Strona 1 z 2

Po odpaleniu kawał smrodu i zgon i koniec z zapłonem

: 24 sie ndz, 2008 11:17 pm
autor: Jarmarek
Cześć,

Pech mnie nie opuszcza, ale to mogło być także przyczyną nierównej pracy silnika - wczoraj chciałem pojechać na spot 205 moim nowonabytym CTI (XU9J1), ale za 15 razem jak już zaczął pracować i nie gasnąc - wielkie problemy z 'porannym' odpalaniem - trzymałem go na obrotach i jak podkręciłem do 6 tyś. tylko poszedł smród i auto zgasło - po ponownym przekręceniu kluczyka totalny brak reakcji(rozrusznik nie kręci), dochodzą dziwne dźwięki z komputera (jetronic) i w momencie wydawania dziwnych dźwięków obrotomierz wkręca sie do 4 tysięcy obrotów(oczywiście bez zapłonu - obrotomierz 'sam' się wkręca)

Panowie ? co to może być ?
Obstawiam albo moduł albo komputer - ale nie mam pojęcia jak to sprawdzić....

Czy oprócz podmieniania elementów na sprawne są jakieś inne sposoby na sprawdzenie cos się dzieje?

Może coś poradzicie mądre głowy ? :W

Re: Po odpaleniu kawał smrodu i zgon i koniec z zapłonem

: 24 sie ndz, 2008 11:24 pm
autor: moralez
bede kolumbem jak napisze ze cos z elektryka nie tak :D ?
najpierw bym sprawdzil czemu rozrusznik nie kreci, naprawic, potem probowac odpalic silnik i w razie nie powodzenia sprawdzac czego brak. Modul ani komputer nie maja wplywu na rozrusznik,

z tego co napisales to wydawac sie moze ze z alternatora poszedl prad o za duzym napieciu i sie co nie co popalilo.

Re: Po odpaleniu kawał smrodu i zgon i koniec z zapłonem

: 24 sie ndz, 2008 11:46 pm
autor: Jarmarek
hehe :mrgreen:

Mało prawdopodobne aby w tym samym momencie coś sie stało z kompem że daje obroty 'na sucho' i rozrusznik padł...

Po przekręceniu kluczyka wygląda jak by się robiło zwarcie - właśnie wtedy obroty lecą do góry .....

Z alternatora ... hmm no jest to jakieś prawdopodobieństwo - ale obstawiałbym np. już uszkodzony modłuł który dogorywał albo jakąś inną teorię - nie przypuszczam aby to był powód tym bardziej że już był wkręcany na takie obroty przedtem i było OK.

Z historii auta - od zakupu ma problem z wysokimi obrotami - przed padem pompy na biegu jałowym 3 tyś obr. po wymianie pompy 2 tyś. obr. także ciągle o ponad 2x za dużo.
Dodatkowo latały mu obroty i na biegu szarpał przy małych obrotach.
Zastanawiam się jak sprawdzić ten moduł i komp - zakładam że potrzeby mi będzie miernik elektryczny :D

Re: Po odpaleniu kawał smrodu i zgon i koniec z zapłonem

: 25 sie pn, 2008 12:01 am
autor: moralez
raczej drugi samochod na podmianki :mrgreen:

Re: Po odpaleniu kawał smrodu i zgon i koniec z zapłonem

: 25 sie pn, 2008 11:39 am
autor: Jarmarek
ma ktoś na zbyciu?

a tak serio to może ktoś coś zaproponuje bo szczerze to nie wiem od czego zacząć ... siedzę w robocie i ciągle o tym myślę - pewnie jak bym siedział przy aucie to już bym coś wymyślił, a tak liczę na wasze porady - może ktoś ma moduł i kompa nadmiarowy? chętnie (oczywiście zapłacę) wziąłbym na próby z opcją zwrócenia....

PS. z jakich silników komp i moduł będzie pasował? tak jak pisałem mam XU9J1

Re: Po odpaleniu kawał smrodu i zgon i koniec z zapłonem

: 25 sie pn, 2008 12:59 pm
autor: moralez
modul z koncowka 123 pasuje z jetronica i z motronica, ale proponowalbym najpierw sprawic zeby rozrusznik krecil silnikiem, bo bez tego niewiele zdzialasz.

Re: Po odpaleniu kawał smrodu i zgon i koniec z zapłonem

: 25 sie pn, 2008 7:42 pm
autor: Jarmarek
czy BEZ kompa da powinien zakręcić rozrusznik?

Re: Po odpaleniu kawał smrodu i zgon i koniec z zapłonem

: 25 sie pn, 2008 8:01 pm
autor: TO-MI
powinien :Y
może padł przekaźnik od rozrusznika albo jego zasilanie

Re: Po odpaleniu kawał smrodu i zgon i koniec z zapłonem

: 25 sie pn, 2008 9:34 pm
autor: Banita
Raczej stacyjek padl. ew sfajczyla sie instalacja po drodze, ew spajczyl sie sam rozrusznik.

Re: Po odpaleniu kawał smrodu i zgon i koniec z zapłonem

: 27 sie śr, 2008 4:55 pm
autor: Kamkiler
Marek mam rozrusznik od 1.9 , jezeli to on padł to mozna spr. kompa juz nie mam , ale nie sadze by to byl on , tak jak koledzy piszą sprawdzilbym elektryke , a nie elektronike , skąd poszedł dym ? z rury czy pod maską ? czy słychac jak bendix probuje sie zazębic ? jak nie to trzeba to spr , moze sie zaklinował ,moze prad nie dochodzi ,jak dochodzi prad i bendix sie zazebia to albo padł wirnik w rozruszniku albo cos klinuje silnik moze zatarty alternator ? , ja bym na poczatek to spr.

Re: Po odpaleniu kawał smrodu i zgon i koniec z zapłonem

: 28 sie czw, 2008 10:52 am
autor: Jarmarek
Przedewszystkim tak jak mówię - wszystko stało się na zimnym silniku po przygazowaniu - nie wiem skąd poszedł dym - nie wiem czy w ogóle był - wiem że śmierdziało spalenizną - jako pierwsza to poczuła Agnieszka stojąca za samochodem...

Teraz w aucie albo padł aku, albo robi się zwarcie - wygląda to tak że po przekręceniu kluczyka wszystko siada i nawet kontrolki się nie świecą(może nie świecą się dlatego że kompa wypiołem?)

Dziwne o tyle że chwile prądu nie ma i nic nie działa po czym chwile później radyjko i światła świecą - po czym jest chwila przerwy bez prądu po czym radio znów działa ....

Teraz przygotowuję się do kampani wrześniowej więc do 01 jestem out potem do 08 września znów... potem zaczynam działać....

Re: Po odpaleniu kawał smrodu i zgon i koniec z zapłonem

: 28 sie czw, 2008 11:47 pm
autor: TO-MI
to może klemy nie łączą sie znaczy zaśniedziały jak dawno aku nie ruszałeś :)
a ruszałeś od zakupu :?:

Re: Po odpaleniu kawał smrodu i zgon i koniec z zapłonem

: 09 wrz wt, 2008 10:45 pm
autor: Jarmarek
Podczepiłem kable z drugiego auta pod aku i rozrusznik zaczął działać choć chodzi z oporami - tzn obraca się wolniej niż zwykle...

Nie chciał oczywiście odpalić...

Czym mogą być spowodowane tak wolne obroty rozrusznika?

Na dniach postaram się podłączyć dobry aku i nim zakręcić - zobaczymy czy odpali...

Re: Po odpaleniu kawał smrodu i zgon i koniec z zapłonem

: 09 wrz wt, 2008 11:10 pm
autor: TO-MI
Czym mogą być spowodowane tak wolne obroty rozrusznika?

może ciężko sie kręcić silnik,pada rozrusznik albo tylko kable słabe (mały przekrój )i na nich nie zakręci jak trzeba :)

Re: Po odpaleniu kawał smrodu i zgon i koniec z zapłonem

: 09 wrz wt, 2008 11:41 pm
autor: Banita
Ewentualnie zlapalo wal/walek na panewkach.