Strona 1 z 2

Luz sworznia tłokowego lub panewka no bo co innego?

: 20 cze śr, 2007 10:51 pm
autor: b182
Jak sprawdzić czy występuje luz na sworzniu tłokowym w silniku??Czy w GTI zdarza sie taka usterka?Jak rozróżnić ją od klepania panewki czy trzeba rozebrać silnik?

: 20 cze śr, 2007 11:12 pm
autor: stef
Obawiam sie, ze bez rozbierania silnika tego nie sprawdzisz

: 22 cze pt, 2007 2:47 pm
autor: JASIEK1
W sumie to bardzo rzadko kiedy spotyka sie we współczesnych samochodach luzy na sworzniach dlatego raczej małoprawdopodone, aby się wybił.
Rozbierałem niedawno silnik 1,9 i po przebiegu 230 tyś. sworznie i tłoki były idealne. Panewki natomiast i tuleje tłokowe były mocno zużyte.

STEF ma rację, bez rozebrania silnika tego nie sprawdzisz.

: 22 cze pt, 2007 6:09 pm
autor: b182
No to co do cholery mi się tłucze jak silnik sie nagrzeje? Brzmi jak panewka ale były robione w styczniu. Ciśnienie nawet na gorącym oleju w czasie jazdy to ok 4,5 bara przy ok 3-3,5 tys obr/min. Na wolnych przy oleju ok 110-120St. C jest na 1,5 bara.
Chyba niemożliwe żeby panewka po ok 5 tys km znowu dawały w dupę. Przecież chyba mechanior widział na co je zakłada i gdyby wał był porysowany to by ich nie włożył. Kurde jeden silnik poszedł na złom kupiłem inny i wymieniłem panewy itp. Czy mam aż takiego pecha?

: 22 cze pt, 2007 11:20 pm
autor: JASIEK1
Jeżeli ma takie cisnienie to panewki raczej ok.
Tłoki to tez nie są, bo gdy się silnik nagrzewa to tłoki nieco puchna i cichną.

Być może wałek rozrządu jest troche luźny w panewkach i on puka :?:

: 23 cze sob, 2007 1:06 am
autor: TO-MI
a ten klekot,klepanie czy jak tam to nazwać to tylko na ciepłym :?:
może to od panewek oporowych,potrafi tak klupać :(
jak silnik pracuje bez obciążenia na wolnych obr. lub w czasie jazdy jak ustawisz tak przepustnice że nie bedzie ani przyśpieszał ani hamował silnikiem
taki klekot jakby zawór,zawory 8)7
może to to :idea:

: 23 cze sob, 2007 7:53 am
autor: b182
Do Jasiek1 Ok. Jeśli to wałek to czy da sie jakoś to naprawić. Tzn wałek chodzi w tych panewkach ale one są jako całość i sie ich nie wymienia. Czy nie tak? Jeśli to ich wina to co z tym zrobić?

Tak, Tomi 666 to łupanie tylko na ciepłym. Co to są te panewki oporowe? Klekot na wolnych ustaje ale jak mu ruszam bardziej gwałtownie przepustnica to tak koło 2,7-3,0 tyś sie odzywa. Pewnie i tak nic nie wywróżymy bez rozbierania motoru. ale chyba narazie nie ma sensu tego robić zobacze czy sie to zwieksza jesli tak to wtedy znowu rozbiórka.

: 23 cze sob, 2007 1:03 pm
autor: JASIEK1
Witaj, wałek wchodzi w głowicę i dociska sie go tzw. półpanewkami. Jedyną tanią mozliwością jest splanowanie tych górnych półpanewek ale musi zrobic to ktoś co ma o tym pojęcie bo jak spasuje sie za ciasno to lipa totalna bo mozna zerwać nawet pasek.
Tak wogóle żeby sprawdzic luz na wałku rozrządu trzeba zdjąć głowicę i wypiąć zawory i wtedy dopiero mozna sie z tym bawić.

Najlepiej jest rozebrać silnik póki nic sie totalnie nie rozwaliło i sprawdzić, jeżeli coś stuka to napewno znajdzie sie przyczynę.

: 24 cze ndz, 2007 9:29 am
autor: b182
Kurcze tylko czy jak zdejme miche olejowa i głowice to da sie wykryc organoleptycznie to cos co stuka czy dac mechanikowi niech sie bawi?

: 24 cze ndz, 2007 10:46 pm
autor: JASIEK1
Wydaje mi sie ze znacznie latwiej wyjąć silnik i wtedy go powoli rozbierać sprawdzając co jest nie tak niz meczyc sie na samochodzie. Troche ciasno wszędzie.

: 25 cze pn, 2007 8:08 am
autor: b182
Dzisiaj jechałem dłuższa trase olej miał ponad 90 st.C i na wolnych prawie 2 bary. Zaczynam watpic wiec czy to panewka. Strasznie trudno ocenić czy dziwek dochodzi z gory silnika czy z dołu. Mi to brzmi jakby gdzieś z okolicy tłoków. Ehhh

: 25 cze pn, 2007 7:43 pm
autor: JASIEK1
U mnie przy 1000 obr. na rozgrzanym oleju jest 2,5 bara, a przy jezdzie 5,5 ...... na zimno to 6,5 , więc niewykluczone, że u Ciebie cos sie dzieje z panewkami :(

Wiesz, ciężko jest określić co stuka w silniku a tym bardziej mi przez internet.

Ja bym na Twoim miejscu rozebrał ten silnik póki nie rozwaliło sie cos na maxa.

: 25 cze pn, 2007 8:17 pm
autor: wilczak
kolega miał kiedyś taki problem w escorcie, że w danym zakresie obrotów, powiedzmy 2,5tyś do 3 tyś też coś mu stukało
pierwsza diagnoza to były panewki
więc zmienił dobre panewki na nowe
a stukanie zostało
pojechał z ojcem do jakiegoś starego mechanika wyjadacza
facet popatrzył, posłuchał i mówi że to łożyska w alternatorze
zrobił i jak ręką odjął

tylko nie pamiętam już czy to miał na zimnym i na ciepłym silniku czy tylko na ciepłym

pozdrawiam

: 25 cze pn, 2007 8:26 pm
autor: Banita
Mi od 3 lat napier*** i co? I nico -silnik rozbierany byl juz 2 razy i dalej nie wiem, co tlucze -i na zimno i na cieplo. W gruncie rzeczy... wisi mi to, a ze niektorzy mysla ze mam diesla... 8)

: 25 cze pn, 2007 9:27 pm
autor: Lech
a moze to pompa wody sie tłucze tak??? miałem tak w oplu kadecie cabrio tukł sie niemiłosiernie jak bym ciepły co sie okazało że to wina była pompy wody