Strona 1 z 2
Problem z Motronic-iem
: 07 paź czw, 2010 6:21 pm
autor: Kamkiler
Witam,
Problem dotyczy wiązki silnikowej Motronic-owej wstawionej zamiast ory jetronic-owej.Silnik Xu9jaz
wiązka kokpitowa została z Xu9j1
Wymienione:
Przepływka końcówka 202
komp -162
aparat zapłonowy
moduł
czujnik halla
cewka
wtryski
wiązka
Problem :
Brak zapłonu,wtryski bez sygnału, pompa bez napiecia.
Co ciekawe po odłączeniu pompy napięcie na kostce pompy 10,8V- , co ciekawe po wpęciu jej z powrotem w pompę na kablu nr 76 do pompy napięcie 0,6V
Przekaźnik od pompy podmieniany na inny sprawny
W kostce od przekaźnika wiązki w sumie najwazniejszej(pod maską -za kolumną mcpersona) na dwóch przewodach napięcie 0,6V bez względu czy jest przekaźnik czy nie czy jest wpięta kostka pompy czy nie i czy stacyjka jest w pozycji rozruchu czy też nie. Przekaźnik podmieniany na inny ory i sprawny .
Wiązka kokpitowa została oryginalna z XU9J1 piny od kostek przy kompie MC16 I MC16A podłączone wg schematu.
czujnik halla -podmieniany na inny na 100% sprawny
Moduły zapłonowe mam trzy sprawne z początku podmieniane .
Pomysły ?
Re: Problem z Motronic-iem
: 07 paź czw, 2010 10:54 pm
autor: moralez
Wiazka w aucie dawcy dzialala bez zarzutu czy nie wiadomo jaki jej los byl? Pierwsze co pomyslalem to jakies zwarcie do masy w wiazce wtrysku.
Piszac czujnik halla masz na mysli czujnik wspolpracujacy z wiencem na kole zamachowym?
Re: Problem z Motronic-iem
: 07 paź czw, 2010 11:33 pm
autor: Kamkiler
Wiazka działała ....
czujnik położenia wału korbowego.
po rozmowie z Banita wychodzi ze brak mi napiecia 12v na kablu 37 wychodzacego z kompa idacego do masy .
W wolnej chwili bede szukał przyczyny ...
jak sie ma ten schemat motronica z 405 z naszym
wg mnie sterowanie wtryskami jest inne (podział pinów )
a przede wszystkim interesuje mnie pin 37
Re: Problem z Motronic-iem
: 08 paź pt, 2010 12:25 am
autor: moralez
to jeszcze glupie pytanie, podlaczyles mase z wiazki wtrysku do masy w aucie ?
pytanie drugie pali ci sie kontrolka od kompa po przekreceniu zaplonu ?
Re: Problem z Motronic-iem
: 08 paź pt, 2010 7:19 am
autor: Kamkiler
Masę oczywiście podłączyłem , kontrolka się nie pali ,też to sprawdzałem i rozbebeszyłem wiązkę kokpitową i zegary by sprawdzić czy piny sądobrze podłączone lecz nie starczyło mi czasu na to . Jakieś pomysły ?
Re: Problem z Motronic-iem
: 08 paź pt, 2010 8:43 am
autor: moralez
Moze nie masz masy na komputerze
![Cool 8)](./images/smilies/icon_cool.gif)
Re: Problem z Motronic-iem
: 08 paź pt, 2010 10:08 am
autor: cejot
moralez pisze:Moze nie masz masy na komputerze
![Cool 8)](./images/smilies/icon_cool.gif)
Kamkiler pisze:po rozmowie z Banita wychodzi ze brak mi napiecia 12v na kablu 37 wychodzacego z kompa idacego do masy .
Czy wy czasem nie mówicie o tym samym?
Kamil, skoro sugerujesz, że są różnice to czy możesz podać rocznik i model auta?
Re: Problem z Motronic-iem
: 08 paź pt, 2010 12:04 pm
autor: 2mouse
cejot pisze:moralez pisze:Moze nie masz masy na komputerze
![Cool 8)](./images/smilies/icon_cool.gif)
Kamkiler pisze:po rozmowie z Banita wychodzi ze brak mi napiecia 12v na kablu 37 wychodzacego z kompa idacego do masy .
Czy wy czasem nie mówicie o tym samym?
Wygląda właśnie na to... Kamil, jak będziesz grzebał dzisiaj, to pójdź za kablem 37 do wnętrza kompa, może jaki zimny lut, albo przetarcie przewodu? Nie mam schematu szczegółowego Motronica przed nosem, więc nie określę co konkretnie, ale myślę, że najbliższe elementy mogą być uszkodzone... Dajesz głowę za te przekaźniki?... Rzucę jutro okiem i wezmę ze sobą lutownicę...
Piotr
Re: Problem z Motronic-iem
: 08 paź pt, 2010 9:05 pm
autor: Kamkiler
cejot pisze:moralez pisze:Moze nie masz masy na komputerze
![Cool 8)](./images/smilies/icon_cool.gif)
Kamkiler pisze:po rozmowie z Banita wychodzi ze brak mi napiecia 12v na kablu 37 wychodzacego z kompa idacego do masy .
Czy wy czasem nie mówicie o tym samym?
Kamil, skoro sugerujesz, że są różnice to czy możesz podać rocznik i model auta?
? Rocznik i model auta ? mojego czy dawcy motronica? Jeżeli dawcy to wystarczy informacja o nr kompa i przepływki ...którą podałem na początku .jeżeli mojego to 92'model CTI jakbyś nigdy nie widział
Re: Problem z Motronic-iem
: 10 paź ndz, 2010 8:26 am
autor: d_ARC
Wyjmij z obudowy płytkę kompa i obejrzyj, ostatnio w starym Audi podobne objawy, a płytka z układem mocno nadpalona.
W moim topicu znajdziesz parę schematów, co prawda silnikowy do miga, ale prawie to samo, może pomogą. Moje ostatnie problemy z brakiem sygnału na pompę paliwa (może i wtryski/brak iskry, choć tego nie sprawdzałem) wynikały z uszkodzonego przewodu do czujnika położenia wału.
Re: Problem z Motronic-iem
: 13 paź śr, 2010 4:15 pm
autor: Kamkiler
Auto odpalone .
lecz nadal jest brak napiecia na kablu 36 do przekaznika wiazki ,jakies pomysły ?
po doprowadzeniu pradu do przekaznika auto pali od strzału .
Re: Problem z Motronic-iem
: 13 paź śr, 2010 9:13 pm
autor: Banita
Wicki opadają -podałeś napięcie na kabel o którym mówiłem i odpalił. Więc mam pomysł o który pytasz.
.
.
.
.
.
.
Znajdź usterkę.
Taka mała wskazówka -po nitce trafisz do kłębka
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
Re: Problem z Motronic-iem
: 13 paź śr, 2010 10:15 pm
autor: cejot
Kamkiler pisze:? Rocznik i model auta ? mojego czy dawcy motronica? Jeżeli dawcy to wystarczy informacja o nr kompa i przepływki ...którą podałem na początku .jeżeli mojego to 92'model CTI jakbyś nigdy nie widział
chyba łatwo się domyśleć, że chodzi o info na temat dawcy
![Wariat 8)7](./images/smilies/icon_bonk.gif)
Skoro auto odpaliło to teraz chyba już nie powinno być problemu.
![Smile :)](./images/smilies/smile1.gif)
Re: Problem z Motronic-iem
: 14 paź czw, 2010 8:27 pm
autor: Kamkiler
Temat do zamknięcia.
Re: Problem z Motronic-iem
: 14 paź czw, 2010 8:58 pm
autor: jozek
Kamil napisz może w czym był problem dla potomnych.