Większe zawory w Mi16
: 18 sty pt, 2008 2:22 am
Składam powoli motor Mi16 do mojej 205-ki i myślę o większych zaworach 36,5mm (w serii 34,6mm). Motor DFW powoli przechodzi generalkę, kolektory i głowica by Stef Sport Garage, później do renowacji w Auto Szlifie Podniosę troszki sprężanie (tłoki z D6C, głowica -1mm) i pomyślałem o większych zaworach. Filtr K&N, przelotowy wydech fi 50mm.
Wg. Puma Racing w seryjne gniazda wchodzą bez powiększania zawory 36,5mm no i kilka KM można na tym ugrać. Na innej z kolei zalecają większe zawory jako lek na mało niedokładnie wykonane fabryczne gniazda zaworowe, podobno w założeniach profilowane pod 3 kątami, ale w praktyce... (tutaj link: http://www.taylor-eng.com/16v_head/16v_head.htm, bo z angielskim, zwłaszcza technicznym u mnie nie najlepiej).
Jaka będzie charakterystyka takiego motoru? Jeśli dużo stracę na niskich i średnich obrotach to czy górny zakres to zrekompensuje? A może lepiej zostawić seryjne zawory tylko dać im pooddychać?
Czy można dobrać zawory 36,5mm z jakiegoś silnika PSA czy trzeba szukać nowych?
Autko do zabawy i okręgówek. Nie zależy mi na wiertarce a'la Honda 1,6VTI, zwłaszcza, że budżet ograniczony i chyba będę musiał odpuścić wyważanie dołu (seria wytrzymuje ponoć do 8000RPM). Ostre wałki i strojenie może kiedyś w przyszłości.
Trochę już rozmawiałem o tym ze Stefem, ale ciekaw jestem zdania innych forumowych magików obeznanych w usprawnianiu silników
Wg. Puma Racing w seryjne gniazda wchodzą bez powiększania zawory 36,5mm no i kilka KM można na tym ugrać. Na innej z kolei zalecają większe zawory jako lek na mało niedokładnie wykonane fabryczne gniazda zaworowe, podobno w założeniach profilowane pod 3 kątami, ale w praktyce... (tutaj link: http://www.taylor-eng.com/16v_head/16v_head.htm, bo z angielskim, zwłaszcza technicznym u mnie nie najlepiej).
Jaka będzie charakterystyka takiego motoru? Jeśli dużo stracę na niskich i średnich obrotach to czy górny zakres to zrekompensuje? A może lepiej zostawić seryjne zawory tylko dać im pooddychać?
Czy można dobrać zawory 36,5mm z jakiegoś silnika PSA czy trzeba szukać nowych?
Autko do zabawy i okręgówek. Nie zależy mi na wiertarce a'la Honda 1,6VTI, zwłaszcza, że budżet ograniczony i chyba będę musiał odpuścić wyważanie dołu (seria wytrzymuje ponoć do 8000RPM). Ostre wałki i strojenie może kiedyś w przyszłości.
Trochę już rozmawiałem o tym ze Stefem, ale ciekaw jestem zdania innych forumowych magików obeznanych w usprawnianiu silników