różnice XU9JAZ / XU9JAK

Dyskusje na temat napraw silnikow XU 8v,16v.
crprog
Nowicjusz
Posty: 11
Rejestracja: 25 mar wt, 2008 8:38 pm
Numer Gadu-gadu: 3650000

różnice XU9JAZ / XU9JAK

Post autor: crprog »

Witam
Niedawno a może i dawno ( poczatek grudnia 2007 ) zakupilem Citroena ZX Volcane 1.9i
Na poczatku myślałem że mam silniczek XU9JAZ jednak gdy dorwałem się programu eTech i porównałem instalacje elektryczną silnika wyszło na to że mam XU9JAK D6E Bosh Motronic MP3.1 94kW ! ~128KM
A roznice jakie zauwazyłem? jak narazie to tylko to że nie mam przepływki oraz że mam Motronic MP3.1 a nie 1.3
I teraz pytanie, czy róznica miedzy tymi silnikami polega jedynie na kompach? czy głowica ma tez inna charaketrystyke? jakiś inny wałek? dodam że mam w nim wyspawany na zamówienie kolektor gdyż wczesniej był plastikowy i gaz go rozp***** ale to za kadencji poprzedniego właściciela ;)

Prosił bym o wszelkie informacje na temat tego silniczka gdyż w necie pustka...
Awatar użytkownika
Banita
Peugeot 205 Master
Posty: 4993
Rejestracja: 15 gru czw, 2005 7:46 pm

Re: różnice XU9JAZ / XU9JAK

Post autor: Banita »

Glowica i walek ten sam, inny kolektor, przepustnica, komp, wiazka, MAP sensor zamiast przeplywki. Ogolnie rzecz biorac bardziej rozwojowy silniczek.
crprog
Nowicjusz
Posty: 11
Rejestracja: 25 mar wt, 2008 8:38 pm
Numer Gadu-gadu: 3650000

Re: różnice XU9JAZ / XU9JAK

Post autor: crprog »

Hmm mam jeszcze pytanie... w listwie wtryskowej zwrot wystepuje pod zaworem ciśnieniowyhm tak? a po drugiej stronie jest rurka z dopływem paliwa, mam zatarta pompke paliwową i jak podlaczyłem z drugiego auta zwrot i dopływ paliwa pod listwe i tamto auto odpaliłem na LPG to pompuje mi paliwo ale nie ma zwrotu i w dopływie tworzy sie cisnienie tak jak by coś w srodku było zatkane:/ co to może być? jak po tym zabiegu odkrecam zawór cisnieniowy to wylatuje mi paliwo wiec paliwo jest w listwie a samochód nie chce zapalić :( chodzi only na LPG a jak wiadomo duze przebiegu tylko na LPG nie sa zdrowe...
Awatar użytkownika
klim
Junior
Posty: 139
Rejestracja: 12 wrz śr, 2007 8:43 am
Posiadany PUG: 205 1.9 GTI
Numer Gadu-gadu: 1200836
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

Re: różnice XU9JAZ / XU9JAK

Post autor: klim »

Potrząc na rampę od pszodu samochodu to zasilanie (doplyw) przychodzi z prawej czyli od kierowcy a przelew jest od regulatora ciśnienia przy czym do regulatora jest jeszcze cieńszy przewód którym steruje podciśnienie
Peugeot 205 1.9 gti, volvo v40 T4, ticemon 0.8
http://amk-slazak.pl/
Awatar użytkownika
Banita
Peugeot 205 Master
Posty: 4993
Rejestracja: 15 gru czw, 2005 7:46 pm

Re: różnice XU9JAZ / XU9JAK

Post autor: Banita »

crprog pisze:Hmm mam jeszcze pytanie... w listwie wtryskowej zwrot wystepuje pod zaworem ciśnieniowyhm tak? a po drugiej stronie jest rurka z dopływem paliwa, mam zatarta pompke paliwową i jak podlaczyłem z drugiego auta zwrot i dopływ paliwa pod listwe i tamto auto odpaliłem na LPG to pompuje mi paliwo ale nie ma zwrotu i w dopływie tworzy sie cisnienie tak jak by coś w srodku było zatkane:/ co to może być? jak po tym zabiegu odkrecam zawór cisnieniowy to wylatuje mi paliwo wiec paliwo jest w listwie a samochód nie chce zapalić :( chodzi only na LPG a jak wiadomo duze przebiegu tylko na LPG nie sa zdrowe...

Nie rozumiec :roll:
ODPOWIEDZ