Strona 1 z 2

górna rura układu chłodzenia

: 07 gru pn, 2009 6:27 pm
autor: grzechuuu205
witam, mam pytanie (kiedys gdzies zadałem - lecz nie znalazlem tego postu). chodzi o to czy rura wychodząca od termostatu do chlodnicy powinna miec takie jakby zagięcie? (moze ktoś zrobić FOTKE? ) - uwazam ze moze to miec tez cos wspolnego z szybkim grzaniem sie mojego auta na postoju...

prosze o pomoc.
pozdrawiam!

Re: górna rura układu chłodzenia

: 07 gru pn, 2009 7:26 pm
autor: Pieraś
bym zrobil ale mam zwykle 1.1 :-) u mnie jest zagiecie. grzanie to tez moze byc uszczelka :-/ A wiatrak Ci wlacza? oraz czy mocno bulgocze jak odkrecisz powoli zbiornik wyrown.

Re: górna rura układu chłodzenia

: 07 gru pn, 2009 7:46 pm
autor: grzechuuu205
wiatrak działa (na dwoch prędkościach), uszczelka wymieniona 2000km temu. korka nie odkrecalem jak silnik jest nagrzany bo wiadomo co sie moze stac. (na postoju temp dochodzi do 100stC a nieraz nawet ciut powyzej wtedy włącza sie witarak i chłodzi do około 90-95stC) przy włączeniu nagrzewnicy temp az tak szybko nie podskakuje (a jesli ma juz powiedzmy 100stC i włacze pełny nawiew na nagrzewnicy to temp tez troche opada.

podczas jazdy (czyli jak wieje w chlodnice) to temp jest ok - czyli 80-85stC

Problem jest tylko wtedy jak po jechaniu powiedzmy 20km prędkością 100-120 km/h wjade do miasta i zaczynam stawać na swiatłach!

PS> ludzie na forum twiedzili ze to mozliwe ze chłodnica zamulona (wewnątrz, zewnątrz???) lub termostat (chodz mysle ze działa jak podczas ajzdy jest OK.

a wiec prosze o konkretne sugestje ;)

Re: górna rura układu chłodzenia

: 07 gru pn, 2009 9:38 pm
autor: Pieraś
u mnie jest lekki syk, ja powoli odkrecalem. ale nie wiedzialem ze dochodzi do 100 stopni, moj termostat otwiera przy chyba 82 stopniach a jak z zalaczeniem wiatraka to nie wiem jaka temp.

z tego co piszesz to obstawiam pompe wody, moze zjechana i nie krazy plyn dobrze.. .ale poczekajmy na inne sugestie ...

termostat ... moze byc tak ze nie otwiera sie do konca ...

Re: górna rura układu chłodzenia

: 07 gru pn, 2009 10:47 pm
autor: grzechuuu205
pompa wody, uszczelka, pasek rozrządu są nowe (2000km)

dodam ze przed kupnem sprzedawca mówił ze tez ten problem sie pojawiał...(ale powstaje dosłownie tylko podczas gdy auto stoi)

::::cos nie wymienia dobrze ciepła chyba::::

Ja mysle ze albo termostat, chlodnica lub ten zagiety wąż który hamuje przepływ wody do chłodnicy. (nie jest to zagięcie normalne tylko "wymuszone" jakby za długi albo nieoryginalny wąż był) - i jest mniejsza średnica aby woda przepływała w tym miejscu...

PS> myslałem tez ze moze układ zapowietrzony (kolo termostatu (po lewej stronie)) powinna byc taka jakby odkrecana plastikow śrubka. U mnie jest urwana i sylikonem uszczelniona. 1) do czego ona jest. 2) czy przez to jest moze powietrze przy termostacie??? czyli zapowietrzone???

help :( bo zimą to jescze sie da jechac, ale boje sie co latem sie bedzie działo.....

Re: górna rura układu chłodzenia

: 07 gru pn, 2009 11:24 pm
autor: misha84
Jeżeli chodzi o TU1M to tu masz 2 miejsca służące do odpowietrzania układu.
silnik.JPG
To drugie to metalowa śruba w obudowie termostatu i jeżeli masz to silikonem zalepione na stałe to może być powód zapowietrzenia chłodnicy. Co do tej rury to w Etzoldzie na str. 236 napisano: "Korzystne jest częste, lekkie ściskanie (pompowanie) górnego i dolnego węża chłodnicy podczas nagrzewania silnika, co przyspiesza odpowietrzanie." :) Jeżeli chodzi Ci o inny silnik to w tym temacie masz dużo fotek http://forum.peugeot205.pl/viewtopic.ph ... mask%C4%85

Jeżeli chodzi o odkręcanie korka zbiornika wyrównawczego to ja zawsze odpowietrzam na odkręconym korku i nigdy nic się nie stało. Jak byś odkręcił korek chłodnicy to owszem wywali ci płyn. Poza tym korek z założenia nie jest szczelny bo musi przepuszczać powietrze żeby nie tworzyło się ciśnienie wynikające z różnicy objętości płynu zimnego i gorącego.

Re: górna rura układu chłodzenia

: 08 gru wt, 2009 12:30 am
autor: grzechuuu205
własnie w XU tam gdzie jest nr 2 to jest plastikowa srubka kóra jest urwana i zasylikonowana. Wiec możliwe ze ze akurat przy termostacie jest zebrane powietrze i nie płynie przez termostat odpowiendia ilosc wody (bo np termostat jest zanurzony powiedzmy w połowie w wodzie a reszta w powietrzu?)

moze jest tak , że przy szybkiej jezdzie ta mniejsza część wody co przeplywa przez termostat dostaecznie chłodzi silnik a reszta krąży w tzw. małym obiegu.... moze tak byc???

w tym temacie co mi podałeś viewtopic.php?f=31&t=2915&hilit=co+pod+mask%C4%85 jest faktycznie duzo fotek lecz ta rura w XU jest schowana pod dolotem i nic nie widać. (jedynie na jednym zdjęciu widać tą rure (silnik z monowtryskiem) - tam rura wygląda całkiem inaczej niz u mnie.

PS> mam chłodnice oleju (a wiec od tej rury wychodzą dwa weże do filtra oleju)

Re: górna rura układu chłodzenia

: 10 gru czw, 2009 2:33 pm
autor: grzechuuu205
up? pliisss;)

Re: górna rura układu chłodzenia

: 10 gru czw, 2009 2:45 pm
autor: Pieraś
grzechu najlepiej wklej foto jak to u Ciebie wyglada to zagiecie

Re: górna rura układu chłodzenia (zdjęcia)

: 10 gru czw, 2009 8:43 pm
autor: grzechuuu205
ok, więc byłem w garażu i cykłem pare fotek . Pierwsze i drugie zdjecie pokazuje tą moją nieszczęsną rure. widac na zdjęciach to zagięcie oraz zaraz za obudową termostatu, ale widać także jakby ta rura za krótka była i zamiast leciec lekko w prawo to idzie odrazu w kierunku chłodnicy. przy montażu jej takze czułem ze cos jest nie tak z nią.... (to czerwone to sylikon wysokotemp. który musiałem tak dać bo inaczej kapało.)
Fot1
Obrazek

Fot2
Obrazek

a zdjeice nr 3 pokazuje tą urwaną srubke (korek) kótry był juz wczesniej zasylikonowany - czy to jest do odpowietrzanioa układu chłodzenia? (nie działa mi Paint na kompie 8)7 , wiec chodzi o to cos po lewej i do góry od termostatu, pod tym czym wchodzi w silnik taki czarny cieńszy wąż) (silnik XU)

Fot3
Obrazek

Re: górna rura układu chłodzenia

: 11 gru pt, 2009 9:46 am
autor: Slavko
Ten przewód to ja bym wymienił na dzień dobry bo faktycznie wyglada na nie ory. Będę dzisiaj grzebal pod maska to porobie Ci zdjecia tego przewodu. No i chyba cos za wysoko wlacza Ci sie wiatrak. Chyba ze faktycznie na tym przewodzie jest mocno zmniejszony przeplyw.

Re: górna rura układu chłodzenia

: 11 gru pt, 2009 8:33 pm
autor: grzechuuu205
Slavko i jak :) ?:>

Re: górna rura układu chłodzenia

: 13 gru ndz, 2009 12:05 am
autor: TO-MI
ta urwana śrubka musi chyba być w środku bo wątpie aby sam sylikon wytrzymał ciśnienie w układzie
to jest śrubka do odpowietrzania ale nawet bez niej powoli odpowietrzy sie układ
co do przewodu to jakoś ze zdjęć nie wynika żeby przepływ był ograniczony no może w ekstremalnych warunkach ale nie w normalnej jeździe :?
mój przewód od temostatu wygląda podobnie jak dobrze pamiętam :mrgreen:
ale jak czujesz że za krótki to może sie kiedyś przerwał przy króćcu i ktoś odciął kawałek 8)7

Re: górna rura układu chłodzenia

: 13 gru ndz, 2009 4:04 am
autor: moralez
8)7
proponuje obejzec zdjecie termostatu i zobaczyc jakim przekrojem leci tam ciecz. W tym przewodzie masz bardzo duzo zapasu.

Re: górna rura układu chłodzenia

: 13 gru ndz, 2009 4:06 am
autor: grzechuuu205
no sama srubka w srodku jest, tylko sam łepek jest urwany. moze wiesz jaka jest procedura zeby to odpowietrzyć? bo chciałbym nieługo w narty polecec a nie chce z grzejącym sie autem jechac.

ta rura jest od spodu bardziej zagieta (wiec według mnie jest tam przynjamniej 1/3 mniejszy przepływ.