GTi i kolejny problem
- buniooo
- Uzalezniony
- Posty: 508
- Rejestracja: 11 lut ndz, 2007 2:17 pm
- Posiadany PUG: 205 Mi16, DS3
- Lokalizacja: Dolny Śląsk
- Kontakt:
GTi i kolejny problem
Witam
Dzis przytrafil mi sie kolejny problem z seri atuty GTi.
W czasie katowania na torze przy przebiciu z 1 na 2 poczulem ze auto nieche przyspieszac poczym zgaslo. Po wielu wielu probach odpalen i po sprawdzeniu mnóstwa przyczyn nic nie znalazlem a auto nie zapalilo. Auto po chwili 10s krecenia chce jakby zapalic cos zaczyna szarpac obr dochodza do 1tys obr i gasnie. Co ustalilem. Po wyjeciu wtryskiwaczy zobaczylem ze wogole nie rozpylaja paliwa na mgielke tylko "sikaja". Tu moze lezec jeden problem. Ale ze auto jest rowniez wyposazone w instalacje lpg:( . Co dalej. Pozniej udalo mi sie je zaplic na "pych". Wogole nie chcialo sie wkrecac na obr i nie mialo wolnych (ponizej 2 tys gasl), po przełaczeniu na gaz było to samo, choc nie powinno bo wtryski sa wylaczone na gazie. Jedyne co m i przychodzi do glowy to ze mogl sie przestawic rozrzad, co tlumaczylo by opory przy paleniu i wkrecaniu sie na obr. A ze wtryski sikaja to albo na listwie nie ma cisnienia przez pompe albo regulator cisnienia siadl.
Jak cos nie jest jasne to piszcze postaram sie dokladniej przyblizyc problem.
z gory dzieki za jakiekolwiek wskazowki.
Dzis przytrafil mi sie kolejny problem z seri atuty GTi.
W czasie katowania na torze przy przebiciu z 1 na 2 poczulem ze auto nieche przyspieszac poczym zgaslo. Po wielu wielu probach odpalen i po sprawdzeniu mnóstwa przyczyn nic nie znalazlem a auto nie zapalilo. Auto po chwili 10s krecenia chce jakby zapalic cos zaczyna szarpac obr dochodza do 1tys obr i gasnie. Co ustalilem. Po wyjeciu wtryskiwaczy zobaczylem ze wogole nie rozpylaja paliwa na mgielke tylko "sikaja". Tu moze lezec jeden problem. Ale ze auto jest rowniez wyposazone w instalacje lpg:( . Co dalej. Pozniej udalo mi sie je zaplic na "pych". Wogole nie chcialo sie wkrecac na obr i nie mialo wolnych (ponizej 2 tys gasl), po przełaczeniu na gaz było to samo, choc nie powinno bo wtryski sa wylaczone na gazie. Jedyne co m i przychodzi do glowy to ze mogl sie przestawic rozrzad, co tlumaczylo by opory przy paleniu i wkrecaniu sie na obr. A ze wtryski sikaja to albo na listwie nie ma cisnienia przez pompe albo regulator cisnienia siadl.
Jak cos nie jest jasne to piszcze postaram sie dokladniej przyblizyc problem.
z gory dzieki za jakiekolwiek wskazowki.
- palpio
- Junior
- Posty: 479
- Rejestracja: 08 mar sob, 2008 10:09 am
- Posiadany PUG: PEUGEOT 309 Xs 1.6 105 KM juz go niema :( jest E36
- Numer Gadu-gadu: 587970
- Lokalizacja: Przemyśl
Re: GTi i kolejny problem
A jak wygląda sytuacja z iskrą jest w odpowiednim momencie?
- buniooo
- Uzalezniony
- Posty: 508
- Rejestracja: 11 lut ndz, 2007 2:17 pm
- Posiadany PUG: 205 Mi16, DS3
- Lokalizacja: Dolny Śląsk
- Kontakt:
Re: GTi i kolejny problem
Co do iskry to raczej tak,w dobrym momencie.Bo w motronicu komputer z tego co wiem steruje zaplonem. A co do szczelnosci dolotu to jestem przekonany ze jest ok. Mam tylko jedna gumowa rure co laczy przepustnice i przeplywke(bez zadnych wyjscna na odme czy silnik krokowy) i na przeplywce odrazu stozek.
- palpio
- Junior
- Posty: 479
- Rejestracja: 08 mar sob, 2008 10:09 am
- Posiadany PUG: PEUGEOT 309 Xs 1.6 105 KM juz go niema :( jest E36
- Numer Gadu-gadu: 587970
- Lokalizacja: Przemyśl
Re: GTi i kolejny problem
A któras wtyczka ci nie spadła szczególnie ta od czujnika temp?
- buniooo
- Uzalezniony
- Posty: 508
- Rejestracja: 11 lut ndz, 2007 2:17 pm
- Posiadany PUG: 205 Mi16, DS3
- Lokalizacja: Dolny Śląsk
- Kontakt:
Re: GTi i kolejny problem
Na bank nie. Cala elektryke z 3 razy przejrzalem.Wszystkie przekazniki, styki, laczenia, swiece, aparat zaplonowy, cewke wszystko. Najwieksza niewiadoma jest to ze nieche sie wkrecac czy to benzyna czy gaz.
Re: GTi i kolejny problem
Moesz sprawdzic ten rozrzad w sumie 5 min roboty...
- tomek205xs
- Nowicjusz
- Posty: 67
- Rejestracja: 09 gru ndz, 2007 1:34 pm
- Posiadany PUG: 205,607 i 204 do renowacji
- Numer Gadu-gadu: 11742332
- Login tlen: tomek205xs
Re: GTi i kolejny problem
Sprawdz ustawienie rozrządu przy ostrej jezdzie mógł przeskoczyć jak był luzny .
- buniooo
- Uzalezniony
- Posty: 508
- Rejestracja: 11 lut ndz, 2007 2:17 pm
- Posiadany PUG: 205 Mi16, DS3
- Lokalizacja: Dolny Śląsk
- Kontakt:
Re: GTi i kolejny problem
Luzny na bank nie byl. Byl naciagniety, a nawet troche mocniej niz powinien. Chyba ze napinacz sie poluzowal lub rozpadl. Cos huczalo wczesniej jakby pompa wody czy napinacz.
- buniooo
- Uzalezniony
- Posty: 508
- Rejestracja: 11 lut ndz, 2007 2:17 pm
- Posiadany PUG: 205 Mi16, DS3
- Lokalizacja: Dolny Śląsk
- Kontakt:
Re: GTi i kolejny problem
Wiec: Dzis sprawadzilem rozrzad. Ustawiłem kolo walka rozrzadu i zalokowalem. Zobaczylem nastepnie czy pokrywa sie z kolem pasowym i prawie tak. Tzn 1/2 otworu jest nie widoczna(czyli wal delikatnie wyprzedzony) Zadzwonilem do K-sporu i powiedzieli ze sie nie pokryja idealenie bo glowica byla planowana. Takze dalem spokoj. POzniej sprawdzialem pompe paliwa. Ok reg cienienia ok. Pozniej spr jak rozpylaja wtryski i tez jest ok( mgielka idealna, zaden nie leje). Nastepnie spr zaplon. Iskra jest super, ale niewiem czy w dobrym momencie. Pozniej zmienie swiece i sprobuje odpalic, i zmierze tez cisnienie sprezania.
Gdzie moge jeszcze szukac przyczyny?
Gdzie moge jeszcze szukac przyczyny?
- buniooo
- Uzalezniony
- Posty: 508
- Rejestracja: 11 lut ndz, 2007 2:17 pm
- Posiadany PUG: 205 Mi16, DS3
- Lokalizacja: Dolny Śląsk
- Kontakt:
Re: GTi i kolejny problem
Specjalnie caly dolot rozebrałem,sprawdzilem czy zadnej dziury niema. Sprawdzilem czy w przeplywce nic nie jest uszkodzone. Pozniej wszystko dokładnie poskrecalem. Ale jak silnik odpali na pych to moze miec az taki wpływ na prace? b.oporne wkrecanie sie na obroty i ponizej 2 tys gasl? Wszystkie podcisnieniowe przewody spr. od serva i reg cisnienia ok. Juz nie mam pojecia.
Moze cos jest z ukladem zaplonowym bo wydaje mi sie jakby iskra była caly czas, ale co pewnien czas pojawia sie taka wlasciwa "syta". Moze jakies przebicie? Jutro spr cala droge produkcji iskry. Jak dobrze pamietam zaczyna sie od czujnika polozenia walu.
Moze cos jest z ukladem zaplonowym bo wydaje mi sie jakby iskra była caly czas, ale co pewnien czas pojawia sie taka wlasciwa "syta". Moze jakies przebicie? Jutro spr cala droge produkcji iskry. Jak dobrze pamietam zaczyna sie od czujnika polozenia walu.
- buniooo
- Uzalezniony
- Posty: 508
- Rejestracja: 11 lut ndz, 2007 2:17 pm
- Posiadany PUG: 205 Mi16, DS3
- Lokalizacja: Dolny Śląsk
- Kontakt:
Re: GTi i kolejny problem
Zrobiłem dzis pomiar cisnienia sprezania. Wyszed troche dziwnie.
Na kazdym cylindrze wartosc wynosi ok 5 - 5.5
I teraz niewiadomo czy motor zatarty bo na 4 cylindrach napewno sie rowno nie zatarl, kreci rozrusznik tak samo jak wczesniej.
Dlaczego tak mala wartosc i dlaczego tak rowna?
Na kazdym cylindrze wartosc wynosi ok 5 - 5.5
I teraz niewiadomo czy motor zatarty bo na 4 cylindrach napewno sie rowno nie zatarl, kreci rozrusznik tak samo jak wczesniej.
Dlaczego tak mala wartosc i dlaczego tak rowna?
Ostatnio zmieniony 15 lip wt, 2008 6:10 pm przez buniooo, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: GTi i kolejny problem
Pewnie dlatego ze mierzyles na zimnym silniku i pewnie dodatkowo nie otworzyles do konca przepustnicy.
Ew zawory pogiete.
Ew zawory pogiete.
- buniooo
- Uzalezniony
- Posty: 508
- Rejestracja: 11 lut ndz, 2007 2:17 pm
- Posiadany PUG: 205 Mi16, DS3
- Lokalizacja: Dolny Śląsk
- Kontakt:
Re: GTi i kolejny problem
no na zimnym silniku. Przepustnica na maxxa otwarta. Rozrzad nie przeskoczyl to jak sie zawory mogly pogiac?
Moze scieło klin na walku rozrzadu?
Moze scieło klin na walku rozrzadu?
Ostatnio zmieniony 15 lip wt, 2008 7:56 pm przez buniooo, łącznie zmieniany 1 raz.