Strona 1 z 2

konwersja 1.9 8V na 16v

: 26 lut pt, 2010 12:33 pm
autor: cienki
Witam na początku chciałem się przywitać gdyż jestem nowy.
Interesuje mnie czy do silnika 1.9 8V z GTI da się wsadzić głowice z Mi16 ??
Bardziej interesuje mnie czy pasuje P&P niż ile trzeba wydać worków kasy na połączenie bloku z głowicą.
Czy w obu silnikach uszczelka głowicy wygląda tak samo ??
Czy trzeba frezować tłoki w pod zawory ??

I drugie moje pytanie lepiej wsadzać kompletne Mi16 czy może dłubać 8V ??

Jeżeli temat był to przepraszam ale szukałem w nocy i nic nie znalazłem.

Re: konwersja 1.9 8V na 16v

: 26 lut pt, 2010 2:06 pm
autor: moralez
http://forum.peugeot205.pl/search.php?k ... mit=Szukaj

Szukaj dalej temat maglowany 8)
W klubie chyba nie ma nikogo, kto zakladalbym na blok od 8v glowice od mi16 wiec mozesz nie uzyskac porownania zyskow i strat.

Re: konwersja 1.9 8V na 16v

: 26 lut pt, 2010 9:28 pm
autor: cienki
Samo wyszukiwanie jest na temat silnika Mi16. A mnie bardziej interesują różnice w głowicach niż kompletny swap.
Bo po co kupować cały kompletny Mi16 remontować go i wsadzać jeżeli ma się dobre 1.9.
A czy ktoś tutaj modyfikował 1.9 8V ??

Re: konwersja 1.9 8V na 16v

: 02 mar wt, 2010 8:19 pm
autor: moralez
Glowice roznia sie zasadniczo. :mrgreen:

Tlok z mi16 jest o jakis 1 mm nizszy niz ten z 8v (122 konie, zdaje sie ze symbol silnika to dkz)

Re: konwersja 1.9 8V na 16v

: 02 mar wt, 2010 8:22 pm
autor: marcinpug
moim zdaniem taniej wychodzi dłubanie 8V . A sam mam 1.9 gti 8V 151KM zhamowane.

Re: konwersja 1.9 8V na 16v

: 04 mar czw, 2010 8:01 am
autor: Kaktus
Koszta są podobne... ale nie ma sensu głowicy z Mi16 zakładać na blok 8v... jak już coś to tylko i wyłącznie kupić Mi16 i włożyć komplet.

A Gti od Marcina rzeczywiście swoje jedzie :P

A u Nas wciąż jest jeszcze jeden silnik 1.9 8v który zapewne więcej by wypluł na hamowni.

Re: konwersja 1.9 8V na 16v

: 08 mar pn, 2010 12:26 pm
autor: cienki
marcinpug pisze:moim zdaniem taniej wychodzi dłubanie 8V . A sam mam 1.9 gti 8V 151KM zhamowane.
Jaki setup silnika ??

Re: konwersja 1.9 8V na 16v

: 09 mar wt, 2010 9:35 am
autor: chaos
mocny :twisted:

Re: konwersja 1.9 8V na 16v

: 09 mar wt, 2010 11:20 am
autor: joker
Ja uważam, że lepiej dłubać 8v. Bardziej podoba mi się charakterystyka momentu i mocy w tym silniku. Naprawy o wiele tańsze. A jak kupisz 16-tkę to i tak musisz zrobić remont zanim zabierzesz się za dłubanie potem swap i koszty ogromne się zrobią. Zresztą bezzproblemowych 1.9 8v z mocą ponad 150km nie trzeba długo szukać a poczytaj sobie ile mi16 jeździ a ile stoi i ciągle coś się psuje.

Re: konwersja 1.9 8V na 16v

: 09 mar wt, 2010 5:43 pm
autor: moralez
chcialbym przypomniec ze wielu GTI z 8v brakuje do fabrycznych osiagow, wiec to raczej wina uzytkownika niz silnika.

Re: konwersja 1.9 8V na 16v

: 09 mar wt, 2010 6:09 pm
autor: cienki
chaos pisze:mocny :twisted:
Pytałem właściciela jaki setup. Ta odpowiedź niewiele wnosi do tematu

Re: konwersja 1.9 8V na 16v

: 09 mar wt, 2010 10:08 pm
autor: marcinpug
Cieńki zobacz mój profil i zdjęcia z budowy w K-sport

Re: konwersja 1.9 8V na 16v

: 09 mar wt, 2010 10:52 pm
autor: cienki
marcinpug pisze:Cieńki zobacz mój profil i zdjęcia z budowy w K-sport
No dobrze ale nigdzie nie jest napisane jaki wałek jakie zawory jak przygotowana głowica czy wycięte prowadnice czy zrobione w stożek itd. chyba ze czegoś się nie doszukałem.

Re: konwersja 1.9 8V na 16v

: 10 mar śr, 2010 10:50 am
autor: kubas
Wałek catcams, stand alone vems to najważniejsze mody :)

Re: konwersja 1.9 8V na 16v

: 10 mar śr, 2010 12:05 pm
autor: cienki
kubas pisze:Wałek catcams, stand alone vems to najważniejsze mody :)
Wałek wałkowi nie równy. A mi bardziej chodzi o parametry wałka, średnice zaworów, kanałów itd. Jeżeli to oczywiście nie tajemnica.