Witam.
Mam problem z pompą wtryskową bosch jest to peugeot 405 ale to chyba ta sama bądź podobna co w 205.
Silnik ma zbyt wolne obroty gdy jest zimny.
Przyśpiesza na szybsze obroty po paru sekundach...
Według mnie po odpaleniu po chwili powinien zwalniać a tu jest na odwrót..
Gdy rano go odpalam mam małą czkawkę i muszę dodać na chwilę odrobinę gazu aby zaczął równo pracować. Słyszałem o jakiejś lince która jest podłączona do termostatu i zwalnia obroty gdy silnik się nagrzewa...
Będę wdzięczny jeśli ktoś mi wytłumaczy co mogło się zepsuć i co wymienić aby było ok.
Piszę na tym forum ponieważ nasze forum 405 już chyba nie istnieje
Pozdrawiam
Problem z wolnymi obrotami 1.8 TD
-
- Junior
- Posty: 102
- Rejestracja: 02 sty wt, 2007 4:56 pm
- Posiadany PUG: 406 '98 1.9TD Break, 309 '91 1.9d
- Numer Gadu-gadu: 1158532
- Lokalizacja: Wadowice
Re: Problem z wolnymi obrotami 1.8 TD
sam sobie odpowiedziales na pytanie.
linka od pompy wtryskowej (konkretnie krótka, mała i o małym skoku dźwigienka) jest polaczona z termostatem.
owa dźwigienka jest odpowiedzialna za podawanie dawki rozruchowej na pompę gdy silnik jest zimny.
zresztą bylo juz o tym na forum.
linka od pompy wtryskowej (konkretnie krótka, mała i o małym skoku dźwigienka) jest polaczona z termostatem.
owa dźwigienka jest odpowiedzialna za podawanie dawki rozruchowej na pompę gdy silnik jest zimny.
zresztą bylo juz o tym na forum.
-
- Uzalezniony
- Posty: 505
- Rejestracja: 24 paź pn, 2005 9:13 pm
- Posiadany PUG: 1,8D 92r
- Numer Gadu-gadu: 0
Re: Problem z wolnymi obrotami 1.8 TD
Nie wiem jak u ciebie ale w 205, masz przy termostacie linkę idącą do pompy wtryskowej.
Gdy odpalasz zimny silnik, linka się lekko naciąga i podnosi obroty silnika.W miarę ocieplania się silnika i termostatu linka nie podnosi już obrotów.
Wg, mnie u ciebie jest wszystko ok, no chyba że masz obroty biegu jałowego zbyt niskie czyli można lekko podkręcić.
Mówisz po odpaleniu trzeba gazu, aby lepiej zaczął chodzić ?
Może jedna, dwie świece żarowe nie grzeją i na początku nierówno chodzi puki gary nie zaklekotają na dobre
Gdy odpalasz zimny silnik, linka się lekko naciąga i podnosi obroty silnika.W miarę ocieplania się silnika i termostatu linka nie podnosi już obrotów.
Wg, mnie u ciebie jest wszystko ok, no chyba że masz obroty biegu jałowego zbyt niskie czyli można lekko podkręcić.
Mówisz po odpaleniu trzeba gazu, aby lepiej zaczął chodzić ?
Może jedna, dwie świece żarowe nie grzeją i na początku nierówno chodzi puki gary nie zaklekotają na dobre
Re: Problem z wolnymi obrotami 1.8 TD
Świece wymienione były zaraz po zimie w ubiegłym roku na NGK 43 zł sztuka podobno najlepsze.
Da się sprawdzić świece bez ich wyciągania ?
Może w jakiś sposób miernikiem ?
Słyszałem że można odłączyć listwę i dotykać je + podobno jak są dobre to iskrzą. Ciężko będzie wyciągnąć tą za pompą wtryskową ponieważ mam u góry intercoller :-/ linka idąca do termostatu od pompy jest identyczna jak w 205 lecz uważam, że mechanizm odpowiedzialny za jej naciąganie szwankuje ponieważ po ok 10 s naciąga linkę lub czasami wcale. Zacznę od wymiany tylko nie wiem jak tą cześć w ogóle nazwać ? Silnik ma problem z równą praca przez ok 5 sekund... po tym czasie zaczyna równo, ładnie pracować i dopiero po chwili obroty sie zwiększają.
Da się sprawdzić świece bez ich wyciągania ?
Może w jakiś sposób miernikiem ?
Słyszałem że można odłączyć listwę i dotykać je + podobno jak są dobre to iskrzą. Ciężko będzie wyciągnąć tą za pompą wtryskową ponieważ mam u góry intercoller :-/ linka idąca do termostatu od pompy jest identyczna jak w 205 lecz uważam, że mechanizm odpowiedzialny za jej naciąganie szwankuje ponieważ po ok 10 s naciąga linkę lub czasami wcale. Zacznę od wymiany tylko nie wiem jak tą cześć w ogóle nazwać ? Silnik ma problem z równą praca przez ok 5 sekund... po tym czasie zaczyna równo, ładnie pracować i dopiero po chwili obroty sie zwiększają.
- 205MI16
- Uzalezniony
- Posty: 601
- Rejestracja: 27 wrz wt, 2005 3:28 pm
- Posiadany PUG: 205 XS
- Lokalizacja: Wieliczka/Kraków
Re: Problem z wolnymi obrotami 1.8 TD
świece żarowe możesz sprawdzisz w sposób, który opisujesz jednak to da odpowiedź czy nie są spalone - odpowiedź czy prawidłowo grzeją otrzymasz tylko po wyjęciu
zablokuj dźwignię zimnego rozruchu np bardziej napinając linkę lub poproś drugą osobę o pomoc i przetestuj rano jak będzie odpalał
zablokuj dźwignię zimnego rozruchu np bardziej napinając linkę lub poproś drugą osobę o pomoc i przetestuj rano jak będzie odpalał
Re: Problem z wolnymi obrotami 1.8 TD
Naciągnąłem linkę odpala lepiej ale to nie to samo chyba jednak to świece padły i nie pracuje na wszystkich cylindrach i ta czkawka spowodowana jest tym że niema siły kręcić wszystkimi gdy dodaje gazu jest mu lżej i pozostałe odpalają po którymś obrocie.
Zawiodły mnie świece NGK są prawie nowe...
Nie mniej jednak linka która idzie do termostatu nie naciąga się wogóle i wypadałoby coś z tym zrobić. Wie ktoś jak się nazywa ta cześć odpowiedzialna za to?
Zawiodły mnie świece NGK są prawie nowe...
Nie mniej jednak linka która idzie do termostatu nie naciąga się wogóle i wypadałoby coś z tym zrobić. Wie ktoś jak się nazywa ta cześć odpowiedzialna za to?
-
- Uzalezniony
- Posty: 505
- Rejestracja: 24 paź pn, 2005 9:13 pm
- Posiadany PUG: 1,8D 92r
- Numer Gadu-gadu: 0
Re: Problem z wolnymi obrotami 1.8 TD
Świece najprościej sprawdzić jakimś multimetrem.
Odłączasz kable i sprawdzasz rezystację między świecą i masą silnika. Jak jest mało tzn 1-3 omy to ok. Spalona świeca nie będzie miała rezystancji i multimetr nic nie pokaże. Zepsute świece są najczęściej zupełnie przepalone.
Można też wziąść jakąś żaróweczkę np. 12V/5W, podpiąć do akumulatora przez każdą świecę po kolei (świeca szeregowo z żarówką). Jak żarówka świeci to dana jest świeca.
Niektóre świece się przepalają dosłownie po pół roku, więc nic w tym dziwnego.
Odłączasz kable i sprawdzasz rezystację między świecą i masą silnika. Jak jest mało tzn 1-3 omy to ok. Spalona świeca nie będzie miała rezystancji i multimetr nic nie pokaże. Zepsute świece są najczęściej zupełnie przepalone.
Można też wziąść jakąś żaróweczkę np. 12V/5W, podpiąć do akumulatora przez każdą świecę po kolei (świeca szeregowo z żarówką). Jak żarówka świeci to dana jest świeca.
Niektóre świece się przepalają dosłownie po pół roku, więc nic w tym dziwnego.