Strona 1 z 1

Houston Gentry ma problem !.

: 12 gru ndz, 2010 3:53 pm
autor: Czak
Cześć wróciłem właśnie ze straży od ojca z garażu, bo troche dłubaliśmy i mam problem z paleniem na wszystkie cylindry. Świece sprawdzaliśmy są OK , kable też wydają się OK, ale sprawdzimy jutro jak będzie czynna agena to się kupi nowe. Kopułka jest lekko nadpęknięta przy mocowaniu, ale też nic nie wskazuje, żeby był z tego powodu problem. No i sprawdziliśmy kompresje na wszystkich cylindrach ma ponad "8" więc w czym mógłby jeszcze mieć problem ??

P.S Ile powinna wynosić kompresja silnika w peugeocie. Słyszałem, że poniżej 8 to padaka, a powyżej ejst jeszcze do przyjęcia.

P.S2 Oznaczenie silnika w Gentry to XU91a ? czy XU9JAZ?

Re: Houston Gentry ma problem !.

: 12 gru ndz, 2010 4:59 pm
autor: TO-MI
kompresja 8 czego :?:
jak jest iskra to może paliwa brakuje lub za dużo :wink:

Re: Houston Gentry ma problem !.

: 12 gru ndz, 2010 6:19 pm
autor: Sebek
ja bym ściągnął kopułkę dobrze ją zobaczył i sprawdził palec, obstawiam coś z tego

Re: Houston Gentry ma problem !.

: 12 gru ndz, 2010 6:36 pm
autor: jozek
XU9J1 to trochę mało. U mnie było po 11.

Re: Houston Gentry ma problem !.

: 12 gru ndz, 2010 6:46 pm
autor: moralez
Niecale 11 atm. to ja mialem przy sprawdzaniu silnika 2.0 turbo ktory jest odprezony.W wolnossacym 12-14 powinno byc. 8)
Jednak sprawdzanie kompresji tez trzeba umiec zrobic. Po pierwsze rozgrzany silnik, po drugie otwarta przepustnica, po trzecie trzeba zrobic z 8 obrotow. 8)
mam problem z paleniem na wszystkie cylindry
sprecyzuj na ile nie pali. Moze nie podlaczyles czujnika od temperatury, wtedy zalewa silnik i chodzi jakby na 3 gary.

Re: Houston Gentry ma problem !.

: 12 gru ndz, 2010 6:58 pm
autor: jozek
Moralezie drogi z tego co wiem XU9J1 ma stopień sprężenia zaledwie 8,4. Ile ma 2,0 turbo?

Re: Houston Gentry ma problem !.

: 12 gru ndz, 2010 7:17 pm
autor: moralez
:roll:
to faktycznie moze miec 11.

2.0 turbo ma 8,5.
Widac taki silnik to dobra baza pod turbo :twisted:

Józku drogi wybacz brak wiedzy o tym silniku. :P

Re: Houston Gentry ma problem !.

: 12 gru ndz, 2010 8:26 pm
autor: jozek
Ja się nie gniewam. Z tego co wiem ktoś kiedyś na forum próbował zakładać turbo do XU9J1, jest nawet temat w dziale projekty.

Re: Houston Gentry ma problem !.

: 12 gru ndz, 2010 9:12 pm
autor: Czak
Więc tak :

Objawy są takie, bo teraz gadałem przez telefon z ojcem.

Nie pali na 4 cylinder licząc od rozrządu.
Świeca jest czarna, ale sucha jakieś podmieniał, no ale nówki nie mam, bo niedziela i nie ma jak dostać.
ja bym ściągnął kopułkę dobrze ją zobaczył i sprawdził palec, obstawiam coś z tego


Ojciec mówi, że kopułka jest w średnim stanie, więc jutro zamówi, bo jest nadpęknięta mieliśmy na podmianke, ale ta co jest zamontowana jest na zatrzaski, a ta na podmianke na śruby, więc się wstrzymamy.
sprecyzuj na ile nie pali. Moze nie podlaczyles czujnika od temperatury, wtedy zalewa silnik i chodzi jakby na 3 gary.


Którego czujnika i gdzie go szukać? (Obstawiam, że temp silnika)

Co do kompresji może nie jest powalająca, ale jest równa na wszystkich cylindrach.
I jakiś znajomy przyjechał z tym całym przyrządem i to badał ponoć jakiś strażak mechanik więc nie wiem czy dobrze czy nie - nie było mnie przy tym.
P.S Sorry, że teraz dopiero odpisałem, ale zalatany dzisiaj jestem.

Re: Houston Gentry ma problem !.

: 12 gru ndz, 2010 9:19 pm
autor: moralez
Czak pisze:Więc tak :

Objawy są takie, bo teraz gadałem przez telefon z ojcem.

Nie pali na 4 cylinder licząc od rozrządu.
Świeca jest czarna, ale sucha jakieś podmieniał, no ale nówki nie mam, bo niedziela i nie ma jak dostać.
Sprawdz czy wtryskiwacz leje paliwo.
Czak pisze:
sprecyzuj na ile nie pali. Moze nie podlaczyles czujnika od temperatury, wtedy zalewa silnik i chodzi jakby na 3 gary.


Którego czujnika i gdzie go szukać? (Obstawiam, że temp silnika)
tak o ten, ale skoro swieca jest sucha to nie jego wina.

Re: Houston Gentry ma problem !.

: 12 gru ndz, 2010 9:38 pm
autor: Czak
Sprawdz czy wtryskiwacz leje paliwo.


Sprawdzę jutro, bo dzisiaj już nie mam jak, tyle że objaw jest taki sam i na gazie i na benzynie, a sekwencji nie mam.

Swoją drogą gdzie jest ten czujnik temp, bo nie potrafimy znaleźć. ?

Re: Houston Gentry ma problem !.

: 12 gru ndz, 2010 9:47 pm
autor: moralez
na wezu idacym z glowicy do nagrzewnicy, pod przeplywomierzem.
Moze swieca jest sucha bo silnik byl goracy. A winny jest zaplon. Wystarczy zdjac przewod WN ze swiecy, polozyc w poblizu czegos metalowego i poprosic kogos o zakrecenie silnikiem.

Re: Houston Gentry ma problem !.

: 23 gru czw, 2010 1:56 pm
autor: Czak
Dalej nie potrafimy dojść co jest z tym Gentry, po Nowym roku chyba damy do jakiegoś speca, bo brakuje pomysłów.

-Kable i świece sprawdzone.
-Kopułka i palec wymieniony.


Bardziej to jest słyszane na Gazie, a mniej na benzynie, ale objaw jest podobny - może coś z powietrzem?. Ma filtr stożkowy, może dostaje za dużo powietrza, a 4 cylinder jest najbliżej przepływomierza>?

Re: Houston Gentry ma problem !.

: 23 gru czw, 2010 7:16 pm
autor: zmac
Może uszczelka pod kolektorem ssącym, siknij jakim sprayem w miejsce łączenia głowicy z kolektorem, lub zaciąga wode na czwarty cylinder z kolektora ssącego.