Strona 1 z 2
remont silnika 1.6 gti
: 29 gru sob, 2007 12:09 pm
autor: kubajar
Witam
Jestem w trakcie remontu silnika 1.6 wymieniłem panewki główne korbowodowe pierścienie tłokowe, splanowałem głowicę o 0.4mm przepolerowałem kanały dolotowe wylotowe i gniazda zaworów (auto służy do startów w kjs-ach) wymontowałem również recyrkulacje spalin, odchudzono mi i wywarzono koło zamachowe.
Co powinienem jeszcze robić aby usprawnić silnik.
Myślałem o ostrzejszym wałku rozrządu ale znalazłem jak dla mnie strasznie drogi u profesora Świątka 850zł.
Czekam na opinie i propozycje co dalej zrobić z silnikiem
Re: remont silnika 1.6 gti
: 29 gru sob, 2007 12:56 pm
autor: Kaktus
Splanuj glowice o jeszcze 0,5mm ... w 1,6 optymum pod seryjny walek to 0,9mm od wartosci nominalnej.
Re: remont silnika 1.6 gti
: 29 gru sob, 2007 5:51 pm
autor: klim
Jezeli mogę się wtrącić z pytaniem do tematu to ile można max splanować 1.9 motronic na seryjnym wałku i ile ma nominalna głowica wysokości? Drugie pytanie to czy da się wymienić gumki na zaworach bez zciągania głowicy w tym silniku. A co do ulepszeń to przy głowicy dopasuj sobie otwory głowicy i kolektorów.
Re: remont silnika 1.6 gti
: 29 gru sob, 2007 9:15 pm
autor: Banita
klim pisze: Drugie pytanie to czy da się wymienić gumki na zaworach bez zciągania głowicy w tym silniku.
Da sie, ale jest to nieco problematyczne zadanie dla ostroznego proktologa-hobbysty.
Re: remont silnika 1.6 gti
: 02 sty śr, 2008 3:58 pm
autor: Kaktus
Nie powiem Ci ile dokladnie mozna w 1.9 gti, bo byly 2 rodzaje tlokow, i chyba z 5 rodzajow glowic w 1.9 gti... i nie zawsze motronic ma takie bebechy jak powinien miec. Przy zalozeniu ze tloki i glowica sa takie jakie maja byc w motronicu, czyli stopien sprezania jest 9.2:1 to smialo mozna o 1mm, ja u siebie w rajdowce mam w sumie 2,4mm splanowana glowice i motor nie dzwoni.
Wczesniej mialem tloki z Mi16 te niskie i splanowana glowice o 1,6mm i motor dzwonil. Jak zmienilem tloki na te z XU9JAZ to okazalo sie ze sie motor tak odprezyl ze trzeba bylo glowice jeszcze o 0,8mm zdlubac aby uzyskac 11.4:1.
Przy tlokach z 1.9 128km max splanowac mozna do 1,2mm choc juz czasami niektore motory dzwonia przy 1mm splanowania w zakresie od 3000 do 4000 obr przy duzym obciazeniu.
Natomiast jak ma sie tloki z 1.9 export, badz z 1.6 gti to wtedy nie ruszac glowicy nawet o 0,1mm!!
Istnieja jeszcze inne tloki, z 405 1.9 monowtrysk - calkiem plaskie, z 306 1.8 8v itp.
Dlatego powierzylbym to zakladowi ktory wyliczy stopien sprezania, i wyliczy ile nalezy splanowac glowice.
Re: remont silnika 1.6 gti
: 02 sty śr, 2008 7:12 pm
autor: klim
Dzięki za podpowiedz. W sumie chodzi o to że mam motronika i poprzedni właściciel twierdzi ze splanował głowicę o 1,2 mm. Pytałem też o gumki na zaworach czy mozna wymienić bez zciągania głowy bo jak zciągne to znowu do planowania i nie wiem czy nie będzie za dużo zebrana. Motor teraz nie dzwoni i ma zaje.... kopa. Ogólnie mój problem wygląda tak że auto pali na zimnym bez problemu, ale dymi na szaro niebiesko. Po zagrzaniu przestaje dymić ale jak go zgasze na ciepłym to nie moge odpalić, tzn odpala ale musi długo kręcić i w tym czasie (jak kręci) to z rury strasznie znowu dymi.
Myślałem że od gumek zalewa go olej i przez to tak się dzieje, ale nie jestem do końca przekonany, bo jeszcze nie sprawdzałem świec a i jak go kupiłem to był na gazie i jeździł normalnie, tak że nie wiem co o tym myśleć.
Re: remont silnika 1.6 gti
: 02 sty śr, 2008 7:49 pm
autor: TO-MI
dodam swoje 3 grosze
jak na gazie było ok to wygląda na problem z zasilaniem paliwem
jak by go tak olej zalewał na ciepłym to by dymił cały czas
Re: remont silnika 1.6 gti
: 02 sty śr, 2008 8:15 pm
autor: kubajar
miałem kiedyś podpobony problem z zapalaniem w VW scirocco na ciepłym silniku, pomoga wymiana świec okazało się ze była źle dobrana ciepłota po zamianie przeszło silnik palił, a co do otworów do kolatorów to mam już powiększone do średnic uszczelek
Re: remont silnika 1.6 gti
: 03 sty czw, 2008 12:50 am
autor: Banita
1. Jezeli zdejmiesz glowice, to w warsztacie nie planuja od razu pol mm, tylko zaczynaja od 0,05mm, pozniej kolejne i tak az do uzyskania plaskiej powierzchni.
2. Jesli dymi po odpaleniu i przestaje po zagrzaniu to musze Cie zmatwic -pierscionki.
Re: remont silnika 1.6 gti
: 03 sty czw, 2008 7:53 pm
autor: TO-MI
czy mi sie wydaje czy
przy pierścionkach powinien też dymić na ciepło szczególnie jak dostanie po garkach
czy to dopiero za kilka kkm następny poziom
Re: remont silnika 1.6 gti
: 03 sty czw, 2008 8:13 pm
autor: moralez
raczej next level
Re: remont silnika 1.6 gti
: 04 sty pt, 2008 9:02 am
autor: klim
Mam jeszcze nadzieje że to wina wtryskiwaczy. Ogólnie nie były do jeżdzenia bo poprzednik cały czas walił na gazie. Jeden był całkowicie niesprawny i kupiłem inny od banity (jest ok) a reszta do spyrytusu na całą noc, no i niby chodzą, ale czasami zaczyna jakby chodzić na 3. Niedługo bede wymieniał całą listwe ze 4 wtryskami i się okaże czy to wina wtryskiwaczy.
Re: remont silnika 1.6 gti
: 05 sty sob, 2008 1:42 am
autor: Banita
No jesli dopaliw dolewasz mixol, ot jak najbardziej moze dymic na niebieskawo przez wtryski
W przeciwnym wypadku to odpada.
Re: remont silnika 1.6 gti
: 05 sty sob, 2008 9:07 am
autor: klim
Wiem o co Ci chodzi, ja jednak nie martwie się aż tak tym dymieniem tylko chodziło mi o to czemu nie chce odpalić po zagrzaniu.
Re: remont silnika 1.6 gti
: 05 sty sob, 2008 10:34 am
autor: Banita
Sprawdzales czy iskra jest? Jesli tak to kwestia albo wtryskiwaczy, albo czujnika temp silnika.