Strona 1 z 1

różnice XU9JAZ / XU9JAK

: 25 mar wt, 2008 8:48 pm
autor: crprog
Witam
Niedawno a może i dawno ( poczatek grudnia 2007 ) zakupilem Citroena ZX Volcane 1.9i
Na poczatku myślałem że mam silniczek XU9JAZ jednak gdy dorwałem się programu eTech i porównałem instalacje elektryczną silnika wyszło na to że mam XU9JAK D6E Bosh Motronic MP3.1 94kW ! ~128KM
A roznice jakie zauwazyłem? jak narazie to tylko to że nie mam przepływki oraz że mam Motronic MP3.1 a nie 1.3
I teraz pytanie, czy róznica miedzy tymi silnikami polega jedynie na kompach? czy głowica ma tez inna charaketrystyke? jakiś inny wałek? dodam że mam w nim wyspawany na zamówienie kolektor gdyż wczesniej był plastikowy i gaz go rozp***** ale to za kadencji poprzedniego właściciela ;)

Prosił bym o wszelkie informacje na temat tego silniczka gdyż w necie pustka...

Re: różnice XU9JAZ / XU9JAK

: 25 mar wt, 2008 9:28 pm
autor: Banita
Glowica i walek ten sam, inny kolektor, przepustnica, komp, wiazka, MAP sensor zamiast przeplywki. Ogolnie rzecz biorac bardziej rozwojowy silniczek.

Re: różnice XU9JAZ / XU9JAK

: 26 mar śr, 2008 10:16 am
autor: crprog
Hmm mam jeszcze pytanie... w listwie wtryskowej zwrot wystepuje pod zaworem ciśnieniowyhm tak? a po drugiej stronie jest rurka z dopływem paliwa, mam zatarta pompke paliwową i jak podlaczyłem z drugiego auta zwrot i dopływ paliwa pod listwe i tamto auto odpaliłem na LPG to pompuje mi paliwo ale nie ma zwrotu i w dopływie tworzy sie cisnienie tak jak by coś w srodku było zatkane:/ co to może być? jak po tym zabiegu odkrecam zawór cisnieniowy to wylatuje mi paliwo wiec paliwo jest w listwie a samochód nie chce zapalić :( chodzi only na LPG a jak wiadomo duze przebiegu tylko na LPG nie sa zdrowe...

Re: różnice XU9JAZ / XU9JAK

: 26 mar śr, 2008 5:18 pm
autor: klim
Potrząc na rampę od pszodu samochodu to zasilanie (doplyw) przychodzi z prawej czyli od kierowcy a przelew jest od regulatora ciśnienia przy czym do regulatora jest jeszcze cieńszy przewód którym steruje podciśnienie

Re: różnice XU9JAZ / XU9JAK

: 26 mar śr, 2008 11:26 pm
autor: Banita
crprog pisze:Hmm mam jeszcze pytanie... w listwie wtryskowej zwrot wystepuje pod zaworem ciśnieniowyhm tak? a po drugiej stronie jest rurka z dopływem paliwa, mam zatarta pompke paliwową i jak podlaczyłem z drugiego auta zwrot i dopływ paliwa pod listwe i tamto auto odpaliłem na LPG to pompuje mi paliwo ale nie ma zwrotu i w dopływie tworzy sie cisnienie tak jak by coś w srodku było zatkane:/ co to może być? jak po tym zabiegu odkrecam zawór cisnieniowy to wylatuje mi paliwo wiec paliwo jest w listwie a samochód nie chce zapalić :( chodzi only na LPG a jak wiadomo duze przebiegu tylko na LPG nie sa zdrowe...

Nie rozumiec :roll: