Strona 1 z 2
Problem z jednym z naszych GTI ...
: 08 sty czw, 2009 8:19 pm
autor: precyzyjna
Zwracam się z prośbą do sympatycznych kolegów, może któryś coś podpowie, doradzi, wpadnie na dobry trop itp.
Nasze 1,9 GTI nie chce jeździć jak trzeba (naszczęście, to nie moja kochana muszelka
).
Nie chce jeździć wolno, czyli silnik chodzi prawidłowo od 3,5 tys. obrotów. Zdarza się, że czasami pracuje poprawnie, nawet od niższych obrotów. Objaw jest taki, jakby w granicach obrotów do 3,5 tys. odłączane było zasilanie cewki zapłonowej lub nie podawane paliwo - silnik szarpie i przerywa, słychać strzały w wydechu, nie reaguje na gaz pod obciążeniem (na biegu).
Wymienione zostało praktycznie wszystko z czujników elektrycznych (sterownik silnika, cewka zapłonowa, wtryski, przepływomierz, czujniki temperatury, pompa paliwowa), oprócz czujnika położenia wału. Ciśnienie paliwa w normie.
Co jakiś czas zapala się na desce kontrolka serwisowa - błąd 53 - wymień na próbę urządzenie sterujące.
PROSZĘ O POMOC
Re: Problem z jednym z naszych GTI ...
: 08 sty czw, 2009 10:17 pm
autor: Banita
Wg moich danych to 53 swiadczy o problemie z napieciem. Czyli szukalbym zwarcia w okolicy alternatora.
Re: Problem z jednym z naszych GTI ...
: 08 sty czw, 2009 11:02 pm
autor: precyzyjna
Nastąpiła pomyłka z mojej strony, wyświetla się błąd o numerze 52 (wymień na próbę urządzenie sterujące) i po chwili gaśnie.
Mój kochany małżonek złapał strasznego doła, no i staram się mu pomóc jak mogę, dlatego Wasze doświadczenia są mi bardzo potrzebne ...
Re: Problem z jednym z naszych GTI ...
: 08 sty czw, 2009 11:43 pm
autor: Michal gti
Sprawdźcie kostkę przy przepływomierzu i przy module zapłonowym. Mógł się ułamać kabel przy którymś pinie.
Re: Problem z jednym z naszych GTI ...
: 09 sty pt, 2009 12:09 am
autor: sekator
a ja Wszystkim gwarantuję, że to lewe powietrze (nieszczelność na którymś przewodzie). Miałem identyko i ten sam błąd wywalało. Po tygodniu wymieniania "wszystkiego" też miałem niezły dół ale przypadkiem odkryłem pęknięcie gumowego przewodu przy mocowaniu od dołu do kolektora ssącego
Re: Problem z jednym z naszych GTI ...
: 09 sty pt, 2009 12:11 am
autor: Michal gti
Fucktycznie może to też być, zapomniałem o Twoim przypadku
Re: Problem z jednym z naszych GTI ...
: 09 sty pt, 2009 9:48 am
autor: precyzyjna
Wczoraj siedział jeszcze do pierwszej w nocy, i co chwila były jazdy próbne, i dalej tak samo!
Dzisiaj rano przekazałam, co napisaliście, dało to do myślenia i analizowania. I zdecydowanie poprawiło humor. Dzisiaj kupimy specjalną taśmę i zakleimy wszystkie przewody, bardzo bym chciała, żeby to było to!
Dzięki za Wasze bezcenne podpowiedzi
, wieczorem zdam relację.
Re: Problem z jednym z naszych GTI ...
: 09 sty pt, 2009 5:04 pm
autor: palpio
wg autodaty błąd 52 - regulator mieszanki(niewłaściwy skład)
Re: Problem z jednym z naszych GTI ...
: 09 sty pt, 2009 6:29 pm
autor: Banita
Zamiast zaklejac, psikajcie plak'iem na przewody.
Re: Problem z jednym z naszych GTI ...
: 11 sty ndz, 2009 12:46 am
autor: Jarmarek
Banita, czemu plakiem ? ma jeszcze jakieś właściwości o jakich nie wiedziałem?
Re: Problem z jednym z naszych GTI ...
: 11 sty ndz, 2009 12:56 am
autor: moralez
no, fajnie wybucha
Re: Problem z jednym z naszych GTI ...
: 11 sty ndz, 2009 2:19 am
autor: chaos
kurde, ci z autohandli wszystko jadą plakiem czyli musi mieć magiczne właściwiści, ja ym jechał plakiem !!!!!!
Re: Problem z jednym z naszych GTI ...
: 11 sty ndz, 2009 12:26 pm
autor: LZ_205
antystatyczne
chyba
Re: Problem z jednym z naszych GTI ...
: 11 sty ndz, 2009 12:31 pm
autor: Sebek
jest mniej tłusty niż WD40
a na poważnie, to pewnie że można wszystkie przewody po kolei zaklejać ale chyba wygodniej będzie spryskiwać, znaleźć uszkodzenie i wtedy wymienić albo zakleić i po sprawie..
Re: Problem z jednym z naszych GTI ...
: 11 sty ndz, 2009 3:01 pm
autor: Banita
Plak po prostu swietnie miesza sie z powierzem i po psiknieciu na nieszczelnosc wzrosna obroty...
Psikanie wd40 jak to niektorzy czynia, czy smarowanie benzyna mozna nic nie daje.