konwersja 1.9 8V na 16v

Dyskusje na temat napraw silnikow XU 8v,16v.
cienki
Junior
Posty: 473
Rejestracja: 20 lut sob, 2010 6:10 pm
Posiadany PUG: 205 GTI
Numer Gadu-gadu: 6928887
Lokalizacja: zdecydowanie Podkarpacie

konwersja 1.9 8V na 16v

Post autor: cienki »

Witam na początku chciałem się przywitać gdyż jestem nowy.
Interesuje mnie czy do silnika 1.9 8V z GTI da się wsadzić głowice z Mi16 ??
Bardziej interesuje mnie czy pasuje P&P niż ile trzeba wydać worków kasy na połączenie bloku z głowicą.
Czy w obu silnikach uszczelka głowicy wygląda tak samo ??
Czy trzeba frezować tłoki w pod zawory ??

I drugie moje pytanie lepiej wsadzać kompletne Mi16 czy może dłubać 8V ??

Jeżeli temat był to przepraszam ale szukałem w nocy i nic nie znalazłem.
Sprzedam dużo części do skrzyń biegów BE1/BE3 (dzwony, korpusy, koła zębate, dyferencjały itd)
Awatar użytkownika
moralez
Peugeot 205 Master
Posty: 4914
Rejestracja: 30 sie wt, 2005 3:42 pm
Posiadany PUG: 205......T8, 205 GTI 1.6
Numer Gadu-gadu: 2955602
Lokalizacja: Włocławek
Kontakt:

Re: konwersja 1.9 8V na 16v

Post autor: moralez »

http://forum.peugeot205.pl/search.php?k ... mit=Szukaj

Szukaj dalej temat maglowany 8)
W klubie chyba nie ma nikogo, kto zakladalbym na blok od 8v glowice od mi16 wiec mozesz nie uzyskac porownania zyskow i strat.
cienki
Junior
Posty: 473
Rejestracja: 20 lut sob, 2010 6:10 pm
Posiadany PUG: 205 GTI
Numer Gadu-gadu: 6928887
Lokalizacja: zdecydowanie Podkarpacie

Re: konwersja 1.9 8V na 16v

Post autor: cienki »

Samo wyszukiwanie jest na temat silnika Mi16. A mnie bardziej interesują różnice w głowicach niż kompletny swap.
Bo po co kupować cały kompletny Mi16 remontować go i wsadzać jeżeli ma się dobre 1.9.
A czy ktoś tutaj modyfikował 1.9 8V ??
Sprzedam dużo części do skrzyń biegów BE1/BE3 (dzwony, korpusy, koła zębate, dyferencjały itd)
Awatar użytkownika
moralez
Peugeot 205 Master
Posty: 4914
Rejestracja: 30 sie wt, 2005 3:42 pm
Posiadany PUG: 205......T8, 205 GTI 1.6
Numer Gadu-gadu: 2955602
Lokalizacja: Włocławek
Kontakt:

Re: konwersja 1.9 8V na 16v

Post autor: moralez »

Glowice roznia sie zasadniczo. :mrgreen:

Tlok z mi16 jest o jakis 1 mm nizszy niz ten z 8v (122 konie, zdaje sie ze symbol silnika to dkz)
Załączniki
DSCF2241m.jpg
DSCF2240m.jpg
DSCF2238m.jpg
DSCF2234m.jpg
Awatar użytkownika
marcinpug
Junior
Posty: 442
Rejestracja: 11 lis ndz, 2007 6:21 pm
Posiadany PUG: 205 GTI 167KM 305 GT 205 1.6 automatic 205 1.9 automatic
Numer Gadu-gadu: 2052464

Re: konwersja 1.9 8V na 16v

Post autor: marcinpug »

moim zdaniem taniej wychodzi dłubanie 8V . A sam mam 1.9 gti 8V 151KM zhamowane.
Awatar użytkownika
Kaktus
Maniak
Posty: 1567
Rejestracja: 12 cze czw, 2003 10:26 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Re: konwersja 1.9 8V na 16v

Post autor: Kaktus »

Koszta są podobne... ale nie ma sensu głowicy z Mi16 zakładać na blok 8v... jak już coś to tylko i wyłącznie kupić Mi16 i włożyć komplet.

A Gti od Marcina rzeczywiście swoje jedzie :P

A u Nas wciąż jest jeszcze jeden silnik 1.9 8v który zapewne więcej by wypluł na hamowni.
http://www.k-sport.eu - Budowa Samochodow Wyczynowych, Hamownia, Chip-Tuning.

DEAKTYWUJEMY PROGRAMOWO FILTRY FAP i DPF!!!

"Wygrywa nie ten, kto ostatni zaczyna hamowac, tylko ten kto pierwszy zaczyna przyspieszac" Tomasz Sikora
cienki
Junior
Posty: 473
Rejestracja: 20 lut sob, 2010 6:10 pm
Posiadany PUG: 205 GTI
Numer Gadu-gadu: 6928887
Lokalizacja: zdecydowanie Podkarpacie

Re: konwersja 1.9 8V na 16v

Post autor: cienki »

marcinpug pisze:moim zdaniem taniej wychodzi dłubanie 8V . A sam mam 1.9 gti 8V 151KM zhamowane.
Jaki setup silnika ??
Sprzedam dużo części do skrzyń biegów BE1/BE3 (dzwony, korpusy, koła zębate, dyferencjały itd)
Awatar użytkownika
chaos
Junior
Posty: 351
Rejestracja: 25 maja pt, 2007 6:54 am
Posiadany PUG: sie mota zmota
Numer Gadu-gadu: 3116894
Lokalizacja: Gdańsk

Re: konwersja 1.9 8V na 16v

Post autor: chaos »

mocny :twisted:
sygnatura usunięta ze względu na pokazywanie nagich pośladków i pięknych dorodnych piersi...
Awatar użytkownika
joker
Junior
Posty: 109
Rejestracja: 09 kwie pn, 2007 11:16 pm
Posiadany PUG: brak
Numer Gadu-gadu: 2028006
Lokalizacja: Płock

Re: konwersja 1.9 8V na 16v

Post autor: joker »

Ja uważam, że lepiej dłubać 8v. Bardziej podoba mi się charakterystyka momentu i mocy w tym silniku. Naprawy o wiele tańsze. A jak kupisz 16-tkę to i tak musisz zrobić remont zanim zabierzesz się za dłubanie potem swap i koszty ogromne się zrobią. Zresztą bezzproblemowych 1.9 8v z mocą ponad 150km nie trzeba długo szukać a poczytaj sobie ile mi16 jeździ a ile stoi i ciągle coś się psuje.
Były : 205 GTi (Rajdówka)
Obecny : 208 GTi FL
Awatar użytkownika
moralez
Peugeot 205 Master
Posty: 4914
Rejestracja: 30 sie wt, 2005 3:42 pm
Posiadany PUG: 205......T8, 205 GTI 1.6
Numer Gadu-gadu: 2955602
Lokalizacja: Włocławek
Kontakt:

Re: konwersja 1.9 8V na 16v

Post autor: moralez »

chcialbym przypomniec ze wielu GTI z 8v brakuje do fabrycznych osiagow, wiec to raczej wina uzytkownika niz silnika.
cienki
Junior
Posty: 473
Rejestracja: 20 lut sob, 2010 6:10 pm
Posiadany PUG: 205 GTI
Numer Gadu-gadu: 6928887
Lokalizacja: zdecydowanie Podkarpacie

Re: konwersja 1.9 8V na 16v

Post autor: cienki »

chaos pisze:mocny :twisted:
Pytałem właściciela jaki setup. Ta odpowiedź niewiele wnosi do tematu
Sprzedam dużo części do skrzyń biegów BE1/BE3 (dzwony, korpusy, koła zębate, dyferencjały itd)
Awatar użytkownika
marcinpug
Junior
Posty: 442
Rejestracja: 11 lis ndz, 2007 6:21 pm
Posiadany PUG: 205 GTI 167KM 305 GT 205 1.6 automatic 205 1.9 automatic
Numer Gadu-gadu: 2052464

Re: konwersja 1.9 8V na 16v

Post autor: marcinpug »

Cieńki zobacz mój profil i zdjęcia z budowy w K-sport
cienki
Junior
Posty: 473
Rejestracja: 20 lut sob, 2010 6:10 pm
Posiadany PUG: 205 GTI
Numer Gadu-gadu: 6928887
Lokalizacja: zdecydowanie Podkarpacie

Re: konwersja 1.9 8V na 16v

Post autor: cienki »

marcinpug pisze:Cieńki zobacz mój profil i zdjęcia z budowy w K-sport
No dobrze ale nigdzie nie jest napisane jaki wałek jakie zawory jak przygotowana głowica czy wycięte prowadnice czy zrobione w stożek itd. chyba ze czegoś się nie doszukałem.
Sprzedam dużo części do skrzyń biegów BE1/BE3 (dzwony, korpusy, koła zębate, dyferencjały itd)
Awatar użytkownika
kubas
Maniak
Posty: 1183
Rejestracja: 14 lip pt, 2006 10:15 am
Posiadany PUG: rallye
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: konwersja 1.9 8V na 16v

Post autor: kubas »

Wałek catcams, stand alone vems to najważniejsze mody :)
cienki
Junior
Posty: 473
Rejestracja: 20 lut sob, 2010 6:10 pm
Posiadany PUG: 205 GTI
Numer Gadu-gadu: 6928887
Lokalizacja: zdecydowanie Podkarpacie

Re: konwersja 1.9 8V na 16v

Post autor: cienki »

kubas pisze:Wałek catcams, stand alone vems to najważniejsze mody :)
Wałek wałkowi nie równy. A mi bardziej chodzi o parametry wałka, średnice zaworów, kanałów itd. Jeżeli to oczywiście nie tajemnica.
Sprzedam dużo części do skrzyń biegów BE1/BE3 (dzwony, korpusy, koła zębate, dyferencjały itd)
ODPOWIEDZ