Strona 1 z 2

Problem z czujnikiem ECT

: 13 mar pt, 2009 10:30 pm
autor: klim
Witam. Od dawna borykam się z problemem w moim aucie. Mam motronica i wyglada na to ze mam cos z instalacją od silnika. Mianowicie komp podaje defekt czujnika cieczy, auto zachowuje się własnie tak jakby nie widziało temperatury. Czujnik mam nowy 100% sprawny. Wtyczka zmieniona do pewnosci (nie zasniedziała) Odwinąłem nawet instalacje zeby sprawdzic czy kable się gdzies nie przetarły ale nic nie znalazłem. Kable z czujnika nie idą do komputera tylko do skrzynki bezpieczników i dopiero potem do kompa. Jednak nie dam rady tego rozwikłac i moje pytanie jest takie. Czy moge na krótko podpiąc ten czujnik do pinów w kompie? Z poniższego spisu wnioskuje ze to pin 45 ale do którego pinu podlączyc drugi kabel czujnika? Może pin 30?


Silnik xu9jaz DKZ Motronic M1.3

1-ignition amplifier
2-
3-fuel pump relay
4-idle air control (IAC) valve-some models
5-evaporative emission (EVAP ) karnister purge valve
6-
7-volume air flow(VAF) sensor
8-
9-
10- heated oxygen sensor (HO2S)
11-knock sensor (KS)
12- volume air flow(VAF) sensor
13-data link connector (DLC) ,engine control module (ECM)-pin15
14-earth , knock sensor (KS) shield wire
15- data link connector (DLC)
16- injectors 1 & 2
17- injectors 3 & 4
18-battery
19- earth, heated oxygen sensor (HO2S)- shield wire
20-
21-
22-
23-AC compressor clutch relay
24-crankshaft position ( CKP ) sensor-shield wire , earth
25-
26- volume air flow(VAF) sensor
27-engine control relay
28- heated oxygen sensor (HO2S)
29-
30-closed throttle position (CTP )switch, engine coolant temperature (ECT) sensor ,octane coding plug-some models , wide open throttle (WOT) switch
31-
32-
33-
34-
35-
36-engine control relay
37-engine control relay
38-
39-
40-air conditioning
41-air conditioning
42-starter motor inhibitor switch relay
43-
44- intake air temperature (IAT) sensor
45- engine coolant temperature (ECT) sensor
46- octane coding plug
47- crankshaft position ( CKP ) sensor
48- crankshaft position ( CKP ) sensor
49-
50-
51-
52- closed throttle position (CTP )switch
53- wide open throttle (WOT) switch
54-
55-data link connector (DLC)

Re: Problem z czujnikiem ECT

: 13 mar pt, 2009 11:11 pm
autor: Banita
Kabel z czujnika na pewno idzie do komputera -bezposrednio.
Sprawdz, czy aby nie masz pomylonych kostek z czujnika cofania/temperatury cieczy. Nawet kostki od sondy, czy zaworka powietrza dodatkowego pasuja, ale ten od cofania jest najblizej.

Re: Problem z czujnikiem ECT

: 13 mar pt, 2009 11:14 pm
autor: klim
Kurde zobacze, ale swiatła cofania dzialają mi poprawnie, zawór powietrza miałem ale wywalilem bo mi nie potrzebny. Czy na kostce z czujnika temp cieczy na zapłonie powinno byc jakies napięcie na jednym z pinów?

Re: Problem z czujnikiem ECT

: 14 mar sob, 2009 1:39 am
autor: TO-MI
Czy na kostce z czujnika temp cieczy na zapłonie powinno byc jakies napięcie na jednym z pinów?

:Y

Re: Problem z czujnikiem ECT

: 14 mar sob, 2009 8:10 am
autor: klim
To co powie mi ktoś obeznany do których pinów kompa podłączyc "na krótko" czujnik temp cieczy? Pin 45 i który jeszcze?

Postudiowałem pewne schematy zapodane kiedys przez Banite i wywnioskowałem że 45 i 46 to czujnik, z tym że jeden kabel idzie przez czujnik polozenia przepustnicy i przez jakiś rezystor (injection matching resistor) nie wiem co to. Czyli chyba nie mozna na krótko podpiąc samego czujnika? :cry:

Re: Problem z czujnikiem ECT

: 14 mar sob, 2009 9:52 am
autor: Kaktus
A sprawdzales odczyty na pinach 45 i 46?!

Sprawdzales przejscia z tych pinow na czujnik?!

Dobry masz czujnik kupiony?! Bo sa 2 rodzaje, taki w ktorych rezystancja opada wraz ze wzrostem temp i takie w ktorych rosnie wraz ze wzrostem temp.

Re: Problem z czujnikiem ECT

: 14 mar sob, 2009 12:06 pm
autor: klim
Czujnik mam dobry bo na starym (oryginalnym) był ten sam cyrk. Poza tym mierzyłem i stary i nowy i obydwa pokazywały podobnie. Kiedys mierzyłem na pinach kompa był tam jakis opór i zmieniał się minimalnie ze wzrostgem temp ale nie pamiętam dokładnie. Dzisiaj postaram się podłączyc czujnik prosto do kompa, bez czujnika przepustnicy i w ogóle jeszcze raz przejże instalację

Re: Problem z czujnikiem ECT

: 14 mar sob, 2009 4:52 pm
autor: klim
Nie chce zapeszac ale chyba znalazłem przyczynę. Po dokładnym przesledzeniu kabli 45 i 46 idących od kompa okazało się że kończą się one ucięte zawinięte i schowane w peszlu (nie podłączone) w pobliżu skrzyni. Ale żeby nie było łatwo to jeden z tych kabli kończy się obok filtra paliwa końcówką konektorową i zaczyna się w tym samym miejscu taką samą końcówką. Poprosty koło filtra wychodzą mi 3 białe kable pojedyncze nie wpięte do niczego. Wydaje mi się że tam powinno byc coś podłączone, może ten rezystor o którym pisałem powyzej? Ponizej jest fotka tych kabli. Jezeli bym złączył 2 białe to zamknąłbym obwód czujnika temp. Jezeli ktoś ma motronca to niech napisze co tam ma podłączone.

Obrazek

Re: Problem z czujnikiem ECT

: 14 mar sob, 2009 10:53 pm
autor: Banita
Jutro sprawdze co i jak.

Re: Problem z czujnikiem ECT

: 15 mar ndz, 2009 12:23 pm
autor: buniooo
U mnie tez sa one nigdzie nie podpiete. Tak ma byc. Kiedys nawet spr czy to nie przewody diagnostycze:D

Re: Problem z czujnikiem ECT

: 15 mar ndz, 2009 12:27 pm
autor: klim
No tak ale to są przewody od czujnika temp do komputera. Jezeli są niepodpięte to nie ma sygnału do kompa.

Re: Problem z czujnikiem ECT

: 15 mar ndz, 2009 12:33 pm
autor: buniooo
Moze idzie inna droga? Ja zadnych problemow niema, kumpel tez ma motronica to samo, te przewody tez ma wolne.

Re: Problem z czujnikiem ECT

: 15 mar ndz, 2009 12:45 pm
autor: klim
Kurde to moze to tak ma byc. Podepne ten czujnik tam gdzie mam ucięty kabel i obadam czy jest poprawa. Tak czy inaczej dzięki za info.

Re: Problem z czujnikiem ECT

: 15 mar ndz, 2009 12:55 pm
autor: Banita
Kolo filtra mam tylko kabel masowy z konektorem i zlacze diagnostyczne.

Kostka do czujnika temp jest niebieska i ida do niej 2 kable -bialy i jasnoniebieski. Oba wychodza z tego samego peszla, co wiazka od przeplywki.

Re: Problem z czujnikiem ECT

: 15 mar ndz, 2009 12:59 pm
autor: klim
Dokładnie tak tylko że jakby odwinąc peszel to biały od czujnika idzie do czujnika przepustnicy na środkową noge, ale na srodkowej nodze są 2 kable więc tą drugą biegnie dalej peszlem az do filtra paliwa i tam u mnie wychodzi z konektorem. Jasno niebieski kabel idzie peszlem az do kompa. Mysle ze ten biały kabel idzie inną drogą przez ten czujnik połozenia przepustnicy