Strona 1 z 1

205 16V - silnik i wydech, czyli uff jak gorąco

: 18 lip ndz, 2010 1:28 am
autor: d_ARC
Pytanko głównie do właścicieli swapów na mi16, czy u was też tak duszno i porno pod maską i w okolicach wydechu?
W komorze silnika mam istny ukrop, do rozpórki długo po wyłączeniu silnika czasem ciężko się dotknąć, maska po ponad 2 godzinach bywa jeszcze ciepła, a wentylator chodzi nawet po kilka minut.
Od wydechu to i w środku szybko się cieplutko robi. Od kolektora do lewarka zostały seryjne osłonki termiczne, dodatkowo w środku na tunel poszła mata 'zagrzejnikowa' bo blacha gorąca, a mam środkiem przy tunelu puszczone przewody hamulcowe i paliwowe (Pb niestety troszki w kabinie czuć). Najlepsze, że i podłoga bagażnika robi się cieplutka (muszę opatentować osłonę), do końcówki wydechu już się nie dotykam. Pod bakiem jest seryjna osłonka, ale niepokoję się, bo bak to przecie plastik - mam nadzieję, że jest odporny na ciepełko.
I to wszystko przy normalnym użytkowaniu (jak na miga), boję się pomyśleć co będzie jak dostanie mocno w kość choćby na torze...

Ogólnie motor nagrzewa się w kilka minut, temperaturę pracy nawet w te upały trzyma ładnie. Wydech to sama kwasówka i na końcu duża pucha Remusa. Nie zawsze przepala paliwko, bo przy mocnej redukcji/ujęciu gazu marchewa z wydechu się pojawia. Ale za 50PLN dobrego paliwka (98/Racing) zrobię jakieś 75-90km w cyklu mieszanym, czyli coś koło 10-12l/100km to chyba jeszcze w normie jak na ten silniczek. Tu wolne obroty też troszki podbijają spalanie, bo po nagrzaniu 1200-1500 trzyma, zwykle 1500, jak lekko dodam gazu spadają do 1100-1200 - tu jeszcze dziada nie rozgryzłem.
Macie jakieś pomysły?

Re: 205 16V - silnik i wydech, czyli uff jak gorąco

: 18 lip ndz, 2010 12:19 pm
autor: jozek
U mnie jest dokładnie tak samo. Silnik bardzo szybko się nagrzewa i jeszcze długo po zgaszeniu bije spod maski ukrop.

Re: 205 16V - silnik i wydech, czyli uff jak gorąco

: 18 lip ndz, 2010 12:24 pm
autor: Para
U mnie w S16 tez tak bylo, doprowadzalo mnie to do furii podczas Euro Trip'a, na nogach czulem non stop cieple powietrze co przy dlugich dystansach nie bylo zbyt przyjemne. Oprocz tego podloga obok lewarka recznego dzialala jak grzejnik. Chyba trzeba pomyslec nad dobrymi matami i jakos to odizolowac lub cieszyc sie extra cieplem w zimie

Re: 205 16V - silnik i wydech, czyli uff jak gorąco

: 18 lip ndz, 2010 1:05 pm
autor: moralez
Jesli chodzi o cieplo silnika to nie ma sie co dziwic. W w komorze jest malo miejsca wiec i maly ruch powietrza jest. Rozporka sie nagrzewala dosc nocno. Z ta podloga to ciekawe, bo u mnie takie rzeczy sie nie dzialy, ani przy grodzi ani przy lewarku, a tez mialem komplet oslon. Wydech standardowy na 2 tlumikach

Re: 205 16V - silnik i wydech, czyli uff jak gorąco

: 18 lip ndz, 2010 4:15 pm
autor: Marin205
wygląda na to że muszę pomyśleć o owinięciu "bandażami" wydechu i kolektora