Strona 1 z 1

pytanie o chłodniczkę oleju?

: 11 cze pn, 2007 3:05 pm
autor: joker
czy w 1.6 GTi był montowane chłodniczki oleju, czy tylko w 1.9?
Czy można zaadoptować taką chłodniczkę bez kłopotów czy wymagane są jakieś przeróbki?

: 11 cze pn, 2007 5:36 pm
autor: Dżon Dobra Nadzieja
bez kłopotów...

tylko były conajmniej 2 rodzaje tych 'chłodniczek'...
o jakiej myslisz?

: 11 cze pn, 2007 6:28 pm
autor: d_ARC
Można można, ale trochę trzeba się pobawić. Potrzebujesz chłodniczkę, wysokociśnieniowe przewody olejowe i przelotki do zamocowania przewodów do bloku oraz do chłodniczki. Ponadto musisz zrobić doprowadzenie płynu chłodniczego do chłodniczki i powrót do obiegu płynu w układzie chłodzącym. W oryginale GTI z chłodniczką mają taki trójnik na przewodzie biegnącym pomiędzy akumulatorem a zbiorniczkiem płynu do wspomagania. W linkach poniżej więcej na ten temat.

http://www.forum.peugeot205.pl/viewtopi ... czka+oleju

http://www.forum.peugeot205.pl/viewtopi ... czka+oleju

Do końca miesiąca będę modyfikował trochę seryjne rozwiązanie i jak się sprawdzi będę miał do sprzedania 2 komplety przewodów (oryginalne i wzmacniane dorobione na zamówienie) oraz przelotki. Powodzenia

Re: pytanie o chłodniczkę oleju?

: 22 lis pt, 2013 9:28 am
autor: Orfister
Odgrzewam MEGA Kotleta, by nie zakładać nowego tematu

Chciałbym dopytać, czy wg Waszej wiedzy, w migu, który jeździ w normalnym ruchu ulicznym, czaaaasem jaka autostrada, małe pałowanko itp...konieczne jest stosowanie wymiennika ciepła pod filtrem oleju ?
Obecnie nawet w lato nie udało mi się zagrzać oleju do 105-110 stC
Pytanie tylko w jak dużym stopniu taka chłodniczka odbiera ciepło od oleju ?
Pytam, bo mam w zamyśle jej demontaż, by ułatwić odkręcanie filtra oleju...przewioduje też zmianę tej chłodniczki na cieńszą o połowę..( pasuje od berlingo, partnera z silnikiem diesla ).
Wiem, ze już o to kiedyś pytałem, ale w sumie to niczego konkretnego się nie dowiedzieliśmy.

Re: pytanie o chłodniczkę oleju?

: 01 gru pn, 2014 3:29 pm
autor: 75X73,2
Ja w zdłubanym AXie ze względu na brak miejsca i bezpieczeństwo filtra oleju stosuję filtr z renault. Jest sporo niższy. Oryginalny miał by spore szanse zetknąć się z pasem przednim przy byle dzwonku. Pomysł zaczerpnięty od RAS-ART...