Strona 1 z 2
Chłodzenie - 1.9 GTI..
: 13 kwie pt, 2007 2:26 pm
autor: Hypia
Witam..
Chciałem się zapytać posiadaczy pugów z takim silnikiem o pare rzeczy
Mianowicie ile powinna wynosic temp. wody przy rozgrzanym silniku, przy jakiej temp. zaczyna u Was chodzić wiatrak, a jakiej przestaje? Byłem ostatnio w Warszawie i stałem dosyć sporo w korkach. Nie wiem, czy to normalne, ale praktycznie przez cały czas chodził mi wiatrak. Temp. oscylowala w granicach 88 i 92 stopni. Podczas normalnej jezdy trzyma 80, ale jak tylko dojade do świateł zaczyna się grzanko.. Wymieniłem już włącznik wentylatora i termostat, cały układ jest odpowietrzony. Do tej pory jeździłem w podobnych warunkach tylko Ojca tdi i z nim nie było takich jaj
Może czas wymienić chłodnice?
: 13 kwie pt, 2007 2:34 pm
autor: Banita
wszystko jest ok
: 13 kwie pt, 2007 6:52 pm
autor: Hypia
Heh
To nie chce myślec co będzie jak kiedyś wiatraczek nie ruszy
: 13 kwie pt, 2007 7:27 pm
autor: Banita
Bedzi glowica do roboty, -tym bardziej, ze nowe czujniki zalaczaja wiatrak przy 95*
: 13 kwie pt, 2007 7:33 pm
autor: pki205
Albo trzeba sobie sprawic drugi wiatrak odpalany recznie
: 13 kwie pt, 2007 7:34 pm
autor: Banita
Chyba trzeci
po prostu osobny wlacznik- tez musze
: 13 kwie pt, 2007 7:36 pm
autor: pki205
Ja mam narazie tylko jeden (drugi lezy na polce wiec sie nie liczy)
: 13 kwie pt, 2007 9:42 pm
autor: JASIEK1
U mnie 72 stopnie podczas jazdy ale chwila w korku i przy 88 włacza wiatrak a przy 82 wyłącza.
Szybkie grzanie spowodowane jest zapewne zamulona juz ze starości chłodnicą.
Brat mial to samo, wymienił chłodnicę i jest ok, mozna nawet wyłączyc nagrzewnice i puscic zimne powietrze
Ja własnie jestem w trakcie wymiany chłodnicy.
PS:nic innego nie może byc, bo silnik mam świezo złozony, pompa wody tez nowa takze tylko chłodnica.
PZDR
: 13 kwie pt, 2007 9:44 pm
autor: Banita
a co ma chlodnica do grzania sie samochodu w korkach?
: 13 kwie pt, 2007 11:19 pm
autor: JASIEK1
Hehe, jak jest zamulona i ma słaby przepływ to ma bardzo duzo, bo woda słabo krąży - logiczne
Tym bardziej ma bardzo duzo do szybszego grzania sie.
: 13 kwie pt, 2007 11:21 pm
autor: Banita
jesli chlodnica jest zapchana to grzeje sie wlasnie podczas jazdy -logiczne
: 13 kwie pt, 2007 11:29 pm
autor: JASIEK1
Na wyzszych obrotach podczas jazdy wiatr chłodzi chłodnice i pompa lepiej pompuję, wiec i płyn szybciej zasuwa w obiegu i nie ma bata aby sie nie schłodził.
Dodano po 5 minutach:
Warunek oczywiście jeśli uszczelka pod głowicą nie jest walnięta, bo jesli jest to masz rację, ze podczas jazdy zgrzeje sie najwięcej.
PZDR
: 13 kwie pt, 2007 11:29 pm
autor: Banita
No wlasnie sam sobie zaprzeczasz -skoro chlodnica jest zapchana, to przeplyw nie zwieksza sie proporcjonalnie do szybkosci z jaka nagrzewa sie silnik przy wyzszych obrotach.
Skoro stojac w korku 'wiatr nie chlodzi' to zapchana czy nie zapchana -bedzie sie grzal. Jesli bylaby zapchana -wiatraki pracowalyby caly czas lub w ogole, a wskaznik temp. wedrowalby coraz wyzej i wyzej
: 14 kwie sob, 2007 8:40 am
autor: JASIEK1
Woda na wolnych orotach krąży marnie ale na wyższych ma duzo wieksze cisnienie więc przez zapchana chłodnice sobie poradzi jakoś.
Ale nieważne, nie mamy co sie sprzeczać
Najgorsze jest to, że aby utrzymać normalna temperature to w upał 30 stopni, stojąc w korku trzeba dodatkowo włączyc nawiew ciepłego powietrza do środka, bo beż tego wiatrak chodzi cały czas.
A wątpie, zeby taka firma jak Peugeot wypuściła z fabryki samochód, który się przegrzewa. Cos jest nie tak ......
: 15 kwie ndz, 2007 10:42 pm
autor: stelmi
a moim zdaniem to temperatura pracy silnika powinna wynosić w granicach 88 stopni dla 1.9 GTI (dla 1.6 też pewnie coś w tym zakresie). za to odpowiada termostat przy warunku że cały układ jest ok. a temperatura załączenia wentylatorów to zależy od czujnika i np wynosi I bieg: 92-88 i II bieg 97-92.
ale to tylko moje zdanie najlepiej zajrzeć do książki