Strona 1 z 1

Cholerna ciekawostka na temat tlokow!

: 10 cze ndz, 2007 4:56 pm
autor: Kaktus
Ale jestem wscielky!!!

Robimy wszystko aby wystartowac w GSMP Zaloz ktory jest za tydzien, i dzis juz wiadomo ze sie nie wyrobie :(

Silnik pozostalo poskladac, a jest ten sam co sezon temu, ale postanowilem wlozyc tloki wklesle aby go odprezyc...

jedyny komplet fajnych tlokow to tloki z silnika DKZ, czyli 122km, na oko wygladaja tak samo jak tloki z silnika 128km... co ciekawe maja te same ozanaczenia producenta!!

A jak sie okazalo sa inne, i sa nizsze od tlokow z 128km.

Tak wiec wiadomo juz ze silniki 128 km i 122km mialy takze rozne tloki!!

I teraz jak policzylem wychodzi mi 9.9:1 zamiast 11.0:1 :(

Trzeba jeszcze splanowac glowice (a juz jest splanowana o 1,6mm)... i w zwiazku z tym nie wyrobimy sie na GSMP :(

Te francuzy coraz bardziej mnie zaskakuja, im czlowiek wiecej wie, tym wiecej jest "nie wiadomych" :D

: 10 cze ndz, 2007 5:18 pm
autor: samer
Jutro wrzuce fote porownawczą

: 11 cze pn, 2007 7:27 am
autor: b182
Szkoda ze nie jedziesz bo wybieram sie do załuża na ogladanie i miałem nadzieje zobaczyc twojego puga w akcji :/ Moze jednak sie uda...?

: 11 cze pn, 2007 10:38 am
autor: Kaktus
Nie nie ma bata, stwierdzilem ze po raz kolejny na szybko nie zamierzam tego robic, rok temu bylo wszystko na szybko przed GSMP SwAnna, i wyszlo ze silnik mial sprezanie 13.5:1 i dzwonil.

Teraz chce miec 11.0:1 a aby to zrobic trzeba miec czas, w tej chwili mam 9,9:1 i z wstepnych wyliczen wychodzi mi ze musze glowice jeszcze o 1 mm splanowac, jak splanuje to zmierze kompresje. Ale chyba bede planowal blok i tuleje, bo glowicy juz nie bardzo sie da...

: 11 cze pn, 2007 11:15 pm
autor: tomek
Weź pod uwagę, że planując tak dużo zmniejszysz o tyle samo odległość między kołami rozrządu i może być nawet problem z naciągiem paska, do tego przesuną się znacznie fazy rozrządu.
Przerobiłem to w XUD.
Pasek był już lekko luźny a napinacz już na końcu regulacji..
Do tego wałek nie zgrywał się z wałem o niecały ząb!
Bez przeróbki kółka na wałku się nie obyło - były już kolizje no ale w XUD bliżej..

A w XU teoretycznie ta odległość mocniej wpłynie na fazy bo odłoży się praktycznie bezpośrednio w mm na obwodzie kółka..
W XUD jest jeszcze kółko pompy i odległość na pasku zmienia sie mniej.

Powodzenia!

: 12 cze wt, 2007 11:17 am
autor: Kaktus
Wiem wlasnie i to jest dylemat, kolko mozna zrobic regulowane to nie problem, ale obawiam sie o naciag paska rozrzadu... problem w tym ze takich tlokow jak ja potrzebuje nikt nie ma, bo juz kiedys szukalem bardzo dlugo.

: 12 cze wt, 2007 3:05 pm
autor: b182
jakie tłoki chcesz?

: 13 cze śr, 2007 7:09 am
autor: Kaktus
83V21 z przed 91 roku... ale juz nie trzeba, dzis poszla glowica do planowania.