mam wazne pytanie do fachowcow ...czy sprzeglo od juniora poj 954 cm3 bedzie pasowalo do mojego puga >>85 rok 1124 cm3 benzyna gaznik lezący silnik na jednym oleju ze skrzynią i wuasnie jaki ja mam w koncu silnik ? jakie jest jego oznaczenie (prosze zidentyfikujcie go
prosze o konkretną odpowiedz (hehehe) bo znając zycie wszyscy sie rozpiszą i w koncu niczego sie nie dowiem
pilna sprawa
jaki masz silnik sprawdze w ksiazce od pugow bo mam w autku ktore stoi tydzien juz na warsztacie =]
jaki rocznik tego juniora?
masz to sprzeglo na oku, czy juz je wciagnales? jak masz je pod reka to podaj mi firme i numer identyfikacyjny, oblukam w ojca programach.. jest mechanikiem.. zapytalbym go ale jeszcze jedno pytanie traktujace o pugach to mnie z chaty wywali
85 rok 1124 cm3 benzyna gaznik lezący silnik na jednym oleju ze skrzynią i to jest xl a sprzeglo mam do kupienia ale jest od juniora i wuasnie nie wiem czy bedzie pasowalo a to link do tego sprzegla http://moto.allegro.pl/show_item.php?it ... s%C5%82any.
czy to pewna informacjaze to XW7 ? bo jakos kiedys slyszalem ze ma 55 km no i nawet na glownej stronie sa takie dane odnosnie mocy
1124cc Benzyna
1983 do 1996.
55KM (gaźnik) albo 60KM (wtrysk).
4 biegowa skrzynia biegów., Napęd na przednią oś..
142,4 km/h 17 secs 0-100.
GL albo GR 5-drz
XL albo XR 3-drz
Wiele edycji specjalnych : Style, Look, Trio (3-drz), Junior, Zest & Mardi Gras.
Lezacy silnik na jednogardzielowym gazniku,o max mocy 50KM przy 4800obr/min i 84NM przy 2800obr/min. Stopien sprezania 9,7 do 1. Skrzynia 4 lub 5 biegow. Produkowane od 1983 do 19873 lub 5 dzwiowe na 13 calowych kolach o szerokosci gumy 145. Waga 765kg
Zalezy jaki to Junior, jesli ten stary , czyli 83-87 moze pasowac bo tez mialy lezacy silnik. Te 88 i wiecej juz sa TU , raczej nie powinny pasowac.
Jezeli masz silnik pochylony i ma on wspolne smarowanie ze skrzynia to na 100% XW7. 55 KM mial TU1 z gaznikiem, a 60 KM mial TU1M na Mono-Jetronicu.
Ale jezeli silnik jest "polozony" do tylu to nie moze byc TU. Na bank XW.
A jak masz walek rozrzadu napedzany? Lancuchem?
A, i jeszcze w ksiazce Etzolda doczytalem ze silniki TU byly produkowane od '88 (gaznik) i od '89 (wtrysk) roku.
niestety nie wiem jak jest z tym wałkiem (czy łancuchem) silnik fakt jest polozony do tyłu>>> a z tylu na klapie mam wersje xl (od juniora chcialem tylko sprzeglo kupic ale gosc wyslal mi meila ze nie pasuje ) czyli raczej tak jak mowicie pewnie to wersja silniczka XW7 (i do takiego musze kupowac czesci ) DZIEKI
mam wazne pytanie a nie ma sensu pisac nowego tematu .....czy jest jakis wielki problem z wymianą sprzegla w pugu ?? slyszalem ze trzeba miec jakis specjalny sciągacz do lozyska (czy poprostu ktos mnie nastraszył ?)
ja wyciągałem wczoraj skrzynie i wymieniałem sprzęgło i docisk i nie ma najmniejszego problemu,kupiłem sobie tylko dobrego torxa do odkrecenia docisku i bez problemu:)
a wuasnie czy aby wymienic sprzeglo trzeba wyciągac skrzynie ?? bo jak patrze z gory na silnik to ta pokrywa od sprzegla jest calkiem ladnie widoczna (no i mam zagadke ) wyjmowac ? czy da sie to jakos tak inaczej zrobic ??
nie no wyjąc skrzynie to trzeba obowiązkowo, u mnie to musiałem niezle narozkręcac zeby to wyciągnąc,oba wachacze,połosie,podwiesic silnik itd.nie wspominając o jakis tam drobnych przewodach czy innych duperelach.
maJkeL pisze:nie no wyjąc skrzynie to trzeba obowiązkowo, u mnie to musiałem niezle narozkręcac zeby to wyciągnąc,oba wachacze,połosie,podwiesic silnik itd.nie wspominając o jakis tam drobnych przewodach czy innych duperelach.
maJkeL, nie obraź się, ale pierdzielisz głupoty . W silnikach zblokowanych ze skrzynią (na jednym oleju) na pewno nie trzeba wyjmować skrzyni żeby zmienić sprzęgło. Zdejmuje się właśnie wszystko od strony pokrywy sprzęgła. Nie wiem dokładnie ile tam trzeba rozebrać (nigdy mnie ten patent nie interesował), ale skrzynia zostaje w samochodzie.