Strona 1 z 1

przekladka silnika na 1,9td

: 05 kwie czw, 2007 10:53 pm
autor: neon forever
witam, mam pytanko ile jest roboty zeby wsadzic zamiast 1,9 d silnik 1,9 td, od czego najlepiej 405,306,bx czy skrzynie tez trzeba przekladac?? jakie moga byc tego koszty?? pozdro

: 07 kwie sob, 2007 7:11 am
autor: neon forever
hallo zna sie ktos :W

: 08 kwie ndz, 2007 9:59 pm
autor: krzycho-g
nie ma dużo roboty - wlocik na masce do IC, reszta pasuje bez zmian.
A chyba że masz wymiennik woda-olej to treba sie wciąć w obieg ale to też nie jest dużo roboty

: 09 kwie pn, 2007 6:34 pm
autor: stelmi
nie wiem czasem czy wydechu nie trzeba przerabiać, no i skrzynia to może zostać ale inaczej są dobrane przełożenia do TD (tak mi się przynajmniej wydaje).

: 09 kwie pn, 2007 7:55 pm
autor: krzycho-g
aaaa zapomniałem o wydechu ale nie ma tam dużo roboty. Skrzynia pasi tylko końcowe jest dłuższe ale za to sie lepiej bedzie zbierać

: 14 kwie sob, 2007 2:52 pm
autor: tomek
U mnie było tak:
-wydech - zdobyłem rurę od 205TD
-zbiorniczek wyrównawczy "jajko" się nie zmieści, musi być czarny prostokątny i w dodatku musiałem przesunąć mocowania.
-filtr paliwa jeśli jeszcze nie jest na termostacie to trzeba gdzieś przenieść
-mogą być różne rozwiązania z podłączeniem chłodniczki oleju.
-w TD sprzęgło ma 215mm i też są dwa rodzaje zwykłe i "ciągnione", to drugie ma inną łapę łożyska w skrzyni, zdarzały się też wersje TD 200mm, ja jeżdze na zwykłym 200mm i narazie żyje
-skrzynie TD generalnie są nieco "dłuższe", na zwykłej skrzyni jedziesz już na piątce a myślisz że masz 4 :wink: i ciągle sięgasz wbić kolejny bieg :wink:
-chłodnice w TD były grubsze, ale radzi sobie na zwykłej
-może być problem z wężami powietrza filtr-turbo, nie wiem czy wersja z 405 nad obudową rozrządu zmieści się w 205, ja zastosowałem z 306 idącą przy grodzi, ale w samych 306 było też różnie:wink:
-Trzeba się zdecydować czy chce się rzeźbić maskę dla IC... dla mniej wymagających mam gdzies kolektor ssący do wersji bez IC
A jeśli iśc na całość, to szukałbym dawcy 406 z kolektorem ssącym fajnie zgranym do podpięcia zewnętrznego IC
-TD były na wtrysku Lucasa i Boscha, w dodatku różnie "zelektronizowane" od sterowania tylko EGR, po sterowanie wyprzedzieniem wtrysku, wtedy pierwszy wtryskiwacz ma czujnik i kabelek, no i może być dla kogoś dużym utrudnieniem ta kablomania.
Do zabaw z podkręcaniem przyjemniejszy jest Bosch, szybciej i wygodniej daje się regulować i modyfikować :D