Strona 1 z 1
Problem z obrotami na zimnym silniku - 1,9 gti
: 25 sie wt, 2009 10:19 pm
autor: urbanek
Problem pojawia się zaraz po odpaleniu autka, silnik zaczyna sam wkręcać się na obroty (tak do ok. 2rpm) i cały czas trzyma, jak lekko dodam gazu to obroty spadają do normy ~1000rpm ale za chwilę znowu auto samo wchodzi na wyższe obroty dopiero po przejechaniu paru kilometrów jak się silnik nagrzeje to jest dobrze. Macie jakieś pomysły od czego zacząć?
Re: Problem z obrotami na zimnym silniku - 1,9 gti
: 25 sie wt, 2009 11:00 pm
autor: moralez
mam pomysl zeby poszukac tego w faq, badz wyszukiwarka
Re: Problem z obrotami na zimnym silniku - 1,9 gti
: 12 wrz sob, 2009 9:23 pm
autor: Pieraś
rozrzad?
Re: Problem z obrotami na zimnym silniku - 1,9 gti
: 12 wrz sob, 2009 9:44 pm
autor: LZ_205
Pieraś pisze:rozrzad?
no ale że co rozrząd, co masz na myśli pisząc to
pewno przepływka
Re: Problem z obrotami na zimnym silniku - 1,9 gti
: 13 wrz ndz, 2009 10:29 am
autor: kluska
u mnie tez jest problem z obrotami ale wczoraj podlaczylismy sonde afr i wyszlo ze jak hamuje silnikiem gdzie na wskazniku powinno wyjsc prawie same powietrze wyszlo ze jest strasznie bogato ! podejrzewam ze tps nie odcina paliwa na zamknietej przepustnicy dzisiaj bede sprawdzal
Re: Problem z obrotami na zimnym silniku - 1,9 gti
: 13 wrz ndz, 2009 10:41 am
autor: Banita
Jak hamujesz silnikiem, to ponizej 2 tys moze byc bogato. Jak jest powyzej, to krancowka w tps do wymiany /sciezki do czyszczenia -zalezy ktory tps (byly 2 rodzaje)
Re: Problem z obrotami na zimnym silniku - 1,9 gti
: 13 wrz ndz, 2009 11:06 am
autor: kluska
ja mam jetronica z sonda wiec chyba z krancowka musze zobaczyc czy to dobrze funkcjonuje ! wysoko natomiast jak go krece to jest za ubogo! wsadzilem glowice z motornica 122KM z walkiem splanowalem ja o 0.2 a uszczelka przyszla 1.3mm musialem troche opoznic zaplon ale teraz nie wiem jak go poprawnie ustawic ! opóźniłem na tyle zeby obroty sie zgdzaly ! nie wiem tez czy przy takim setupie koniecznosc jest lania 98
Re: Problem z obrotami na zimnym silniku - 1,9 gti
: 13 wrz ndz, 2009 11:15 am
autor: Banita
Co do lania 98 -albo sobie policzysz cr, albo jedziesz na hamownie i sluchawki w uszy.
Opcja z hamownia pozwoli ci tez ustawic zaplon.
Co do tps'a, to nie rozumiesz. Byly 2 rodzaje 3-pozycyjnych czujnikow. Jedne mialy krancowke (taka jak np w myszce do kompa) od wolnych obrotow i 2 gole sciezki od wzbogacenia, a inne czujniki 3 gole sciezki -2 od wzbogacenia i 2 od wolnych.
W tych pierwszych przy zamykaniu przepustnicy slychac ciche pstrykniecie, a w tych 2 nie. Efekt dzialania jest taki sam w obu
Re: Problem z obrotami na zimnym silniku - 1,9 gti
: 13 wrz ndz, 2009 8:36 pm
autor: kluska
problem z za bogata mieszanka przy hamowaniu silnikiem rozwiazany tak jak podejrzewalem winny byl tps krancowka nie stykala ! teraz obroty sa na poziomie 1300 nie wiem czy regulowac na przepustnicy czy opoznic zaplon! zostaje tez opcja powrotu do straej glowicy
Re: Problem z obrotami na zimnym silniku - 1,9 gti
: 13 wrz ndz, 2009 9:18 pm
autor: Banita
Ustaw sobie 1000 obrotow na przepustnicy, a pozniej ustaw stroboskopem 11 stopni. Oczywiscie caly czas reguluj na przepustnicy, tak, zeby utrzymac te 1000 rpm
Jak nie bedzie stukac na 95 po dduzym obciazeniem przy ok 4k, to lej 98 i bedzie git.
To tak 'na oko'
Re: Problem z obrotami na zimnym silniku - 1,9 gti
: 13 wrz ndz, 2009 9:36 pm
autor: kluska
ok dzieki wielkie za podpowiedz