Krótka (krótsza) przekładnia kierownicza
: 28 sty pn, 2008 12:35 pm
Hej,
Jako ze na forum sporo rajdowcow pewnie ktos temat juz przerabiał. Standardowy magiel do 205 GTI (bez wspomagania) ma dosc duze przelozenie, wiec krecenia kierownica sporo. Alternatywa jest quick-rack albo kombinowanie z przekladnia ze wspomaganiem. Pierwsze rozwiazanie oczywiscie zdecydowanie lepsze (2.5 obrotu lock-to-lock), choc DROGIE - problemem jednak jest dostepnosc. Sprzedaja krotkie przekladnie z tego co wiem Quaife, West Midlands i AB Motorsport - tyle tylko ze jedynie teoretycznie, nie maja na stanie, nie wiadomo czy i kiedy beda, ogolnie kontakt slaby Ponoc Peugeot Sport tez cos takiego robil, ale ciezko mi znalesc jakies informacje, czy gdzies sa dostepne.
Jest opcja zalozenia przekladni ze wspomaganiem (bez osprzetu oczywiscie) - tu jednak pare watpliwosci. Po pierwsze czy jest sens? Ktos ma sprawdzone (najlepiej doswiadczalnie dane o ile krotsza jest przekladnia wspomagana? Ponoc 0.5 obr. ale nie mam pewnosci. Druga sprawa - slyszalem opinie, ze taka przekladnia sprawuje sie tak sobie, ponoc sprawia wrazenie pewnego luzu przy podlaczeniu bez osprzetu - to ponoc cecha konstrukcyjna niewyczuwalna przy dzialajacej pompie wspomagania. Ma ktos taka kombinacje? Jak wrazenia?
Pozdrawiam,
Paweł
P.S. Wie ktos jak jest "krotka przekladnia kierownicza" po francusku albo niemiecku?
Jako ze na forum sporo rajdowcow pewnie ktos temat juz przerabiał. Standardowy magiel do 205 GTI (bez wspomagania) ma dosc duze przelozenie, wiec krecenia kierownica sporo. Alternatywa jest quick-rack albo kombinowanie z przekladnia ze wspomaganiem. Pierwsze rozwiazanie oczywiscie zdecydowanie lepsze (2.5 obrotu lock-to-lock), choc DROGIE - problemem jednak jest dostepnosc. Sprzedaja krotkie przekladnie z tego co wiem Quaife, West Midlands i AB Motorsport - tyle tylko ze jedynie teoretycznie, nie maja na stanie, nie wiadomo czy i kiedy beda, ogolnie kontakt slaby Ponoc Peugeot Sport tez cos takiego robil, ale ciezko mi znalesc jakies informacje, czy gdzies sa dostepne.
Jest opcja zalozenia przekladni ze wspomaganiem (bez osprzetu oczywiscie) - tu jednak pare watpliwosci. Po pierwsze czy jest sens? Ktos ma sprawdzone (najlepiej doswiadczalnie dane o ile krotsza jest przekladnia wspomagana? Ponoc 0.5 obr. ale nie mam pewnosci. Druga sprawa - slyszalem opinie, ze taka przekladnia sprawuje sie tak sobie, ponoc sprawia wrazenie pewnego luzu przy podlaczeniu bez osprzetu - to ponoc cecha konstrukcyjna niewyczuwalna przy dzialajacej pompie wspomagania. Ma ktos taka kombinacje? Jak wrazenia?
Pozdrawiam,
Paweł
P.S. Wie ktos jak jest "krotka przekladnia kierownicza" po francusku albo niemiecku?