Strona 1 z 1
Modyfikacje silnika 1.4 Leżak
: 24 sty czw, 2008 10:52 pm
autor: Kamkiler
Witam przymierzam sie do wzmocnienia troche silnika 1.4 Leżak i mam do was pare pytań
seryjnie stopien sprezania wynosi 9,2 czy ktoś podnosił stopien do 10,5 -11 ?? czy nie wystepuje przy tym sprezaniu spalanie stukowe ,chodzi mi tylko o ten typ silnika bo np gti wytzrymuja 11 i wiecej .
Po drugie czy warto w gaznikach polerować a pozniej zhonować dolot w głowicy ,czy lepiej zostawić chropowaty seryjny
Wylot zamierzam wypolerować
chciałbym przylgnie zaworowe i grzybki zrobić na dwa kąty ( ile mniej wiecej biorą w zakladzie za obrobienie ) ,moze ktos ma jakieś rozeznanie .
i czy przy zwiekszonym sprezaniu mozna lekko wyprzedzic zapłon(oczywiscie tak by spalanie stukowe nie wystapiło) i czy da to wymierne efekty .
W zasadzie interesuje mnie czy ktoś wykonywał to na tym silniku i jakie efekty to przyniosło ,(nie wymieniam wałka rozrzadu ) obrabiam tylko głowice.
Za wszelką pomoc dziekuje .
dziekuje tez za rady odnosnie wymiany silnika na wiekszy ,juz to przerabialem kupilem Gti lecz byl troche zajechany po rozmontowaniu silnika ,dodatkowo mocowania budy trzebaby było wspawywać na nowo w inne miejsca .
Pozdrawiam Kamil
Re: Modyfikacje silnika 1.4 Leżak
: 01 lut pt, 2008 2:44 pm
autor: MBR
Przy modyfikacjach musisz sprawdzić dopuszczalny wymiar głowicy
i nie powinno sie jej planować poniżej norm producenta. Na pewno warto polerować kanały wydechowe na lustro i ssące prze polerować a później porobić poprzeczne rysy aby paliwo nie osadzało sie na ściankach i nie spływało strumyczkiem
Warto dokładnie dopasować kolektor do głowicy aby nie było żadnych progów, można też powiększyć kanały ssące i dolotowe. Po polerować zawory wydech lustro ssące lustro od strony komory spalania a z rysami na grzybku od strony kanału ssącego. Na pewno przyniesie to pozytywny efekt - jeśli nie poprawi znacznie mocy to przynajmniej zmniejszy spalanie.
Re: Modyfikacje silnika 1.4 Leżak
: 01 lut pt, 2008 5:37 pm
autor: Banita
Nikt nigdy nie udowodnil, ze polerowanie poprawia cokolwiek poza samopoczuciem wlasciciela, a co do powiekszania kanalow, to moze byc tak, ze zamiast poprawic, wszystko zepsujemy
Re: Modyfikacje silnika 1.4 Leżak
: 01 lut pt, 2008 7:36 pm
autor: Kamkiler
Mam tylko mieszane uczucia do dolotu ,i sprezania dlatego kazdą wypowiedz przemysle
Re: Modyfikacje silnika 1.4 Leżak
: 01 lut pt, 2008 9:12 pm
autor: Banita
Dolot warto wygladzic nieco, ale nie polerowac.
Spalanie stukowe jest zalezne, od stopnia sprezania, paliwa i zaplonu, a nie typu silnika.
Fabryczne zawory sa obrobione na 3 katy (tylko nie takie jakie byc powinny), wiec to warto poprawic.
Z zaplonem mozesz pokombinowac, tylko nawet jak juz nei slyszysz spalania stukowego, to trzeba jeszcze cofnac o jakies 1-3*.
Re: Modyfikacje silnika 1.4 Leżak
: 05 lut wt, 2008 12:11 pm
autor: MBR
Banita pisze:Dolot warto wygladzic nieco, ale nie polerowac.
nie napisałem wypolerować a prze polerować i porobić poprzeczne rysy - jak by sie dało to idealne było by poprzeczne honowanie ale niestety nie da sie tego zrobić...
Re: Modyfikacje silnika 1.4 Leżak
: 05 lut wt, 2008 5:56 pm
autor: Banita
MBR pisze:Przy modyfikacjach musisz sprawdzić dopuszczalny wymiar głowicy
i nie powinno sie jej planować poniżej norm producenta. Na pewno warto polerować kanały wydechowe na lustro
Czy ja gdzies napisalem, ze chodzi mi tylko o ssace?
PS -producent w ogole nie przewiduje planowania
Re: Modyfikacje silnika 1.4 Leżak
: 06 lut śr, 2008 8:59 am
autor: MBR
Banita pisze:MBR pisze:
PS -producent w ogole nie przewiduje planowania
skoro producent nie przewiduje planowania a co za tym idzie nawet wymiany uszczelki pod głowica to albo znaczy to ze silnik jest wieczny albo trzeba wymieniać cały
silnik
Re: Modyfikacje silnika 1.4 Leżak
: 06 lut śr, 2008 12:44 pm
autor: Kamkiler
Hmm no to zajebiś..... ;/
P.S skąd banita masz informacje dot. możliwości planowania poszczególnych głowic ??
Re: Modyfikacje silnika 1.4 Leżak
: 06 lut śr, 2008 6:56 pm
autor: Banita
Napisalem, ze nie przewiduje, a nie, ze nie mozna.
Po prostu nie ma zadnych danych. Jedynie w przypadku jakiegostam (nie pamietam juz ile) odchylenia w rownosci glowicy, 'trzeba' (
) ja wymienic na nowa.
W gruncie rzeczy chodzi o to, ze gdy glowica jest skrzywiona ze wzgl. na przegrzanie, a blok mamy aluminiowy, to planowanie czesto nic nie daje i wymieniamy uszczelke za uszczelka.
Planowac mozna tyle, ile chcemy, byleby spalania stukowego nie bylo.
Re: Modyfikacje silnika 1.4 Leżak
: 06 lut śr, 2008 7:45 pm
autor: Kamkiler
Rozumiem , no to spoko bo juz sie przestraszyłem ze głowica jest tak wewnetrznie zbudowana ze planowanie nie wchodzi w gre ...