Strona 1 z 4

silnik 306 2l 16v do 205

: 09 gru ndz, 2007 6:49 pm
autor: tomek205xs
witam chcę włożyć silnik do 205 od 306 s 16 2l 16v ze zmienną długością powietrza dolotowego 160 km może ktoś wkładał i wie jak jest z miejscem bo od mi 16 trzeba odsówać chłodnicę? :?: :?: :?:

Re: silnik 306 2l 16v do 205

: 10 gru pn, 2007 1:44 am
autor: moralez
para ma wsadzony taki silnik 8)

Re: silnik 306 2l 16v do 205

: 10 gru pn, 2007 8:24 am
autor: Orfister
Tutaj będziesz miał jeszcze mniej miejsca niestety..skoro w 405 ce nie ma gdzie ręki wsadzić, to pomyśl co będzie w 205..owszem , wszystko się da zrobić, nie zaprzeczam, choć nie wiem, czy jest sens, ten silnik jest tak masakryczne ciężki, ze poważnie zmieni się sposób prowadzenia puga ( zmieni się radykalnie rozkład mas ) i nawet danie akumulatora do bagażnika niewiele poprawi..
Wracając do miejsca..konieczne będzie docinanie przedniego wzmocnienia, włożenie go jednak to jedno..ale spróbuj potem wymienić pasek rozrządu, pasek alternatora, albo nie daj Boże wyjąć alternator..ufff
Ogólnie fajna sprawa taki silnik, bo wrażenia z jazdy są kosmiczne, jednak jego późniejszy serwis, to inna bajka..

Re: silnik 306 2l 16v do 205

: 12 gru śr, 2007 3:27 pm
autor: Para
Zgadza sie mam ten silnik u siebie ( Fotka )i ciezko jest reke wsadzic po cokolwiek, akumulator w bagazniku powinien zaoszczedzic troche miejsce. Daj znac co cie interesuje to zrobie pare zdjec jak to u mnie wyglada

Re: silnik 306 2l 16v do 205

: 13 sty ndz, 2008 11:00 am
autor: tomek205xs
możesz porobić trochę zdjęć i przesłać mi na mejla i napisz jak to jeżdzi w 205 mam nadzieję że lepiej niż silnik od mi 16

Re: silnik 306 2l 16v do 205

: 13 sty ndz, 2008 11:14 am
autor: tomek205xs
Jeżeli chodzi o serwis zdaje sobie sprawę że wymiana paska rozrządu to wyjęcie silnika w 306 lub 405 nie ma tragedi z naprawami w porównaniu co się dzieje w nowych autach to ti jest pikuś. Mam nadieję że ten silnik w tej budzie to pocisk i że dla niego mitsubishi eclipse 150 km to niebendzie żadną konkuręcją auto w lutym idzie do malowania jest odnawiane od podstaw . :)

Re: silnik 306 2l 16v do 205

: 13 sty ndz, 2008 12:29 pm
autor: Banita
eclipse 150km, nie jest zadnym wyzwaniem juz dla dobrego 8v. Auto z tym silnikiem nie bedzie zwawsze niz mi16, bedzie to praktycznie to samo.

Re: silnik 306 2l 16v do 205

: 14 sty pn, 2008 11:09 am
autor: stef
Orfister pisze:... ten silnik jest tak masakryczne ciężki, ze poważnie zmieni się sposób prowadzenia puga ( zmieni się radykalnie rozkład mas ) i nawet danie akumulatora do bagażnika niewiele poprawi ...
Orfister tu to delikatnie przesadziles, sam silnik jest o jakies max 15kg ciezszy od mi16 i przelozenie chociazby akumulatora do wewnatrz zniweluje te roznice!
tomek205xs pisze:... mam nadzieję że lepiej niż silnik od mi 16 ...
Niestety zawiode Ciebie, silnik s16 seryjnie ma ok. 150KM, wiec nawet w porownaniu z slabsza wersja mi16 (147KM) nie bedzie od niej szybszy!

Re: silnik 306 2l 16v do 205

: 14 sty pn, 2008 12:51 pm
autor: Archer
stef a pamiętasz może ile waży zwykła 8v w porównaniu do miga ?
Wiem że gdzies to było ale nie moge sie dokopać .
No i następna sprawa ... planujesz może zhamować swojego puga
Bo tak właściwie twój juz seryjny nie jest i ciekawe ile teraz ma kucyków.

Re: silnik 306 2l 16v do 205

: 17 sty czw, 2008 10:32 am
autor: tomek205xs
o ile pamitam to silniki w s-16 mówie o tym silniku 2l ze zmienną długością kolektora ssącego były dwie wersie 150i 160 km o ile pamiętam z danych serwisowych .Wybrałem ten silnik ponieważ konstrukcja silnika mi -16 jest trochę stara ,przepływomierz klapowy historia i dużo strat na zasysaniu .myślę że pomimo jego 15 kg masy więcej będzie szybszy od silnika mi16 ? no ale czas pokarze .

Re: silnik 306 2l 16v do 205

: 17 sty czw, 2008 11:17 am
autor: Przecinak
tomek205xs pisze:o ile pamitam to silniki w s-16 mówie o tym silniku 2l ze zmienną długością kolektora ssącego były dwie wersie 150i 160 km o ile pamiętam z danych serwisowych .Wybrałem ten silnik ponieważ konstrukcja silnika mi -16 jest trochę stara ,przepływomierz klapowy historia i dużo strat na zasysaniu .myślę że pomimo jego 15 kg masy więcej będzie szybszy od silnika mi16 ? no ale czas pokarze .
Ja mysle ze zle myslisz i warto zawsze sprawdzic, porownac dane i bez myslenia wyjdzie co bedzie lepsze. Roznice w osiagach beda marginalne wiec bym sie tym nie przejmowal tylko robil swap.

Re: silnik 306 2l 16v do 205

: 17 sty czw, 2008 11:31 am
autor: stef
Archer pisze:stef a pamiętasz może ile waży zwykła 8v w porównaniu do miga ?
No i następna sprawa ... planujesz może zhamować swojego puga
Bo tak właściwie twój juz seryjny nie jest i ciekawe ile teraz ma kucyków.
mi16 w porownaniu do 8v to znowu jakies 10-15kg roznicy

Co do hamowania to mysle, ze za jakis czas sie uda ... pug dostanie nowy wydech i podregulujemy paliwo.
tomek205xs pisze:o ile pamitam to silniki w s-16 mówie o tym silniku 2l ze zmienną długością kolektora ssącego były dwie wersie 150i 160 km. Wybrałem ten silnik ponieważ konstrukcja silnika mi -16 jest trochę stara ,przepływomierz klapowy historia i dużo strat na zasysaniu .myślę że pomimo jego 15 kg masy więcej będzie szybszy od silnika mi16 ? no ale czas pokarze .
To zle pamietasz :D Silniki XU10J4 w zaleznosci od roku produkcji wahaly sie od 150-155KM. Zapewne pomylilo Ci sie z silnikiem XU10J4RS (167KM) - ale to juz jest calkiem inna bajka!

To fakt elektronika mi16 nie jest tak podatna na modyfikacje jak S16 (SMT itp.)

Seryjny S16 nie ma szans byc szybszym, od seryjnego mi16 ... Co prawda s16 to 2litry czyli troche lepszy przebieg momentu w niskich obrotach. Na jego niekorzysc przemawia waga, a co za tym idzie waga komponentow takich jak tloki, korbowody, kolo zamachowe. Po prostu mi16 ma lepsza tendencje do wkrecania.

PS. zastanawiam sie jakby faktycznie postawic dwa uzbrojone we wszystko silniki obok siebie czy roznica wag bylaby tylko ok. 15kg. Mozliwe, ze to tylko roznica blokow! Biorac kolektor wydechowy z S16 do reki wydawal sie z 2x ciezszy od rurowego mi16.

Re: silnik 306 2l 16v do 205

: 17 sty czw, 2008 2:23 pm
autor: Archer
Stef to czekamy na info z hamowania i co wsadziłeś za nowy wydech ?

Re: silnik 306 2l 16v do 205

: 17 sty czw, 2008 5:35 pm
autor: stef
Jak tylko silnik bedzie zmierzony na pewno podziele sie z Wami wykresem!

Wydech bedzie wlasnej konstrukcji ... na przelotowym tlumiku srodkowym (pelniacym bardziej funkcje rezonatora niz tlumika) oraz koncowym z BX GTi - to wszystko na rurze 55-57mm. Razem z podregulowaniem dawki paliwa powinno uwolnic to kilka dodatkowych koni. Wykres bedzie przydatny gdyz pozniej postaramy sie zrobic kolektor 4-2-1 i ponownie zmierzyc.

Re: silnik 306 2l 16v do 205

: 18 sty pt, 2008 10:58 am
autor: tomek205xs
słuchajcie silnik mi 16 w 405 to żaden demon prętkości byłem światkiem wyścigu 405mi z eclipse to mi dostaje baty a mają te same moce 150km z czego nie byłem zadowolony .da mnie ten silnik nie jeżdzi jak powinien 2l od t -16 to jeżdzi 2l 8v turbo ,306 s13 2l 16 tam czuć tą moc jak ktoś oposiada 405 mi-16 który wygra zmitshubuschi to zmienie zdanie nie przekonuje mnie konstrukcia miga