich obrotach przerywa mi i szarpie, kiedy dodaje mu gazu to jest ok. Startuje nim w rajdach i problem jest na dojazdowkach! Na odcinkach jest wszystko dobrze bo gaz na maxa. Jak jest zimny to pali na 3 gary, przy dodaniu gazu na dosc wysokie obroty łapia wszystkie i na jałowym tez chodzi poprawnie. Jak dlamnie sa 3 mozliwosci:
1. filtr paliwa - tego jeszcze niesprawdzilem,
2. aparat zaplonowy - wymienilem i dalej tak samo
3. Wyczyscilem wtrysk - tez niepomoglo
Jeszcze mnie zastanawia jedna sprawa... kiedy mi przerywa czuje jak mi gaz odbija(pedał gazu odbija mi w buta) albo jak odpale kiedy zimny i dodaje gazu ( tak troche) to tez jest motyw odbijania - silniczek krokowy?
Mial to ktos? Auto po dzwonie stalo mi okolo 2 miesiecy... wczesniej bylo ok.
: 04 lut ndz, 2007 2:17 am
autor: JASIEK1
Swiece moga miec za małe przerwy, kable moga przebijać ..... najlepiej sprawdzić jedno i drugie.
U mnie w GTI był taki problem z powodu zaciagania wody spod uszczelki - tez zapalał na 3 gary. Nie była to wina swiec, kabli, ukladu wtryskowego a wyłącznie wody w cylindrze, co okazało sie po rozebraniu silnika. Co najciekawsze cisnienia w ukladzie chlodzacym nie robił, jedynie ubywało ostro wody, a cylinder do zdjeciu był pieknie umyty - oczywiscie nie chce straszyc i mam nadzieje, ze u Ciebie okaże sie, ze to był jakis duperelek
PZDR
: 04 lut ndz, 2007 2:20 am
autor: dauit
no auto wczesniej jezdzilo, ostatnio wlasnie jeszcze przewody i swiece wymienilem, zapomnialem dopisac, woda ma jednakowy poziom caly czas... jeszcze macie jakies pomysly?
: 04 lut ndz, 2007 2:00 pm
autor: Dżon Dobra Nadzieja
u mnie tez sie m.in. coś takiego dzieje... tyle że jak już sie rozgrzeje to ciężko mu utrzymac wolne obroty...
płynu chłodzącego nie ubywa, filtr był wymieniany, więc mozna to tez chyba wykluczyć...
: 04 lut ndz, 2007 3:42 pm
autor: dauit
moj jak sie rozgrzeje to jest ok jesli chodzi o obroty na jalowym, ale jak sie chce normalnie jechac to ja dziekuje wysiadam
ale wymieniales filtr paliwa? No ja teraz mam 205 druga na czesci to bede cos kombinowal. Ale jak by wam cos wpadlo do glowy w czym problem daj znaka
: 04 lut ndz, 2007 6:51 pm
autor: Dżon Dobra Nadzieja
no właśnie pisałem że filtr wymieniony...
musze jeszcze sprawdzić czy jak jest zimny i chodzi jakby na 3/2 gary czy nie dostaje za dużo paliwa...
bo właśnie jak lata tak dziwnie na tych wolnych i zmienjsze mu przepływomierzem dawke paliwa to sie uspokaja...
Dodano po 2 godzinach 18 minutach:
aha, u mnie wcześniej tez po rozgrzaniu wolne obroty były OK...
: 04 lut ndz, 2007 7:00 pm
autor: TO-MI
Dżon Dobra Nadzieja pisze:
bo właśnie jak lata tak dziwnie na tych wolnych i zmienjsze mu przepływomierzem dawke paliwa to sie uspokaja...
a może masz zawór dodatkowego powietrza uszkodzony
mam takie objawy na zimno jak ty tylko że u mnie Jetronik a zawór nie działa jak powinien jest na nim taka śrubka którą sie ustala wielkość szczeliny
jak u mnie powiększe szczeline to na zimno odpala i chodzi na 1500 ale jak sie zagrzeje to szczelinka sie nie domyka i ma wtedy na wolnych 2000
a jak zmniejsze szczeline to na zmno sie dławi a po rozgrzaniu ma ładne 1000
poza tym przepływka może być też rozregulowana
: 04 lut ndz, 2007 7:07 pm
autor: Banita
Masz srubke do regulacji zaworu powetrza dodatkowego? Ciekawe -pewnie jakis hand-made drutologix.
Zaworek odpada
: 05 lut pn, 2007 1:03 am
autor: Dżon Dobra Nadzieja
we wtorek spróbuje podmienić przepływke i kompa...
...wątpie żeby to coś zmieniło... ale trzeba powoli wykluczać kolejne rzeczy...
przepływka może być też rozregulowana
sama raczej by się nie 'rozregulowała' a jakiś czas temu współgrała z resztą...
: 05 lut pn, 2007 1:11 am
autor: dauit
Dżon ja tez bede kombinowal, za tydzien chcem 130 km przejechac spokojnie na rajd
: 05 lut pn, 2007 1:25 am
autor: TO-MI
Banita pisze:Masz srubke do regulacji zaworu powetrza dodatkowego? Ciekawe -pewnie jakis hand-made drutologix.
jest śrubka i nie wygląda na hand-make
można delikatnie regulować otwór przesłony może jakiś starszy typ zaworu tego nie wiem
: 05 lut pn, 2007 2:03 am
autor: Banita
na klucz 8?
jesli tak, to teraz rozbierz zawor i mi powiedz do czego ona jest
: 05 lut pn, 2007 2:14 am
autor: dauit
a wlasnie... a moze tutaj cos miec alternator? Przy niskich obrotach jak sie kreci moze zamale napiecie podaje? No juz wymyslam... ale cos gdzies jest nie tak.
: 05 lut pn, 2007 3:58 am
autor: moralez
mialem rozladowywujacy sie szybko akumulator i nie ladujacy alternator swego czasu. na niskim napieciu chodzi b. kulturalnie niestety jak wlaczylem swiatla to silnik zgasl
: 05 lut pn, 2007 9:20 pm
autor: TO-MI
Banita pisze:na klucz 8?
jesli tak, to teraz rozbierz zawor i mi powiedz do czego ona jest
klucz 8 albo 7 nawet
śrubka ma podłużny otwór i u mnie przynajmniej można nią zmieniać wielkość szczeliny
ale kto to wie od czego jest ten zawór
[guote]
sama raczej by się nie 'rozregulowała' a jakiś czas temu współgrała z resztą...[/guote]
sama sie ścieżka przeciera