Strona 1 z 2
olej w filtrze powietrza ? czy to bardzo grozne ---- 205 D
: 27 wrz pn, 2004 6:47 pm
autor: axelus
oraz wyciek oleju spod uszczelki pokrywy silnika --- prosze o opinie czy mam sie juz " wieszac " czy nie
: 27 wrz pn, 2004 9:21 pm
autor: Ninja
nie wieszaj sie... porozmawiajmy...
chodzi ci o wyciek spod dekla nad zaworami? taka uszczelka z wymiana to chyba drogo nie kosztuje
A co do oleju w puszce filtra powietrza no w dieslach normalka - tez ci sznur z tego powodu nie bedzie potrzebny
![Very Happy :D](./images/smilies/grin.gif)
: 27 wrz pn, 2004 9:53 pm
autor: axelus
uff -- dzieki odetchnolem
: 27 wrz pn, 2004 10:09 pm
autor: cheatoss
tez mialem ten wyciek spod tego dekla... ale minimalny, bo umylem silnik 3 miechy temu i czysto do dzis... a co do oleju w filtrze, to poszukaj mojego posta, gdzie rowniez bylem zdesperowany i troche sobie o tym pogaworzylismy =]
diesel rulez ;>
: 28 wrz wt, 2004 5:34 pm
autor: golas9
zastanów się, może lepiej się powiesic. Jesli jeszcze wycieka z uszczelki pod głowicą to szubienica murowana!!! Przelicz sobie
wymiana uszczelki + planowanie głowicy - 600 zł
kawałek sznura - 10 zł
musisz tylka znalezc mocną gałąz. mam nadzieję ze jestes silny psychicznie, na pocieszenie napisze ze miałem to samo (olej w filtrze) a nawet wiecej ( uszczelniacze rozrzadu i pokrywy zaworów, wymiana filtrów i paska rozrządu równoczesnie!!). Masakra! ale wziałem sie w garsc, nie powiesiłem i do dzisiaj mam sie dobrze. czego i Tobie zycze!
I tym optymistycznym akcentem.....
: 28 wrz wt, 2004 9:16 pm
autor: Ninja
golas9 pisze:zastanów się, może lepiej się powiesic. Jesli jeszcze wycieka z uszczelki pod głowicą to szubienica murowana!!! Przelicz sobie
wymiana uszczelki + planowanie głowicy - 600 zł
kawałek sznura - 10 zł
Nie strasz chlopaka - nikt nic nie mowi o wycieku spod glowicy tylko spod dekla, a ja to mialem i wydatek nie jest duzy (nie jestem w stanie powiedziec ile zeby nie sklamac, poprostu nie pamietam)
: 28 wrz wt, 2004 10:53 pm
autor: axelus
witam i dzieki za odpowiedzi ---- mam pytanka :
do golas9:
mowisz ze w ....(olej w filtrze ) ..... zapewne masz na mysli w filtrze powietrza tak ? lecz ile go miales chodzi mi czy wyciagales go w postaci cieczy czy tylko wycierales szmata tzw syf oleisty ( kurz listki w mieszance tlustej -- skad wnioskowac mozna ze jest to olej )---- i czy jak zrobiles remoncik to filterek (jak mowisz o powietrza ) jest tak czysciutki ze niema tam zadnego ropo lub olejopochodnego tluszczyku --- jak np jest w benzynce hmm ??
pytanie do ninja:
mowisz ze jest tak w dieslach ale we wszystkich ( mam na mysli inne marki np niemieckie marki ) czy tylko w pugach ?
i czy jest to prawidlowe wg teorii ksiazkowej ze szczatki oleiste sa w filtrze powietrza
pytanie do cheatoss:
bylm tam i uwaznie przeczytalem , i co to jest Detersil - do czego to sluzy ?
dzieki za info cheatoss
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
i za porade ninja
oraz za pesemistyczna odpowiedz dla golas9 tez THX
: 28 wrz wt, 2004 11:17 pm
autor: axelus
z super ksiazeczki --- wyczytalem ......
Co 30000 km
■ Silnik wysokoprężny: wymyć w oleju napędowym wkład
filtra powietrza z kąpielą olejową.
a czytalem u was wczasniej ze wymieniacie filtr co 20 tys lub czesciej co 10 tys .
chyba ze cos zle zrozumialem
pozdro
: 29 wrz śr, 2004 6:39 am
autor: Ninja
Mowiac olej filtrze powietrza mam na mysli czarny oleity syf osadzajacy sie na filtrze i na puszce, ktory myjemy szmatka a nie wylewamy kubeczkiem
I z doswiadczenia mojego, oraz rodziny ("stary" praktycznie od zawsze smiga dieslem) uwazam ze to jest norma w dieslach.
Filtry kazdy wymienia w sumie tak jak jest nauczony czy przyzwyczajony czy nie wiem co jeszcze. Ja filtr powietrza wymieniam przy kazdej wymianie oleju - co 10000 km, mimo ze wiem iz mądre ksiazki pozwalaja jezdzic dluzej na jednym wkladzie.
: 29 wrz śr, 2004 8:40 am
autor: axelus
nie w samych pugach tylko we wszytskich dieslach swiata tak ?
: 29 wrz śr, 2004 12:02 pm
autor: golas9
Miałem cały filtr powietrza oblepiony olejem, wrecz cała gąbka filtra była nim oblepiona jezdziłem tak az zaczeło wywalac olej z rozrzadu i spod uszczelki pod głowica, czyli cały lewy spód silnika w oleju. Po wymianie wszystkich uszczelek (pod głowicą, rozrzadu, pokrywy zaworów) filtr jest czyściutki. Ja zmieniam filtr powietrza co 10 000 wraz z wymiana oleju i filtra oleju. Filtr osztuje kilkanaście złotych wiec nie bawię się już w jego mycie. A tak propos to nie spotkałem się żeby komus wywalało olej tylko z pokrywy zaworów, widocznie tez są takie przypadki.
: 29 wrz śr, 2004 12:06 pm
autor: golas9
a propos składu nie był to oleisty syf, był czarny jak smoła, gęsty ale bez innych stałych cząstek.
powodzenia i owocnej reparacji! 205 diesel to naprawde zacne auto!!!!
: 29 wrz śr, 2004 12:38 pm
autor: simonszop
golas9 pisze: Po wymianie wszystkich uszczelek (pod głowicą, rozrzadu, pokrywy zaworów) filtr jest czyściutki.
Można wiedzieć ile Cię ta przyjemnośc kosztowała
![Question :?:](./images/smilies/icon_question.gif)
: 29 wrz śr, 2004 1:23 pm
autor: majpio
ja wymieniając owe rzeczy zamknąłem się w kwocie:
usczelka pod głowice 80zł
uszczelak pokrywy zaworów 20zł
pasek rozrządu 55zł
rolka 105zł
planowanie głowicy 20zł
gumki zaworów 30zł
robocizna 150zł
suma 460zł
silnik 1.4 tu
: 29 wrz śr, 2004 1:28 pm
autor: TOMBIKE
majpio tez mam 1.4 tu3 do roboty bo bierze olej, gdzie można dostać tanio uszczelki itp??