Po odpaleniu kawał smrodu i zgon i koniec z zapłonem
-
- Maniak
- Posty: 1435
- Rejestracja: 17 paź ndz, 2004 11:54 pm
- Posiadany PUG: 205 CTi
- Numer Gadu-gadu: 2422735
- Lokalizacja: Warszawa
Po odpaleniu kawał smrodu i zgon i koniec z zapłonem
Cześć,
Pech mnie nie opuszcza, ale to mogło być także przyczyną nierównej pracy silnika - wczoraj chciałem pojechać na spot 205 moim nowonabytym CTI (XU9J1), ale za 15 razem jak już zaczął pracować i nie gasnąc - wielkie problemy z 'porannym' odpalaniem - trzymałem go na obrotach i jak podkręciłem do 6 tyś. tylko poszedł smród i auto zgasło - po ponownym przekręceniu kluczyka totalny brak reakcji(rozrusznik nie kręci), dochodzą dziwne dźwięki z komputera (jetronic) i w momencie wydawania dziwnych dźwięków obrotomierz wkręca sie do 4 tysięcy obrotów(oczywiście bez zapłonu - obrotomierz 'sam' się wkręca)
Panowie ? co to może być ?
Obstawiam albo moduł albo komputer - ale nie mam pojęcia jak to sprawdzić....
Czy oprócz podmieniania elementów na sprawne są jakieś inne sposoby na sprawdzenie cos się dzieje?
Może coś poradzicie mądre głowy ?
Pech mnie nie opuszcza, ale to mogło być także przyczyną nierównej pracy silnika - wczoraj chciałem pojechać na spot 205 moim nowonabytym CTI (XU9J1), ale za 15 razem jak już zaczął pracować i nie gasnąc - wielkie problemy z 'porannym' odpalaniem - trzymałem go na obrotach i jak podkręciłem do 6 tyś. tylko poszedł smród i auto zgasło - po ponownym przekręceniu kluczyka totalny brak reakcji(rozrusznik nie kręci), dochodzą dziwne dźwięki z komputera (jetronic) i w momencie wydawania dziwnych dźwięków obrotomierz wkręca sie do 4 tysięcy obrotów(oczywiście bez zapłonu - obrotomierz 'sam' się wkręca)
Panowie ? co to może być ?
Obstawiam albo moduł albo komputer - ale nie mam pojęcia jak to sprawdzić....
Czy oprócz podmieniania elementów na sprawne są jakieś inne sposoby na sprawdzenie cos się dzieje?
Może coś poradzicie mądre głowy ?
Zdjęcia CTI: http://jarmarek.205.pl
- moralez
- Peugeot 205 Master
- Posty: 4914
- Rejestracja: 30 sie wt, 2005 3:42 pm
- Posiadany PUG: 205......T8, 205 GTI 1.6
- Numer Gadu-gadu: 2955602
- Lokalizacja: Włocławek
- Kontakt:
Re: Po odpaleniu kawał smrodu i zgon i koniec z zapłonem
bede kolumbem jak napisze ze cos z elektryka nie tak ?
najpierw bym sprawdzil czemu rozrusznik nie kreci, naprawic, potem probowac odpalic silnik i w razie nie powodzenia sprawdzac czego brak. Modul ani komputer nie maja wplywu na rozrusznik,
z tego co napisales to wydawac sie moze ze z alternatora poszedl prad o za duzym napieciu i sie co nie co popalilo.
najpierw bym sprawdzil czemu rozrusznik nie kreci, naprawic, potem probowac odpalic silnik i w razie nie powodzenia sprawdzac czego brak. Modul ani komputer nie maja wplywu na rozrusznik,
z tego co napisales to wydawac sie moze ze z alternatora poszedl prad o za duzym napieciu i sie co nie co popalilo.
-
- Maniak
- Posty: 1435
- Rejestracja: 17 paź ndz, 2004 11:54 pm
- Posiadany PUG: 205 CTi
- Numer Gadu-gadu: 2422735
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Po odpaleniu kawał smrodu i zgon i koniec z zapłonem
hehe
Mało prawdopodobne aby w tym samym momencie coś sie stało z kompem że daje obroty 'na sucho' i rozrusznik padł...
Po przekręceniu kluczyka wygląda jak by się robiło zwarcie - właśnie wtedy obroty lecą do góry .....
Z alternatora ... hmm no jest to jakieś prawdopodobieństwo - ale obstawiałbym np. już uszkodzony modłuł który dogorywał albo jakąś inną teorię - nie przypuszczam aby to był powód tym bardziej że już był wkręcany na takie obroty przedtem i było OK.
Z historii auta - od zakupu ma problem z wysokimi obrotami - przed padem pompy na biegu jałowym 3 tyś obr. po wymianie pompy 2 tyś. obr. także ciągle o ponad 2x za dużo.
Dodatkowo latały mu obroty i na biegu szarpał przy małych obrotach.
Zastanawiam się jak sprawdzić ten moduł i komp - zakładam że potrzeby mi będzie miernik elektryczny
Mało prawdopodobne aby w tym samym momencie coś sie stało z kompem że daje obroty 'na sucho' i rozrusznik padł...
Po przekręceniu kluczyka wygląda jak by się robiło zwarcie - właśnie wtedy obroty lecą do góry .....
Z alternatora ... hmm no jest to jakieś prawdopodobieństwo - ale obstawiałbym np. już uszkodzony modłuł który dogorywał albo jakąś inną teorię - nie przypuszczam aby to był powód tym bardziej że już był wkręcany na takie obroty przedtem i było OK.
Z historii auta - od zakupu ma problem z wysokimi obrotami - przed padem pompy na biegu jałowym 3 tyś obr. po wymianie pompy 2 tyś. obr. także ciągle o ponad 2x za dużo.
Dodatkowo latały mu obroty i na biegu szarpał przy małych obrotach.
Zastanawiam się jak sprawdzić ten moduł i komp - zakładam że potrzeby mi będzie miernik elektryczny
Zdjęcia CTI: http://jarmarek.205.pl
- moralez
- Peugeot 205 Master
- Posty: 4914
- Rejestracja: 30 sie wt, 2005 3:42 pm
- Posiadany PUG: 205......T8, 205 GTI 1.6
- Numer Gadu-gadu: 2955602
- Lokalizacja: Włocławek
- Kontakt:
Re: Po odpaleniu kawał smrodu i zgon i koniec z zapłonem
raczej drugi samochod na podmianki
-
- Maniak
- Posty: 1435
- Rejestracja: 17 paź ndz, 2004 11:54 pm
- Posiadany PUG: 205 CTi
- Numer Gadu-gadu: 2422735
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Po odpaleniu kawał smrodu i zgon i koniec z zapłonem
ma ktoś na zbyciu?
a tak serio to może ktoś coś zaproponuje bo szczerze to nie wiem od czego zacząć ... siedzę w robocie i ciągle o tym myślę - pewnie jak bym siedział przy aucie to już bym coś wymyślił, a tak liczę na wasze porady - może ktoś ma moduł i kompa nadmiarowy? chętnie (oczywiście zapłacę) wziąłbym na próby z opcją zwrócenia....
PS. z jakich silników komp i moduł będzie pasował? tak jak pisałem mam XU9J1
a tak serio to może ktoś coś zaproponuje bo szczerze to nie wiem od czego zacząć ... siedzę w robocie i ciągle o tym myślę - pewnie jak bym siedział przy aucie to już bym coś wymyślił, a tak liczę na wasze porady - może ktoś ma moduł i kompa nadmiarowy? chętnie (oczywiście zapłacę) wziąłbym na próby z opcją zwrócenia....
PS. z jakich silników komp i moduł będzie pasował? tak jak pisałem mam XU9J1
Zdjęcia CTI: http://jarmarek.205.pl
- moralez
- Peugeot 205 Master
- Posty: 4914
- Rejestracja: 30 sie wt, 2005 3:42 pm
- Posiadany PUG: 205......T8, 205 GTI 1.6
- Numer Gadu-gadu: 2955602
- Lokalizacja: Włocławek
- Kontakt:
Re: Po odpaleniu kawał smrodu i zgon i koniec z zapłonem
modul z koncowka 123 pasuje z jetronica i z motronica, ale proponowalbym najpierw sprawic zeby rozrusznik krecil silnikiem, bo bez tego niewiele zdzialasz.
-
- Maniak
- Posty: 1435
- Rejestracja: 17 paź ndz, 2004 11:54 pm
- Posiadany PUG: 205 CTi
- Numer Gadu-gadu: 2422735
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Po odpaleniu kawał smrodu i zgon i koniec z zapłonem
czy BEZ kompa da powinien zakręcić rozrusznik?
Zdjęcia CTI: http://jarmarek.205.pl
- TO-MI
- Maniak
- Posty: 1273
- Rejestracja: 02 lip ndz, 2006 3:14 pm
- Posiadany PUG: XU9J4
- Numer Gadu-gadu: 604584106
- Lokalizacja: Krosno/okol
Re: Po odpaleniu kawał smrodu i zgon i koniec z zapłonem
powinien
może padł przekaźnik od rozrusznika albo jego zasilanie
może padł przekaźnik od rozrusznika albo jego zasilanie
Doba ma 24 godziny,zgrzewka 24 piwa...przypadek..?
http://peugeot205.pl/index.php?modul=uzytkownik&id=2207
http://peugeot205.pl/index.php?modul=uzytkownik&id=2207
Re: Po odpaleniu kawał smrodu i zgon i koniec z zapłonem
Raczej stacyjek padl. ew sfajczyla sie instalacja po drodze, ew spajczyl sie sam rozrusznik.
- Kamkiler
- Maniak
- Posty: 1279
- Rejestracja: 29 sie pn, 2005 8:05 pm
- Posiadany PUG: 205 TCTi
- Numer Gadu-gadu: 3470719
- Lokalizacja: Łomianki
Re: Po odpaleniu kawał smrodu i zgon i koniec z zapłonem
Marek mam rozrusznik od 1.9 , jezeli to on padł to mozna spr. kompa juz nie mam , ale nie sadze by to byl on , tak jak koledzy piszą sprawdzilbym elektryke , a nie elektronike , skąd poszedł dym ? z rury czy pod maską ? czy słychac jak bendix probuje sie zazębic ? jak nie to trzeba to spr , moze sie zaklinował ,moze prad nie dochodzi ,jak dochodzi prad i bendix sie zazebia to albo padł wirnik w rozruszniku albo cos klinuje silnik moze zatarty alternator ? , ja bym na poczatek to spr.
Czeka nas jeszcze duzo pracy http://www.kamkiler.205.pl
-
- Maniak
- Posty: 1435
- Rejestracja: 17 paź ndz, 2004 11:54 pm
- Posiadany PUG: 205 CTi
- Numer Gadu-gadu: 2422735
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Po odpaleniu kawał smrodu i zgon i koniec z zapłonem
Przedewszystkim tak jak mówię - wszystko stało się na zimnym silniku po przygazowaniu - nie wiem skąd poszedł dym - nie wiem czy w ogóle był - wiem że śmierdziało spalenizną - jako pierwsza to poczuła Agnieszka stojąca za samochodem...
Teraz w aucie albo padł aku, albo robi się zwarcie - wygląda to tak że po przekręceniu kluczyka wszystko siada i nawet kontrolki się nie świecą(może nie świecą się dlatego że kompa wypiołem?)
Dziwne o tyle że chwile prądu nie ma i nic nie działa po czym chwile później radyjko i światła świecą - po czym jest chwila przerwy bez prądu po czym radio znów działa ....
Teraz przygotowuję się do kampani wrześniowej więc do 01 jestem out potem do 08 września znów... potem zaczynam działać....
Teraz w aucie albo padł aku, albo robi się zwarcie - wygląda to tak że po przekręceniu kluczyka wszystko siada i nawet kontrolki się nie świecą(może nie świecą się dlatego że kompa wypiołem?)
Dziwne o tyle że chwile prądu nie ma i nic nie działa po czym chwile później radyjko i światła świecą - po czym jest chwila przerwy bez prądu po czym radio znów działa ....
Teraz przygotowuję się do kampani wrześniowej więc do 01 jestem out potem do 08 września znów... potem zaczynam działać....
Zdjęcia CTI: http://jarmarek.205.pl
- TO-MI
- Maniak
- Posty: 1273
- Rejestracja: 02 lip ndz, 2006 3:14 pm
- Posiadany PUG: XU9J4
- Numer Gadu-gadu: 604584106
- Lokalizacja: Krosno/okol
Re: Po odpaleniu kawał smrodu i zgon i koniec z zapłonem
to może klemy nie łączą sie znaczy zaśniedziały jak dawno aku nie ruszałeś
a ruszałeś od zakupu
a ruszałeś od zakupu
Doba ma 24 godziny,zgrzewka 24 piwa...przypadek..?
http://peugeot205.pl/index.php?modul=uzytkownik&id=2207
http://peugeot205.pl/index.php?modul=uzytkownik&id=2207
-
- Maniak
- Posty: 1435
- Rejestracja: 17 paź ndz, 2004 11:54 pm
- Posiadany PUG: 205 CTi
- Numer Gadu-gadu: 2422735
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Po odpaleniu kawał smrodu i zgon i koniec z zapłonem
Podczepiłem kable z drugiego auta pod aku i rozrusznik zaczął działać choć chodzi z oporami - tzn obraca się wolniej niż zwykle...
Nie chciał oczywiście odpalić...
Czym mogą być spowodowane tak wolne obroty rozrusznika?
Na dniach postaram się podłączyć dobry aku i nim zakręcić - zobaczymy czy odpali...
Nie chciał oczywiście odpalić...
Czym mogą być spowodowane tak wolne obroty rozrusznika?
Na dniach postaram się podłączyć dobry aku i nim zakręcić - zobaczymy czy odpali...
Zdjęcia CTI: http://jarmarek.205.pl
- TO-MI
- Maniak
- Posty: 1273
- Rejestracja: 02 lip ndz, 2006 3:14 pm
- Posiadany PUG: XU9J4
- Numer Gadu-gadu: 604584106
- Lokalizacja: Krosno/okol
Re: Po odpaleniu kawał smrodu i zgon i koniec z zapłonem
Czym mogą być spowodowane tak wolne obroty rozrusznika?
może ciężko sie kręcić silnik,pada rozrusznik albo tylko kable słabe (mały przekrój )i na nich nie zakręci jak trzeba
Doba ma 24 godziny,zgrzewka 24 piwa...przypadek..?
http://peugeot205.pl/index.php?modul=uzytkownik&id=2207
http://peugeot205.pl/index.php?modul=uzytkownik&id=2207
Re: Po odpaleniu kawał smrodu i zgon i koniec z zapłonem
Ewentualnie zlapalo wal/walek na panewkach.