Strona 1 z 2
skrzynia z 405 td do 205d?
: 12 maja sob, 2007 12:26 pm
autor: gila205
Mam pytanie czy skrzynia z 405td podejdzie do 205d roczniki te same 92'(wsteczny w 205 do tył bez grzybka)
Chodzi mi o wodziki,czy nie trzeba przerabiać?
: 15 maja wt, 2007 7:56 am
autor: krzycho-g
podejdzie ale przełozenie koncowe jest tak długi ze na 5 nie bedzie chciał za barzdo jechać
: 15 maja wt, 2007 8:49 am
autor: Markizzz
Mogby sprobowac zalozyc przelozenie glowne od obecnej skrzyni
, jesli jego skrzynia miala je mniejsze to nie bedzie problemow
, bo przelozenia wewnatrz sa pewnie takie same
: 15 maja wt, 2007 9:05 am
autor: krzycho-g
nie sa takie same
: 15 maja wt, 2007 5:41 pm
autor: gila205
Przelożeniem sie nie martwie,bo mam założony silnik od 405 1.9td tylko została mi w aucie stara skrzynia z poprzedniego silnika od "205D" tylko że w dośc kiepskim stanie i chcę załozyć od 405td.W sumie już ją kupiłem ale jej nie widziałem bo jest jeszcze za granicą i coś mnie pikło odnośnie wodzików.Ja mam 2 wyjścia na wodziki do mieszka a tam niewiem czy nie ma trzech,oby nie
: 15 maja wt, 2007 5:47 pm
autor: krzycho-g
to w takim razie nie ma wogóle problemu.
Masz załozony z IC ?
: 15 maja wt, 2007 5:50 pm
autor: gila205
To git,ic myśle ze chodzi ci o intercoler,jeśli tak to mam.
zieki za info
: 15 maja wt, 2007 5:50 pm
autor: krzycho-g
to ładnie musi wymiatać
: 15 maja wt, 2007 5:55 pm
autor: gila205
No nieżle,zamyka licznik aż głupio wyglada.Strach żeby sprężynką nie dostać
Dodano po 1 minutach:
ale ma strasznie wysokie obroty pod koniec i dla tego kupiłem skrzynie od td może bedzie lepiej
: 15 maja wt, 2007 6:01 pm
autor: krzycho-g
bedzie na 100% ale ni ebedzie juz miał takiego kopa...
: 15 maja wt, 2007 6:05 pm
autor: gila205
Tak myślałem,ale nie wiesz czy bardzo odczuwalna od 1 do 3 biegu?
: 15 maja wt, 2007 6:22 pm
autor: krzycho-g
nie - dopiero 4 i 5 jest sporo dłuzsza
: 15 maja wt, 2007 6:29 pm
autor: gila205
to jeszcze lepiej
,dzieki i nie zawracam gitary
: 22 maja wt, 2007 7:09 pm
autor: Jaca1984
Witam! Przekładałem do swojego Gita skrzynię z MI16 i są małe różnice: W mechanizmie zmiany biegów i wyłączania sprzęgła. Jeśli chodzi o sprzęgło, wystarczyło skrócić pancerz(ostrożnie na linkę) , bo brakowało regulacji i pedał był bardzo wysoko. Natomiast jedno z mocowań wodzika w 405 jest wyżej i nie ma kulki. Potrzebna była szlifierka i spawarka - rezultat widać na zdjęciu. Początkowo chciałem założyć cały ten uchwyt z 205 , ale są inaczej mocowane na wałku..
Mam nadzieję, że Cię trochę przygotowałem do zamiany. Pozdrawiam JC
: 22 maja wt, 2007 7:34 pm
autor: tomek
Co do przełożeń faktycznie TD ma dłuższe i na trasie będzie fajniej, sam się zastanawiam nad taką skrzynką bo mi troche krótko...
Ale trzeba uważać, w 405TD (a zazwyczaj one są dawcami) prócz możliwych różnic z wodzikami, może być pułapka ze sprzęgłem.
W nowszych modelach, choć tu pewnie też nie ma reguły, były stosowane sprzęgła "ciągnone" !
Łożysko wyciskowe jest wtedy wewnątrz docisku, a łapa sprzęgła pociąga za nie!
To może skomplikować podłączenie, a i wymaga takiego sprzęgła.
Wodziki zawsze są dwa potrzebne, trzeci jeśli nawet jest, to jest na sztywno do obudowy i jeśli u Ciebie nie ma to nim się nie martw.
A co do kształtu wodzików, faktycznie bywało różnie, widać po fotkach skrzyń np. na allegro...