Strona 1 z 2
Wtryski od 605 da się bezboleśnie przerzucić do 205?
: 16 mar pt, 2007 10:28 pm
autor: Fox
http://www.moto.allegro.pl/item17607922 ... ecam_.html
takie oto wtryski są na allegro. Jako że mój pug na mocniejszej mapie nie wydala z wysokimi obrotami zastanawiam się nad wymianą wtrysków i może pompy paliwowej na mocniejsze. Czy takie wtryski można bez problemu przerzucić do mi16? Tak samo są sterowane jak moje żółte czy wymaga to jakiegoś przestrojenia? Może bym sobie takie sprawił. Fajnie by było jakby wreszcie to auto jeździło szybciej niż standardowe 8v...
teraz zauważyłem że jest ich 6:) no ale sprzedawane na sztuki...
: 16 mar pt, 2007 10:35 pm
autor: stef
Hej!
ZTCW to te wtryski sa mniej wydajne od Twoich (oryginalne GTi lub mi16). Jezeli chcesz zdobyc wydajniejsze wtryski to proponuje te od silnika 2.0 TCT (xantia, xm, 406, 605) - ewentualnie inne (BMW, SAAB) ale pewnie beda o wiele drozsze.
Dalej masz problemy z wysokimi obrotami? Ciekawe, ale wydaje mi sie, ze nie powinno to byc podyktowane za malo wydajnymi wtryskami! Tym bardziej, ze masz przestrojonego chipa, czyli zapewne wydluzony cykl pracy wtryskiwaczy.
Co innego moze byc z pompa nie wiem jak jest z seryjna od GTi ale moim zdaniem powinna sobie radzic bez problemu - chyba, ze z Twoja jest cos nie tak?
Co konkretnie sie teraz u Ciebie dzieje? Co z kontrolka diagnostyki silnika?
Moim zdaniem powinienes zaczac od jazdy na seryjnym kompie od mi16!
PS. co wiecej cena moim zdaniem nie atrakcyjna. Ja za komplet z turbo zaplacilem 100zl
: 16 mar pt, 2007 11:38 pm
autor: Fox
U mnie po staremu. Wróciłem do standardowego kompa z 8v. Nie ma rewelacji ale 8sek do setki to i tak przyzwoity wynik - i tak daje frajde:)Na mocniejszym chipie powyżej 5,5-6tys nagle staje. Typowe oznaki braku paliwa. Raz się kręci wyżej, raz niżej. Dół ma bardzo fajny, ale jak raz wyprzedzałem ciężarówkę i nagle mi zaczął zdychać to zrezygnowałem...Za bardzo to było nieprzewidywalne. Jednego dnia miał jakiś przebłysk - rozkręcał się jak marzenie. Zmiany biegu przy 7,5tys i wciskanie w fotel. Niestety następnego dnia znów bida...czasem go zupełnie nie rozumiem:(Z tego co wiem to ten mocniejszy chip jest na na grubo ponad 160KM. W innym wątku pisaliście że 160KM to wszystko co można z tych wtrysków wycisnąć - stąd moja myśl żeby kupić mocniejsze. Jakbyś przypadkiem napotkał jeszcze na jakiś komplet mocniejszych wtrysków za rozsądną cenę to daj znać. Będę zobowiązany:)
Ps: a jak to jest z tym sterowaniem wtrysków? komputer jakoś sam się dostosuje do mocniejszych wtryskiwaczy czy będzie podawał więcej paliwa w całym zakresie?
: 16 mar pt, 2007 11:49 pm
autor: Michal gti
Na początek, to przejedz się z sondą szerokopasmową w wydechu, zobacz ile jest paliwa przy jakich obrotach. Będziesz wiedział, czy zmieniać wtryski, chipa, za mało, za dużo paliwa itp.
: 17 mar sob, 2007 1:48 am
autor: Przecinak
True
: 17 mar sob, 2007 8:48 am
autor: b182
trochę off topic ale: Czy jak są wtryski jakieś już wytarte zużyte niewiem co to auto więcej pali? Czy wtryski wogóle sie zużywaja?
Mam drugi komplet wtrysków niebieskich od 1.6 gti 115 km ale jak je założyłem to jakby czasem nie chodził na wszystkie gary j jest dość słaby jak go wkręcam w czasie jazdy to jakby nagle załapuje i juz dobrze jedzie. Co może być z nimi nie tak. Na czarnych od 1.6 105 km jest ok. Czy wtryski mogły sie zatkać?
: 17 mar sob, 2007 11:19 am
autor: stef
Nie napisales co z kontrolka diagnostyki ?!
Masz silnik DFW? Seryjna wiazke z GTi (przerobiona pod czujnik spalania stukowego)?
Malo prawdopodobnym jest to, ze brakuje Ci paliwa, jezeli na kompie od GTi wkreca Ci sie bez problemow.
Pewnie masz zle zrobionego chipa i bzdura jest, ze moze az tak znacznie podniesc moc. Pierwsza rzecz jaka powinienes zrobic to dorwac gdzies seryjnego kompa od mi16 i sie przejechac!
Mozliwe jest, ze ten "SUPER mocny chip" ma tak opozniony zaplon, ze na "gorszym" paliwie pojawia Ci sie spalanie stukowe - i dlatego nie chce sie dalej krecic.
Co do zalozenia wiekszych wtryskow to i tak gdy przepustnica nie jest max otwarta odczyty z sondy lambda powinny powodowac to, ze czas otwarcia bardziej wydajnych wtryskiwaczy bedzie krotszy (przynajmniej tak mi sie wydaje).
Co do sondy szerokopasmowej to wiadomo, ze byloby to najlepsze wyjscie bo widzialbys dokladnie co sie dzieje z paliwem. Mozna tez sprobowac podpiac sie do zwyklej sondy i na podst. odczytow napiecia z grubsza ocenic czy mieszanka jest zbyt uboga.
W sieci powinno sie znalezc wartosci napiecia, ktore odpowiadaja bogatej/ubogiej mieszance.
b182 pisze:trochę off topic ale: Czy jak są wtryski jakieś już wytarte zużyte niewiem co to auto więcej pali? Czy wtryski wogóle sie zużywaja?
Mam drugi komplet wtrysków niebieskich od 1.6 gti 115 km ale jak je założyłem to jakby czasem nie chodził na wszystkie gary j jest dość słaby jak go wkręcam w czasie jazdy to jakby nagle załapuje i juz dobrze jedzie. Co może być z nimi nie tak. Na czarnych od 1.6 105 km jest ok. Czy wtryski mogły sie zatkać?
Moze byc tak, ze wtryski gorzej leje - przytkany, zabrudzony, zepsuty! Kup preparat do czysczenia wtryskow i zobaczysz czy pomoze. Mozesz rowniez sprawdzic jak kazdy z nich osobno leje. Zrob trojnik do podpiecia wtryskiwacza pod paliwo i sciagnij kostke z jednego wtryskiwacza (trudno - silnik popracuje sobie na 3 gary przez chwile). Bedziesz widzial czy ktorys z nich slabo leje!
: 17 mar sob, 2007 11:59 am
autor: Banita
stef pisze:\
Mozliwe jest, ze ten "SUPER mocny chip" ma tak opozniony zaplon, ze na "gorszym" paliwie pojawia Ci sie spalanie stukowe - i dlatego nie chce sie \
przyspieszony
: 17 mar sob, 2007 1:18 pm
autor: stef
Zaplon jest przyspieszony, tzn. iskra pojawia sie zanim tlok dojdzie do gornego polozenia (TDC). Jest to podyktowane predkoscia rozchodzenia sie plomienia. Gdy silnik ma wieksze obroty, tlok przesuwa sie w gore szybciej, zaplon musi byc bardziej przyspieszony niz na wolnych obrotach, tak zeby plomien zdazyl sie "rozejsc".
Gdy mieszanka paliwowo - powietrzna jest optymalna, wtedy plomien rozchodzi sie najszybciej.
Zwykle mozna opoznic zaplon w stosunku do oryginalnego, np. gdy jezdzisz na lepszym paliwie. Ale gdy za bardzo opoznisz zaplon, iskra pojawi sie pozniej, wtedy w sprezanej mieszance moga juz pojawiac sie wieksze krople paliwa, plomien wtedy bedzie rozchodzil sie wolniej i pojawi sie spalanie stukowe.
Sztuka polega na tym, zeby zaplon ustawic w optymalnym momencie, czyli zwykle nieco pozniej niz oryginalny.
Zaplon wtedy jest opozniony w stosunku do oryginalnego, lub mniej przyspieszony ale dalej jest przyspieszony bo iskra musi pojawiac sie przed TDC a nie po TDC
Oryginalnie mieszanka jest zwykle ubozsza ze wzgledu na toksycznosc spalin, w takiej mieszance plomien rozchodzi sie wolniej niz w optymalnej. Dlatego fabryka ustawia zaplon troche wczesniej niz gdy bedziemy lac wiecej paliwa i dodatkowo unikac paliwa gorszej jakosci i o mniejesze liczbie oktanowej.
Zalaczam obrazowy wykresik - nie wiem jak jest dokladnie w mi16. Uwazam, ze Fox ma problem ze zle ustawionym zaplonem. U niego ta poprawiona krzywa B jest za nisko na wysokich obrotach. Zeby bylo wszystko dobrze powinna byc moze tylko troche nizej od oryginalnej (A).
: 17 mar sob, 2007 1:29 pm
autor: Banita
Nie wiem skad to masz ale:
Wykres jest do kitu, bo od pewnych obrotow wykres opada, a nie rosnie.
Spalanie stukowe przy paliwie o zbyt malej wartosci oktanowej powstaje w skutek tego, ze plomien rozchodzi zanim tlok znajdzie sie w gmp. Wyzsza oktanowosc -wolniej sie pali i ten efekt nie wystepuje.
Sportowe chipy musza byc dopasowane do przerobek w silniku, bo np po planie glowicy zaplon musisz opoznic. Ten moze miec opozniony lub przyspieszony w stosunku do serii. Zalezy do jakeigo silnika byl robiony. Jesli do niemodyfikowanej serii, to prawdopodobnie nieco przyspieszony.
Tak na marginesie -ja bym sie chipy w tych silnikach nie bawil, bo to wiele nie da, a moze bardzo zaszkodzic...
: 17 mar sob, 2007 1:32 pm
autor: DJPreZes
Banita pisze:Nie wiem skad to masz ale:
Wykres jest do kitu, bo od pewnych obrotow wykres opada, a nie rosnie.
Caly czas rosnie, ale z rozna "predkoscia" ;] Matematyki sie uczyc!
: 17 mar sob, 2007 1:35 pm
autor: Banita
DJPreZes pisze:Banita pisze:Nie wiem skad to masz ale:
Wykres jest do kitu, bo od pewnych obrotow wykres opada, a nie rosnie.
Caly czas rosnie, ale z rozna "predkoscia" ;] Matematyki sie uczyc!
Nie na wykresie tylko w rzeczywistosci
Moze zle sie wyrazilem, bo nie opada, a powinien nieco opadac.
: 17 mar sob, 2007 1:37 pm
autor: DJPreZes
Ok
Wybacz mi niewiare w twe umiejetnosci
: 17 mar sob, 2007 1:46 pm
autor: Banita
Jeszcze jedno, bo zlapalem sie bledzie -wykres nie powinien opadac, a MOZE opadac
: 17 mar sob, 2007 3:46 pm
autor: stef
Przy max otwarciu przepustnicy wykres na pewno rosnie! To o czym piszesz wystepuje faktycznie wtedy, gdy przepustnice masz czesciowo uchylona, a mimo tego wkrecalbys sie na wyzsze obroty (wtedy komp korzysta z innej mapy). Ja pisze o pelnym obciazeniu silnika i max przyspieszaniu (a nie o jakims pyrkaniu z czesciowo otwarta przepustnica)
Co do spalania, to zgadzam sie ze lagodniej spala sie mieszanka o wyzszej liczbie oktanowej.
W zwiazku z tym pewnie masz racje ze ktos mogl przyspieszyc zaplon
, a nie tak jak napisalem poprzednio opoznic, oczywiscie tym bardziej jesli wiedzial ze robi chipa do seryjnego silnika, w ktorym kompresja na pewno nie byla znacznie zwiekszana. A to by znaczylo ze okropnie sie pomylilem
. Choc jak teraz sie zastanawiam, to jesli rzeczywiscie zaplon jest przyspieszony, to moze powodowac to jeszcze wiecej zlego i byc bardziej i gwaltowniej odczuwalne.
Faktycznie jesli nie zwieksza sie stopnia sprezania przyspieszenie zaplonu mogloby cos nieznacznie poprawic ale znacznie wiecej mozna zepsuc i tak wlasnie moze byc u Foxa. Dlatego tak goraco radze zalozenie seryjnego kompa bo nie wyglada to moim zdaniem na niewydolny uklad doprowadzenia paliwa.
A poprzednio okropnie sie pomylilem piszac o opoznieniu bo to pewnie w tym przypadku nie ma miejsca co najwyzej ja zachowalem sie jak opozniony.
I w pelni zgadzam sie, ze najlepiej za duzo w elektronice nie kombinowac na pewno nie w tej z D6C bo DFW mysle, ze mozna poprawic.
Na koniec usprawiedliwiajac sie troche dodam, iz to co napisalem poprzednio wynika z tego, ze zastanawiam sie czy u siebie nie bede musial wlasnie opoznic zaplon ze wzgledu na zwiekszona kompresje i spotkalem sie wielokrotnie z takim podejsciem. Ale mam zamiar pobawic sie tym dopiero po dotarciu silnika i wtedy bede wiedzial juz bez najmniejszych watpliwosci co i jak, i powiadomie o wynikach. Stad wlasnie to moje myslenie w kategoriach opozniania, a nie przyspieszania zaplonu.
Jeszcze dodam cos z takiej jednej ksiazki, na ktora wielokrotnie sie powolywalem - jakby cos mialo być zle odnosnie praw autorskich to mam nadzieje, ze moderator to usunie
Jak widac cala sprawa z opoznianiem czy przyspieszaniem zaplonu do trywialnych nie należy
tak przy okazji to warto przeczytac:
http://www.fiat-furious.pl/html/artykuly/zaplon.htm choc samochod moze nie ten