Strona 1 z 1

uturbianie diesla??

: 16 kwie śr, 2008 12:53 am
autor: Florek2b
czy ktoś sam montował turbinę do 1,8 diesla :?: jakie to są koszty i ile roboty mniej więcej :D bo istnieje duże prawdopodobieństwo ze będę musiał zmienić samochód na diesla właśnie a te 60 kucy które ma 1,8 trochę mnie nie zadowala i o 1,8 td w ty samochodzie trudno 8)7 a nie chciał bym zmieniać np. na golfa bo w tych turbo diesle już są popularniejsze

Re: uturbianie diesla??

: 16 kwie śr, 2008 12:59 am
autor: moralez
wstaw sobie TD z jakiegos wiekszego brata 306 albo 405 :)

Re: uturbianie diesla??

: 16 kwie śr, 2008 9:52 pm
autor: Florek2b
no niby tak tez by było można tylko ze wtedy musiał bym kopić jakiegoś diesla żeby mieć skrzynie, sanki, itp itd a dopiero potem dokupić silnik o to już sie robi trochę duży koszt i jeszcze więcej zamieszania
bo przecież td nie wsadze zamiast tu1m który mam teraz

Re: uturbianie diesla??

: 18 kwie pt, 2008 8:15 pm
autor: tomek
Td to nieco inny silnik, głównie mocniejsze korby, i natrysk oleju na denka tłoków.
Ale jak byś się uparł to mam trochę gratów od TD

Re: uturbianie diesla??

: 19 kwie sob, 2008 8:52 am
autor: -BARON-
a ja przy tej okazji mam pytanko jak jest z głowicą w 1.9 dieslu a 1.9 td czym sie roznią ?????

Re: uturbianie diesla??

: 19 kwie sob, 2008 1:51 pm
autor: tomek
Zwykłych głowic było kilka, małe różnice miedzy innymi dotyczyły sprężyn zaworów, gniazd, prowadnic, wałka...
Fizycznie wszystkie głowice są wymienne jeśli chodzi o blok, natomiast starsze głowice D miały kwadratowe kanały ssące i kolektory ssące nie są wtedy wymienne.
Głowice TD miały od zawsze owalne kanały, czyli tak jak nowsze D.
Wersje 1,8d i 1,8td różniły się też wałkami(krzywkami)
Wersje 1,9d i 1,9td miały takie same wałki, inne niż 1,8.
Pomijam jeszcze charakterystyczną pokrywkę z korkiem oleju w 1,8d, w 1,9 i każdym TD jest już płaska.
Dodatkowo w nowszych głowicach stosowano krótkie wałki napędzające rotacyjną pompę podciśnienia, zamiast kołem pasowym, choć bywały od tego odstępstwa.