Glowic bylo 9 rodzajow, niby kazda taka sama...aczkolwie roznia sie - sa oznaczone na 3 kanale ssacym od lewej strony patrzac od przodu glowicy.
Byly tez glowice z dlugimi i krotkimi zaworami.
Pozatym jak przegiesz pale to bedzie lipa bo bedzie motor dzwonil i ciezko zrobic aby przestal... nie obejdzie sie bez strojenia wtedy.
Najbezpieczniej jest zmierzyc pojemnosci i wyliczyc ile trzeba splanowac aby uzyskac oczekiwany stopien sprezania.
Bezpiecznie jest 10:5.1 - smiga bez problemu i raczej nie dzwoni... chyba ze przy malych obrotach i fest obciazeniu.
11.3 - 11.5:1 tez juz skladalismy i przy wyczynowych walkach tez nie dzwoni, a przy serii potrafi spalac detonacyjnie. 12.0:1 to juz full wyczyn jak dla tego silnika, i trzeba lac ekstra paliwo, lub przynajmniej preparaty obnizajace zdolnosc do detonacji benzyny.
Ale ogolnie 9.2:1 czy 9.6:1 to zdecydowanie za malo jak dla tego GTI... wiec planowac polecam.
Aha... byly tez rozne tloki
2 rodzaje wkleslych tlokow do XU9JA i XU9JAz - na 1 rzut oka takie same, a jednak inne, i tloki do 1.9 105km i 1.6 105km - tez inne.
Natomiast zdarzaly sie tloki z 405 1.9 ale SRi jakos fabrycznie tuningowanych, tam byl wysoki stopien sprezania, bardziej pojemna glowica, i tloki doslowie plaskie - a z zewnatrz tez to wyglada jak 1.9 GTi.
I ostatnie pytanie - czy masz pewnosc ze Twoja glowica nie byla nigdy planowana?!
Aa i trzeba uwzglednic uszczelke pod glowice, bo tez jest pelno rodzajow. Np. Cometic skutecznie odpreza silniki... co tez trzeba uwzglednic.
Tak czy siak - powodzenia
Jak jest XU9JAz nie dlubany to 1 do 1,2mm smialo mozna.