Strona 1 z 1

słaby diesel.

: 24 cze ndz, 2007 6:58 pm
autor: Lisu
Witam mój kumpel posiada tak jak ja puga 205 1.8 w dieselku. ale już jak go kupił wydawał sie jakoś dziwnie słaby. Postanowił sprawdzić ile pojedzie na maxa i wyszło 115 km/h ?? Ja niestety nie potrafie mu pomóc bo nic a nic nie znam sie na dieselach. Może wy wiecie co i jak ?? acha. zapala normalnie, przy dodawaniu gazu na postoju widać czarny dym z rury wydechowej. Jak jeździ w trasie to wychodzi mu 6 - 6,5 litra na 100 km.

: 24 cze ndz, 2007 7:30 pm
autor: Banita
Za pozny zaplon (albo za wczesny) -tak to wyglada. Rozrzad sprawdzcie

: 24 cze ndz, 2007 7:32 pm
autor: Pagi
kiedys mialem podobny przypadek, powodem był zafajdany filtr paliwa. Jezeli silnik nie jest zajezdzony to mozesz probować zacząc od tego.

: 24 cze ndz, 2007 9:25 pm
autor: przemo
Pagi pisze:powodem był zafajdany filtr paliwa
zafajdany -czytaj z dużą zawartością wody. (Tyle ze wtedy zapala sie kontrolka)

: 24 cze ndz, 2007 9:33 pm
autor: Pagi
nie przemo, mialem poprostu brudny filtr, na tyle byl brudny ze przy wyzszym obciazeniu silnika, gdzie jest wyzsze zapotrzebowanie na paliwo, nie docierało go tyle ile trzeba... tak to sobie tłumacze...

: 24 cze ndz, 2007 9:47 pm
autor: Lisu
a czy ktoś wie jakie są objawy za wczesnego i za późnego zapłonu ??

acha. a czy taki filterek za 4 czy 5 zł zda egzamin w dieselu na krótką mete ??

: 24 cze ndz, 2007 9:58 pm
autor: Banita
wlasnie dym i slaba moc, tlyko nie pamietam czy bialy dym -za szybki zaplon, a czarny za pozny, czy odwrotnie.

: 24 cze ndz, 2007 10:04 pm
autor: Lisu
jak go odpali to leci biały dymek. czasem musi długo kręcić to wyleci wielka biała chmura. a jak silnik jest ciepły to tylko czarny dymek

: 26 cze wt, 2007 10:40 pm
autor: plaski
przemo pisze:
Pagi pisze:powodem był zafajdany filtr paliwa
zafajdany -czytaj z dużą zawartością wody. (Tyle ze wtedy zapala sie kontrolka)

Jaka kontrolka się zaświeci? Która?

Swoją drogą, to ja swojego kręce rano prznajmnie z 10 sekund i wtedy bialy dymek wylatuje... ale j asobie to tłumacze tym, że mam chyba niesprawną którąś świece i chyba dlatego. A jak już rano odpale, to przez dzień już ładnie zapala :)

: 27 cze śr, 2007 2:36 pm
autor: Lisu
dziś sie dowiedziałem od kumpla że zmieniał uszczelke pod głowicą. a że nie zmierzył ile tłok wystaje ponad blok bo są chyba 4 czy 5 grubości uszczelek to wzią najgrubszą. Czyli mogła mu troche kompresja spaść. ale mi osobiście sie nie wydaje żeby przez to mógł jechać max. ok 110 km/h