Strona 1 z 1
czy się da ?? głowica od 2.0 na blok od 1.9
: 07 kwie śr, 2010 11:30 am
autor: chaos
Da się takie coś zrobić ?
dół od D6B do tego głowica od 2.0 z wałkiem od D6B ???
oczywiście wolnossący ??
Measurement 105hp (standard)130hp (GTI)XM 2.0 (122hp)2.0T (150hp)
Intake valve diameter----39.5-----------41.5--------42.7----------42.4
Exhaust valve diameter---33.0-----------34.7--------34.6---------34.3
Intake valve lift----------10.5-----------11.2--------11.0--------10.5
Exhaust valve lift----------9.7-----------11.2--------11.0--------9.35
Combustion chamber depth-10.6----------8.0---------7.3---------7.0
jeżeli by głowy pasowały to np dając wałek z d6b a głowice od 2.0 122hp powinniśmy uzyskać dobre wyniki, czy się myle ??
Re: czy się da ?? głowica od 2.0 na blok od 1.9
: 09 kwie pt, 2010 10:36 pm
autor: marcinpug
Da się
Pytaj Kaktusa z K-Sport.
Re: czy się da ?? głowica od 2.0 na blok od 1.9
: 10 kwie sob, 2010 5:29 pm
autor: chaos
wolał bym aby tu napisał, bo go już często molestowałem na PW i pewnie ma mnie dość
Re: czy się da ?? głowica od 2.0 na blok od 1.9
: 10 kwie sob, 2010 7:09 pm
autor: Para
Też bym się chciał dowiedzieć tutaj, takie rozmowy lepiej publicznie prowadzić na forum, przynajmniej inni sobie poczytają i czegoś się dowiedzą.
Re: czy się da ?? głowica od 2.0 na blok od 1.9
: 15 kwie pt, 2011 9:39 am
autor: Kaktus
Hej!!
Ogólnie można coś takiego zrobić! Głowica z 2.0 ma jeszcze lepiej wyprofilowaną komorę spalania niż głowica z 1.9. W zasadzie chodzi o kształt komory przy zaworze ssącym.
Zawory są większe bo ssący ma 42,6mm średnicy, niestety w serii to nie daje zupełnie nic, bo mała i duża średnica przylgni zaworowej jest taka sama jak w 1.9 dlatego też aby zawory 42,6 zamiast 41,6 dały jakikolwiek efekt, należy gniazdo zaworowe zrobić na 3 kąty z przylgnią 1 lub 1,2mm, oraz przeszlifować zawory, tak aby powiększyła się mała i duża średnica gniazda zaworowego.
Ponieważ silnik jest na mechanicznych popychaczach, da się wykonać tę modyfikację bez wymiany gniazd zaworowych na nowe, czego nie da się zrobić przy samoregulatorach (zawory ciut do góry uciekają).
Korzystniejszy jest także kształt kanałów dolotowych, jednakże trzeba wejście kanału odpowiednio zmodyfikować aby było spasowane z kolektorem ssącym.
Układ dolotowy w XU9JA(z) daje rade do 160-170KM bez problemu po usunięciu przepływki, jednakże graniczeniem jest prehistoryczny układ wtryskowy Motronic, który nie do końca daje rade.
Oczywiście mówiąc o mocach rzędu 160-170KM chodzi mi o samą wydajność układu dolotowego, jednakże osiągnięcie tych wartości wiąże się z szeregiem dość dużych modyfikacji.
Tak czy siak - głowica z 2.0 jest ciekawą opcją.
Nie pamiętam jednak jak zmienia się stopień sprężania przy zastosowaniu tej głowicy. To należałoby zmierzyć, mierząc objętość komory spalania w głowicy 1.9 i 2.0
Re: czy się da ?? głowica od 2.0 na blok od 1.9
: 16 kwie sob, 2011 1:36 am
autor: marcinpug
Czyli potrzebuję ostry wałek do 2.0 Turbo 8V ?