Strona 1 z 1

Ustawienie rozrządu

: 18 kwie pn, 2011 6:44 pm
autor: TymczaS
Mam takie pytanie bo dzisiaj przy myciu silnika zmyłem przypadkowo jedną cechę a miałem obrócony wał i chciałbym się dowiedzieć gdzie można znaleźć fabryczne cechy. NA kole od wałka rozrządu jest dziura na blokadę. a na wale korbowym co jest? Znalazłem tylko małe nacięcie na kole z wału nic poza tym.

Re: Ustawienie rozrządu

: 18 kwie pn, 2011 7:24 pm
autor: zmac
TymczaS pisze:Mam takie pytanie bo dzisiaj przy myciu silnika zmyłem przypadkowo jedną cechę a miałem obrócony wał i chciałbym się dowiedzieć gdzie można znaleźć fabryczne cechy. NA kole od wałka rozrządu jest dziura na blokadę. a na wale korbowym co jest? Znalazłem tylko małe nacięcie na kole z wału nic poza tym.
Takie naciecie masz tez na kole wałka rozrzadu. Na pasku masz białe kreski, te kreski pokrywają sie z tymi nacieciami.

Re: Ustawienie rozrządu

: 18 kwie pn, 2011 10:25 pm
autor: TymczaS
ok :) Tylko ciekawe czy na paskach jeszcze będę miał jakiekolwiek paski bo były używane :D Dzięki zmac

Re: Ustawienie rozrządu

: 18 kwie pn, 2011 11:06 pm
autor: TO-MI
TymczaS pisze: NA kole od wałka rozrządu jest dziura na blokadę. a na wale korbowym co jest? Znalazłem tylko małe nacięcie na kole z wału nic poza tym.
jeżeli mówimy o 1,6 XU
jak założysz koło pasowe paska alternatora to po ustawieniu tłoków na jednej wysokości powinieneś mieć otwór chyba fi8 i pasujące otwory do zblokowania wału :)
podobnie jak na wałku rozrządu

Re: Ustawienie rozrządu

: 19 kwie wt, 2011 7:10 am
autor: TymczaS
ok. dzięki za pomoc :) zrobię jeszcze zdjęcie wału i koła pasowego żeby wiedzieć w którą dziurkę wsadzić blokadę :) Bo te koło pasowe ma sporo dziurek a i w bloku jest ich sporo.

Re: Ustawienie rozrządu

: 20 kwie śr, 2011 7:03 pm
autor: TymczaS
Jak ma być ustawiony ten element który jest zaznaczony na zdjęciu? Do czego to służy?

Niestety na pasku nie mam żadnych znaków które mogłyby się pokrywać z cechami na kołach pasowych. :(

Re: Ustawienie rozrządu

: 20 kwie śr, 2011 10:49 pm
autor: TO-MI
jakby to nazwać "blokada napinacza" :mrgreen:
obracasz to o 180'(względem tego ze zdjęcia) i wtedy masz poluzowany napinacz paska :)
zakładasz pasek dzyndzelek najlepiej w dół aby przypadkiem nie podcierało o rolke i pasek napięty kontra i już 8)

Re: Ustawienie rozrządu

: 21 kwie czw, 2011 8:40 am
autor: TymczaS
o 180' tego nie przesunę bo mi sprężyna napina. I zresztą ten element w którym jest sprężyna zamocowana oprze się na rolce. Więc maks mogę obrócić 90' w górę albo w dół. :)

Re: Ustawienie rozrządu

: 21 kwie czw, 2011 10:01 pm
autor: TO-MI
bo to ma napiąć sprężynę :Y abyś mógł bez problemu założyć-zdjąć pasek :wink:
jak sie oprze rolka przecież napina w przeciwnym kierunku
chyba że ja coś nie kumam z opisu :?
lepiej podejdź do silnika i przetestuj a "bedzie pan zadowolony" :P

Re: Ustawienie rozrządu

: 23 kwie sob, 2011 7:13 pm
autor: TymczaS
poszedłem, pobawiłem się tym napinaczem ale dalej nic nie kumam :( tzn o 180' nie obrócę tego dzyndzla. Ściskam napinacz na maxa ale jest za mało miejsca żeby obrócić do o 180'. Napisałeś że po założeniu paska ten dzyndzel ma iść w dół. To też jest kłopotliwe bo jest tam blok i takie wyżłobienie w które ten dzyndzel wpada. Ale jak dam do góy to chyba nic się nie stanie :)

Druga rzecz. Dzisiaj poczytałem w etzoldzie że na wałku rozrządu mają być dwa uszczelniacze. JA mam tylko od strony rozrządu. Powinienem mieć jeszcze od strony termostatu?

a i jeszcze na jednym z pasków rozrządu rzeczywiście mam kreski. Tylko jeszcze pytanie czy obojętne jest która kreska do którego nacięcia? czy jakoś konkretnie? Bo te kreski nie są symetrycznie ułożone na pasku chyba..

Re: Ustawienie rozrządu

: 23 kwie sob, 2011 10:56 pm
autor: TO-MI
to może masz jakiś inny dzyndzel u mnie w 2 silnikach można obracać toto niemal o 360' 8)7 a na pewno na maxa napiąć sprężyne
te kreski na pasku są charakterystyczne i pasują tylko na jedno koło jedna kreska jest na ząbku a druga na rowku że tak powiem i pokrywają sie ze znakami na odpowiednich kołach :)

Re: Ustawienie rozrządu

: 24 kwie ndz, 2011 12:19 am
autor: TymczaS
Dzięki TO-MI :) Fajnie to rozwiązali z rozrządem.

Możliwe że mamy inne dzyndzle :) Ale ten dzyndzel chyba nie jest jakiś ważny bo napina i tak sprężyna. Tak?