Strona 1 z 2

Chłodzenie - 1.9 GTI..

: 13 kwie pt, 2007 2:26 pm
autor: Hypia
Witam..

Chciałem się zapytać posiadaczy pugów z takim silnikiem o pare rzeczy :? Mianowicie ile powinna wynosic temp. wody przy rozgrzanym silniku, przy jakiej temp. zaczyna u Was chodzić wiatrak, a jakiej przestaje? Byłem ostatnio w Warszawie i stałem dosyć sporo w korkach. Nie wiem, czy to normalne, ale praktycznie przez cały czas chodził mi wiatrak. Temp. oscylowala w granicach 88 i 92 stopni. Podczas normalnej jezdy trzyma 80, ale jak tylko dojade do świateł zaczyna się grzanko.. Wymieniłem już włącznik wentylatora i termostat, cały układ jest odpowietrzony. Do tej pory jeździłem w podobnych warunkach tylko Ojca tdi i z nim nie było takich jaj :) Może czas wymienić chłodnice?

: 13 kwie pt, 2007 2:34 pm
autor: Banita
wszystko jest ok

: 13 kwie pt, 2007 6:52 pm
autor: Hypia
Heh :) To nie chce myślec co będzie jak kiedyś wiatraczek nie ruszy :D

: 13 kwie pt, 2007 7:27 pm
autor: Banita
Bedzi glowica do roboty, -tym bardziej, ze nowe czujniki zalaczaja wiatrak przy 95* :wink:

: 13 kwie pt, 2007 7:33 pm
autor: pki205
Albo trzeba sobie sprawic drugi wiatrak odpalany recznie :)

: 13 kwie pt, 2007 7:34 pm
autor: Banita
Chyba trzeci :lol:
po prostu osobny wlacznik- tez musze :wink:

: 13 kwie pt, 2007 7:36 pm
autor: pki205
Ja mam narazie tylko jeden (drugi lezy na polce wiec sie nie liczy) :lol:

: 13 kwie pt, 2007 9:42 pm
autor: JASIEK1
U mnie 72 stopnie podczas jazdy ale chwila w korku i przy 88 włacza wiatrak a przy 82 wyłącza.
Szybkie grzanie spowodowane jest zapewne zamulona juz ze starości chłodnicą.
Brat mial to samo, wymienił chłodnicę i jest ok, mozna nawet wyłączyc nagrzewnice i puscic zimne powietrze :D
Ja własnie jestem w trakcie wymiany chłodnicy.

PS:nic innego nie może byc, bo silnik mam świezo złozony, pompa wody tez nowa takze tylko chłodnica.
PZDR :wink:

: 13 kwie pt, 2007 9:44 pm
autor: Banita
a co ma chlodnica do grzania sie samochodu w korkach? 8)7

: 13 kwie pt, 2007 11:19 pm
autor: JASIEK1
Hehe, jak jest zamulona i ma słaby przepływ to ma bardzo duzo, bo woda słabo krąży - logiczne :)
Tym bardziej ma bardzo duzo do szybszego grzania sie.

: 13 kwie pt, 2007 11:21 pm
autor: Banita
jesli chlodnica jest zapchana to grzeje sie wlasnie podczas jazdy -logiczne :)

: 13 kwie pt, 2007 11:29 pm
autor: JASIEK1
Na wyzszych obrotach podczas jazdy wiatr chłodzi chłodnice i pompa lepiej pompuję, wiec i płyn szybciej zasuwa w obiegu i nie ma bata aby sie nie schłodził.

Dodano po 5 minutach:

Warunek oczywiście jeśli uszczelka pod głowicą nie jest walnięta, bo jesli jest to masz rację, ze podczas jazdy zgrzeje sie najwięcej.

PZDR

: 13 kwie pt, 2007 11:29 pm
autor: Banita
No wlasnie sam sobie zaprzeczasz -skoro chlodnica jest zapchana, to przeplyw nie zwieksza sie proporcjonalnie do szybkosci z jaka nagrzewa sie silnik przy wyzszych obrotach.
Skoro stojac w korku 'wiatr nie chlodzi' to zapchana czy nie zapchana -bedzie sie grzal. Jesli bylaby zapchana -wiatraki pracowalyby caly czas lub w ogole, a wskaznik temp. wedrowalby coraz wyzej i wyzej :)

: 14 kwie sob, 2007 8:40 am
autor: JASIEK1
Woda na wolnych orotach krąży marnie ale na wyższych ma duzo wieksze cisnienie więc przez zapchana chłodnice sobie poradzi jakoś.

Ale nieważne, nie mamy co sie sprzeczać :D

Najgorsze jest to, że aby utrzymać normalna temperature to w upał 30 stopni, stojąc w korku trzeba dodatkowo włączyc nawiew ciepłego powietrza do środka, bo beż tego wiatrak chodzi cały czas.
A wątpie, zeby taka firma jak Peugeot wypuściła z fabryki samochód, który się przegrzewa. Cos jest nie tak ...... :?

: 15 kwie ndz, 2007 10:42 pm
autor: stelmi
a moim zdaniem to temperatura pracy silnika powinna wynosić w granicach 88 stopni dla 1.9 GTI (dla 1.6 też pewnie coś w tym zakresie). za to odpowiada termostat przy warunku że cały układ jest ok. a temperatura załączenia wentylatorów to zależy od czujnika i np wynosi I bieg: 92-88 i II bieg 97-92.
ale to tylko moje zdanie najlepiej zajrzeć do książki