olej w filtrze powietrza ? czy to bardzo grozne ---- 205 D

Dyskusje na temat napraw silnikow XU 8v,16v.
axelus

olej w filtrze powietrza ? czy to bardzo grozne ---- 205 D

Post autor: axelus »

oraz wyciek oleju spod uszczelki pokrywy silnika --- prosze o opinie czy mam sie juz " wieszac " czy nie
Awatar użytkownika
Ninja
Uzalezniony
Posty: 640
Rejestracja: 11 gru czw, 2003 6:42 pm
Posiadany PUG: '90 1.8 XLD (był)
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Ząbki k. W-wy

Post autor: Ninja »

nie wieszaj sie... porozmawiajmy... :wink:
chodzi ci o wyciek spod dekla nad zaworami? taka uszczelka z wymiana to chyba drogo nie kosztuje :D
A co do oleju w puszce filtra powietrza no w dieslach normalka - tez ci sznur z tego powodu nie bedzie potrzebny :D
Był - 1.8 D, 60 KM/4600 obr./min., 110 Nm/2600 obr./min. - masakrator :twisted:

Jest - VW ;)
axelus

Post autor: axelus »

uff -- dzieki odetchnolem
Awatar użytkownika
cheatoss
Maniak
Posty: 1656
Rejestracja: 24 maja pn, 2004 1:52 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: cheatoss »

tez mialem ten wyciek spod tego dekla... ale minimalny, bo umylem silnik 3 miechy temu i czysto do dzis... a co do oleju w filtrze, to poszukaj mojego posta, gdzie rowniez bylem zdesperowany i troche sobie o tym pogaworzylismy =]

diesel rulez ;>
ObrazekObrazekObrazek

sprzedany :(
Awatar użytkownika
golas9
Junior
Posty: 487
Rejestracja: 01 lip wt, 2003 3:12 am
Posiadany PUG: W124,W202,E36,Gulf4
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: golas9 »

zastanów się, może lepiej się powiesic. Jesli jeszcze wycieka z uszczelki pod głowicą to szubienica murowana!!! Przelicz sobie
wymiana uszczelki + planowanie głowicy - 600 zł
kawałek sznura - 10 zł
musisz tylka znalezc mocną gałąz. mam nadzieję ze jestes silny psychicznie, na pocieszenie napisze ze miałem to samo (olej w filtrze) a nawet wiecej ( uszczelniacze rozrzadu i pokrywy zaworów, wymiana filtrów i paska rozrządu równoczesnie!!). Masakra! ale wziałem sie w garsc, nie powiesiłem i do dzisiaj mam sie dobrze. czego i Tobie zycze!
I tym optymistycznym akcentem.....
Awatar użytkownika
Ninja
Uzalezniony
Posty: 640
Rejestracja: 11 gru czw, 2003 6:42 pm
Posiadany PUG: '90 1.8 XLD (był)
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Ząbki k. W-wy

Post autor: Ninja »

golas9 pisze:zastanów się, może lepiej się powiesic. Jesli jeszcze wycieka z uszczelki pod głowicą to szubienica murowana!!! Przelicz sobie
wymiana uszczelki + planowanie głowicy - 600 zł
kawałek sznura - 10 zł
Nie strasz chlopaka - nikt nic nie mowi o wycieku spod glowicy tylko spod dekla, a ja to mialem i wydatek nie jest duzy (nie jestem w stanie powiedziec ile zeby nie sklamac, poprostu nie pamietam)
Był - 1.8 D, 60 KM/4600 obr./min., 110 Nm/2600 obr./min. - masakrator :twisted:

Jest - VW ;)
axelus

Post autor: axelus »

witam i dzieki za odpowiedzi ---- mam pytanka :

do golas9:

mowisz ze w ....(olej w filtrze ) ..... zapewne masz na mysli w filtrze powietrza tak ? lecz ile go miales chodzi mi czy wyciagales go w postaci cieczy czy tylko wycierales szmata tzw syf oleisty ( kurz listki w mieszance tlustej -- skad wnioskowac mozna ze jest to olej )---- i czy jak zrobiles remoncik to filterek (jak mowisz o powietrza ) jest tak czysciutki ze niema tam zadnego ropo lub olejopochodnego tluszczyku --- jak np jest w benzynce hmm ??

pytanie do ninja:

mowisz ze jest tak w dieslach ale we wszystkich ( mam na mysli inne marki np niemieckie marki ) czy tylko w pugach ?
i czy jest to prawidlowe wg teorii ksiazkowej ze szczatki oleiste sa w filtrze powietrza


pytanie do cheatoss:

bylm tam i uwaznie przeczytalem , i co to jest Detersil - do czego to sluzy ?


dzieki za info cheatoss :lol: i za porade ninja
oraz za pesemistyczna odpowiedz dla golas9 tez THX
axelus

Post autor: axelus »

z super ksiazeczki --- wyczytalem ......


Co 30000 km
■ Silnik wysokoprężny: wymyć w oleju napędowym wkład
filtra powietrza z kąpielą olejową.

a czytalem u was wczasniej ze wymieniacie filtr co 20 tys lub czesciej co 10 tys .

chyba ze cos zle zrozumialem

pozdro
Awatar użytkownika
Ninja
Uzalezniony
Posty: 640
Rejestracja: 11 gru czw, 2003 6:42 pm
Posiadany PUG: '90 1.8 XLD (był)
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Ząbki k. W-wy

Post autor: Ninja »

Mowiac olej filtrze powietrza mam na mysli czarny oleity syf osadzajacy sie na filtrze i na puszce, ktory myjemy szmatka a nie wylewamy kubeczkiem :wink:
I z doswiadczenia mojego, oraz rodziny ("stary" praktycznie od zawsze smiga dieslem) uwazam ze to jest norma w dieslach.
Filtry kazdy wymienia w sumie tak jak jest nauczony czy przyzwyczajony czy nie wiem co jeszcze. Ja filtr powietrza wymieniam przy kazdej wymianie oleju - co 10000 km, mimo ze wiem iz mądre ksiazki pozwalaja jezdzic dluzej na jednym wkladzie.
Był - 1.8 D, 60 KM/4600 obr./min., 110 Nm/2600 obr./min. - masakrator :twisted:

Jest - VW ;)
axelus

Post autor: axelus »

nie w samych pugach tylko we wszytskich dieslach swiata tak ?
Awatar użytkownika
golas9
Junior
Posty: 487
Rejestracja: 01 lip wt, 2003 3:12 am
Posiadany PUG: W124,W202,E36,Gulf4
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: golas9 »

Miałem cały filtr powietrza oblepiony olejem, wrecz cała gąbka filtra była nim oblepiona jezdziłem tak az zaczeło wywalac olej z rozrzadu i spod uszczelki pod głowica, czyli cały lewy spód silnika w oleju. Po wymianie wszystkich uszczelek (pod głowicą, rozrzadu, pokrywy zaworów) filtr jest czyściutki. Ja zmieniam filtr powietrza co 10 000 wraz z wymiana oleju i filtra oleju. Filtr osztuje kilkanaście złotych wiec nie bawię się już w jego mycie. A tak propos to nie spotkałem się żeby komus wywalało olej tylko z pokrywy zaworów, widocznie tez są takie przypadki.
Awatar użytkownika
golas9
Junior
Posty: 487
Rejestracja: 01 lip wt, 2003 3:12 am
Posiadany PUG: W124,W202,E36,Gulf4
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: golas9 »

a propos składu nie był to oleisty syf, był czarny jak smoła, gęsty ale bez innych stałych cząstek.
powodzenia i owocnej reparacji! 205 diesel to naprawde zacne auto!!!!
Awatar użytkownika
simonszop
Junior
Posty: 208
Rejestracja: 01 lut ndz, 2004 2:42 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: simonszop »

golas9 pisze: Po wymianie wszystkich uszczelek (pod głowicą, rozrzadu, pokrywy zaworów) filtr jest czyściutki.
Można wiedzieć ile Cię ta przyjemnośc kosztowała :?:
majpio

Post autor: majpio »

ja wymieniając owe rzeczy zamknąłem się w kwocie:
usczelka pod głowice 80zł
uszczelak pokrywy zaworów 20zł
pasek rozrządu 55zł
rolka 105zł
planowanie głowicy 20zł
gumki zaworów 30zł
robocizna 150zł

suma 460zł

silnik 1.4 tu
Awatar użytkownika
TOMBIKE
Uzalezniony
Posty: 644
Rejestracja: 12 wrz pt, 2003 6:10 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: TOMBIKE »

majpio tez mam 1.4 tu3 do roboty bo bierze olej, gdzie można dostać tanio uszczelki itp??
ODPOWIEDZ