Strona 1 z 3

Chłodniczka oleju - modyfikacja mocowania

: 05 kwie czw, 2007 9:14 am
autor: d_ARC
Po raz kolejny, tym razem po delikatnym dzwonie, mam problemy z chłodniczką oleju. Jest ona mocowana bodajże do obudowy skrzyni na dole auta tuż przy chłodnicy, więc jest bardzo narażona na uszkodzenia. W MI16 u munne'a mocowana jest do bloku jako "przelotka" pomiędzy filtrem a blokiem, bez dodatkowych przewodów olejowych.

Pytanie - czy w GTI da się zastosować podobny patent i ewentualnie co trzeba przerabiać/dorabiać. A może w MI16 jest poprostu inny typ chłodniczki i operacja ze standardową z gita nie jest możliwa...

: 05 kwie czw, 2007 9:40 am
autor: stef
Mysle ze jej przeszczep jest bezproblemowy. Najtrudniejsze bedzie pewnie doprowadzenie do niej rur chlodzenia - jezeli nie masz oryginalnych!

: 05 kwie czw, 2007 1:04 pm
autor: Banita
Inny typ -ta z gita nie jest przykrecana -jak chcesz to moge cyknac foto mocowania i chlodniczki (poza autem :wink: )

: 05 kwie czw, 2007 8:04 pm
autor: d_ARC
Cyknij, cyknij i podeślij na d_arc@o2.pl

Myślałem nad jakąś przelotką, ale patent nie przejdzie z uwagi na wielkość elementów i miejsce pomiędzy blokiem a chłodnicą :(

A jest w ogóle do dostania wersja chłodniczki z Mi16 i za jakie pieniądze :roll:

: 05 kwie czw, 2007 8:52 pm
autor: stef
Zapytam sie kumpla moze ma. Zawsze mozesz sobie sprawic cos takiego: http://cgi.ebay.co.uk/MOCAL-13-ROW-OIL- ... dZViewItem

: 05 kwie czw, 2007 8:52 pm
autor: d_ARC
Dzięki za foto, więc tak to wyglada po rozebraniu. Jakby jeszcze ktoś miał foto mocowania wersji z Mi16 :)

PS. Kozak fura na jednym z foto które podesłałeś. Ja może kiedyś zostanę szczęśliwym posiadaczem Forda Mustanga, albo chociaż Fiata 128 Coupe z lat '70 :roll:

: 05 kwie czw, 2007 8:54 pm
autor: stef

: 05 kwie czw, 2007 9:06 pm
autor: d_ARC
Stef no i właśnie o taki patent mi chodzi. Szkoda, że mojej chłodniczki nie da się w ten sposób zamocować :( Trudno, trzeba będzie w końcu zainwestować w płytę pod silnik.

PS. Czekamy niecierpliwie na premierę Mi. Lubelski niedługo stanie się zagłębiem GTI - ostatnio pojawiła się piękna sztuka zakupiona w Gdyni, forumowa chyba :)
http://forum.rajdowiec.pl/viewtopic.php ... sc&start=0

: 05 kwie czw, 2007 9:45 pm
autor: stef
No to bedzie mozna ladne spoty GTi organizowac:) Zgadza sie forumowa ta 205tka. Mam nadzieje, ze mniej wiecej doszykuje juz swoja na spot na sportowo. pozdr

PS. rajdowiec.pl normalnie sie zarejestruje :)

: 05 kwie czw, 2007 10:26 pm
autor: Banita
Powiedz mi -po co kombinujesz? Wystarczy podneisc ta chlodniczke nieco wyzej i sie za chlodnica schowa. Na dniach bede myslal, bo mi przerdzewialo mocowanie :wink:

: 05 kwie czw, 2007 10:40 pm
autor: d_ARC
Widzisz Banita, kombinuję bo mam z nią problemy już od X-czasu i mógłbym o tym powieść napisać - z mocowaniem (urywane, kilka razy dorabiane/przerabiane/wzmacniane), przewodami olejowymi, przewodami układu chłodzenia 8)7 Straciłem już przez to kupę oleju, płynu chłodniczego, a przede wszystkim czasu, pieniędzy i nerwów gdy auto stało unieruchomione, a ja szukałem części bądź zakładu który może element rzadki element naprawić/dorobić :evil:

Podniesienie nie jest rozwiązaniem gdyż ostatnio na torze zaliczyłem dużą oponę, pas środkowy na dole cofnął się troszki i po raz kolejny pękł przewód doprowadzający płyn do chłodniczki. Gdyby była wyżej ucierpiała by jeszcze i chłodnica. Co więcej jeśli chcesz podłubać przy aucie od dołu, wymienić jakiś czujnik, czy dobrać się do rozrusznika, an przeszkodzie staje właśnie owe cholerstwo :x

Po prostu przy wyczynowej jeździe rozwiązanie z gita się zupełnie nie sprawdza. Rozwiązanie z Mi zapewnia swięty spokój 8)

: 05 kwie czw, 2007 10:48 pm
autor: Banita
A moze zrobic inaczej -2 cisnieniowe weze i zwykla cisnieniowa chlodnica powietrzna doczepiona za fabryczna?

Taki patent jak z linka od stef'a.

Cos mi kiedys moralez mowil, ze w ogorku (uaz) jego ojca jest takie cos, wiec rozwiazanie takie raczej nie byloby drogie.

: 05 kwie czw, 2007 10:51 pm
autor: sekator
d_ARC pisze:Widzisz Banita, kombinuję bo mam z nią problemy już od X-czasu i mógłbym o tym powieść napisać - z mocowaniem (urywane, kilka razy dorabiane/przerabiane/wzmacniane), przewodami olejowymi, przewodami układu chłodzenia 8)7 Straciłem już przez to kupę oleju, płynu chłodniczego, a przede wszystkim czasu, pieniędzy i nerwów gdy auto stało unieruchomione, a ja szukałem części bądź zakładu który może element rzadki element naprawić/dorobić :evil:

Podniesienie nie jest rozwiązaniem gdyż ostatnio na torze zaliczyłem dużą oponę, pas środkowy na dole cofnął się troszki i po raz kolejny pękł przewód doprowadzający płyn do chłodniczki. Gdyby była wyżej ucierpiała by jeszcze i chłodnica. Co więcej jeśli chcesz podłubać przy aucie od dołu, wymienić jakiś czujnik, czy dobrać się do rozrusznika, an przeszkodzie staje właśnie owe cholerstwo :x

Po prostu przy wyczynowej jeździe rozwiązanie z gita się zupełnie nie sprawdza. Rozwiązanie z Mi zapewnia swięty spokój 8)

nie rozumiem :shock: , ja do tej pory nie miałem żadnych problemów!

: 05 kwie czw, 2007 10:53 pm
autor: stef
d_ARC zapytam sie kumpla czy ma moze taka z mi16 na sprzedaz.

A co do drugiego patentu to tu to ladnie wyglada: http://www.track-monkey.co.uk/images/20 ... stuff1.jpg

: 05 kwie czw, 2007 11:57 pm
autor: d_ARC
Dzięki Stef popytaj i daj znać :)

Patent z małym obiegiem dla chłodniczki całkiem ciekawy :shock: Jak uporam się ze skutkami mojego spotkania z oponą trzeba będzie przemyśleć to rozwiązanie.