Motronic i ustawienie zaplonu?
- klim
- Junior
- Posty: 139
- Rejestracja: 12 wrz śr, 2007 8:43 am
- Posiadany PUG: 205 1.9 GTI
- Numer Gadu-gadu: 1200836
- Lokalizacja: Rybnik
- Kontakt:
Motronic i ustawienie zaplonu?
Witam. Od dawna myslale ze motronik nie ma ustawianego zaplonu a tu zdziwienie, patrze a na aparacie możliwośc regulacji. I tu moje pytanie do tych co już to ustawiali. Jak najlepiej ustawic zaplon w 1.9 motronic. Myslalem ze sygnał plynie od czujnika wału do modułu i nie ma filozofi a tu masz. Ktoś tam kiedyś zostawil jakieś cechy punktakiem ale nie wiem czy to jest napewno dobrze ustawione. Z góry dzięki za podpowiedzi.
Peugeot 205 1.9 gti, volvo v40 T4, ticemon 0.8
http://amk-slazak.pl/
http://amk-slazak.pl/
Re: Motronic i ustawienie zaplonu?
Mylisz sie- to jest rozdzielacz i nie ma znaczenia jak jest ustawiony. Iskra zawsze bedzie w tym samym momencie. Tak jak piszesz -czasami jest zaznaczona ostatnia pozycja -robia tak mechanicy 'na wszelki wypadek, co by pozniej problemow nie bylo, ale jak juz pisalem -nie ma to znaczenia.
- klim
- Junior
- Posty: 139
- Rejestracja: 12 wrz śr, 2007 8:43 am
- Posiadany PUG: 205 1.9 GTI
- Numer Gadu-gadu: 1200836
- Lokalizacja: Rybnik
- Kontakt:
Re: Motronic i ustawienie zaplonu?
Wydaje mi sie ze musi to miec znaczenie skoro można to przestawic o 1cm. Przecież jak to przekręce o 1cm patrząc od skrzyni w prawo to wyprzedze zaplon o taką wartośc ze auto nie powinno odpalic. Nie ma bata palec zetknie się z którymś przewodem o duzo szybciej.
Inna sprawa. Od dawna męczy mnie jedna zecz i dzisiaj wybadalem co pomaga mianowicie auto zapala na zimnym i do puki się nie nagrzeje chodzi jakby na 3 cyl, ale chodzi na 4 bo to sprawdzalem, poprostu nie chodzi równo i dymi na szaro. Po nagrzaniu zaczyna chodzic plynnie i nie dymi. Jednak po zgaszeniu nie można go odpalici co dziwne swiece nie są mokre ale czarne. W aucie nie mam wykladziny i kanapy więc do pompy mam dobry dostęp. Dzisiaj zauwazylem ze jak na cieplym nie chce odpalic, wystarczy wypiąc pompe paliwa i od razu odpala no i oczywiscie po chwili gasnie z braku paliwa. Jak juz odpali to mozna pompe podpiąc z powrotem ale wtedy chodzi jakby go zalewalo. Ogólnie wyglada to tak jakby dostawal za duzo paliwa lub za duże cisnienie. Wymienilem wszystkie wtryski w raz z listwą i regulatorem ciśnienia i to samo. Wiem ze pompa juz kiedyś była wymieniana.
Inna sprawa. Od dawna męczy mnie jedna zecz i dzisiaj wybadalem co pomaga mianowicie auto zapala na zimnym i do puki się nie nagrzeje chodzi jakby na 3 cyl, ale chodzi na 4 bo to sprawdzalem, poprostu nie chodzi równo i dymi na szaro. Po nagrzaniu zaczyna chodzic plynnie i nie dymi. Jednak po zgaszeniu nie można go odpalici co dziwne swiece nie są mokre ale czarne. W aucie nie mam wykladziny i kanapy więc do pompy mam dobry dostęp. Dzisiaj zauwazylem ze jak na cieplym nie chce odpalic, wystarczy wypiąc pompe paliwa i od razu odpala no i oczywiscie po chwili gasnie z braku paliwa. Jak juz odpali to mozna pompe podpiąc z powrotem ale wtedy chodzi jakby go zalewalo. Ogólnie wyglada to tak jakby dostawal za duzo paliwa lub za duże cisnienie. Wymienilem wszystkie wtryski w raz z listwą i regulatorem ciśnienia i to samo. Wiem ze pompa juz kiedyś była wymieniana.
Peugeot 205 1.9 gti, volvo v40 T4, ticemon 0.8
http://amk-slazak.pl/
http://amk-slazak.pl/
Re: Motronic i ustawienie zaplonu?
Nie ma znaczenia zadnego -jedyne co tym mozesz zrobic to wyregulowac odleglosc na jaka musi przeskoczyc iskra, czyi masz albo optymalna, albo oslabiona iskre, czego i tak nie odczujesz.
Sprawdz sobie czujnik temp silnika.
Sprawdz sobie czujnik temp silnika.
- klim
- Junior
- Posty: 139
- Rejestracja: 12 wrz śr, 2007 8:43 am
- Posiadany PUG: 205 1.9 GTI
- Numer Gadu-gadu: 1200836
- Lokalizacja: Rybnik
- Kontakt:
Re: Motronic i ustawienie zaplonu?
Rozumiem gdyby ten aparat mial regulacje tylko na jednej srubie tak jak to mam w r19 i tam wlasnie sie reguluje przerwe miedzy palcem a stykami przewodów, ale w pugu obje sruby mają jajowate dziury i mozna kręcic aparatem. A co do czujnika to tez tak myslalem patrze a tam kabel wisi nie podpięty wpiąłem go ale jest tosamo. Poprzedni własciciel jezdził tylko na gazie więc mu to nie przeszkadzało. Ile om powinien pokazywac taki czujnik w temp ok 5 stopni C ?
Peugeot 205 1.9 gti, volvo v40 T4, ticemon 0.8
http://amk-slazak.pl/
http://amk-slazak.pl/
Re: Motronic i ustawienie zaplonu?
0*-9750
20*-3750
80*-380
Ps -nie wiem czy zauwazyles, ale to nie jest R19 i zrozum wreszcie, ze zaplonu sie nie reguluje. Wyjasnie inaczej:
W normalnym aparacie w pugu masz czujnik halla i 2 pinowa kostke, ktora idzie do modulu zaplonu -jak przekrecasz aparat, to regulujesz moment w ktorym z owej kostki idzie sygnal do modulu -wtedy masz iskre. W motronicu zamiast regulowanego czujnika w aparacie, regulatora odsrodkowego i ufo masz nieregulowany czujnik na kole zamachowym i komputer z mapa zaplonu. Innymi slowy W normalnym aparacie regulujesz moment w ktorym aparat mowi modulowi i za tym cewce, w ktorym momencie ma wygenerowac iskre. W motronicu nie masz takiej mozliwosci i tyle. Finito.
20*-3750
80*-380
Ps -nie wiem czy zauwazyles, ale to nie jest R19 i zrozum wreszcie, ze zaplonu sie nie reguluje. Wyjasnie inaczej:
W normalnym aparacie w pugu masz czujnik halla i 2 pinowa kostke, ktora idzie do modulu zaplonu -jak przekrecasz aparat, to regulujesz moment w ktorym z owej kostki idzie sygnal do modulu -wtedy masz iskre. W motronicu zamiast regulowanego czujnika w aparacie, regulatora odsrodkowego i ufo masz nieregulowany czujnik na kole zamachowym i komputer z mapa zaplonu. Innymi slowy W normalnym aparacie regulujesz moment w ktorym aparat mowi modulowi i za tym cewce, w ktorym momencie ma wygenerowac iskre. W motronicu nie masz takiej mozliwosci i tyle. Finito.