wymiana simerringu na półosi

Dyskusje na temat napraw silnikow XU 8v,16v.
Awatar użytkownika
grzechuuu205
Maniak
Posty: 1417
Rejestracja: 03 lis czw, 2005 4:09 pm
Posiadany PUG: 1.9 GTI XU9JAZ
Numer Gadu-gadu: 2800082
Lokalizacja: Bojanowo (WLKP)

wymiana simerringu na półosi

Post autor: grzechuuu205 »

Hej,

wróciwszy pare dni temu z niemiec zauwazyłem nad ranem ze pod autem mam kałuże oleju (od skrzyni)
wlazlem wiec pod auto, umyłem od spodu wszytko i zrobilem runde i stwierdzilem ze cieknie z uszczelnienia półoski. (od strony kierwocy) - oto foto:

Obrazek

Pytanie:

Czy to oby napewno simering na polosi poszedł? raczej tak co nie?
czy aby to wyjac wystraczy odkrecic wahacz od piasty, nastepnie wychylic cale kolo i poloś wyjdzie ze skrzyni. Tak. nie trzeba jakos skrzyni blokowac itp itd? (bo sie gdzies glupot naczytalem)

na cos zwracac uwage?

pozdrawiam
Największa radość z jazdy GTI - gdy stal pare miesiecy w garazu :) :)
Obrazek
Awatar użytkownika
Marin205
Peugeot 205 Master
Posty: 3172
Rejestracja: 03 wrz sob, 2005 12:56 pm
Posiadany PUG: 205RG zamienione na Skodę
Numer Gadu-gadu: 4777015
Lokalizacja: Królewskie Miasto Kraków
Kontakt:

Re: wymiana simerringu na półosi

Post autor: Marin205 »

wygląda na uszczelnienie - takie cuś kosztuje około 15 zł

jak będziesz wyciągał stare (np śrubokrętem) to uważaj by sprężynka która jest w tym uszczlnieniu przy jego wydłubywaniu nie wpadła i do środka,

generalnie trzeba całą zwrotnicę odpiąć czyli wahacz i gałkę od układu kierowniczego

dobrze by było zlać w coś olej (np podstawić jaką miskę)

półoś najlepiej wyjąć, ja ostatnio zdejmując zwrotnice (nowe półośki) nie byłem wstanie wypchnąć półosi ze zwrotnicy i się bez wyciskacza niestety nie obyło

generalnie ja wymieniałbym już obydwa uszczelnienia, no i może warto zastanowić się nad wymianą oleju?

jeśli się zdecydujesz a nie masz lejka, to dobrze jest kupić sobie kubusia play (taki napój na bazie marchwi) wypić (co Cię wzmocni) a butelkę wykorzystasz jak lejek (mały dziubek idealnie wchodzi w miejsce po włączniku wstecznego)

no i przydałby się do odkręcenia tego czujnika klucz oczkowy (jak dobrze pamiętam 22)
http://www.katalogi.peugeot205.pl Kliknij tu i zobacz spis katalogów z galerii.

http://www.facebook.com/Peugeot205Brochures Kliknij tu ściągnij katalog w pdf z facebooka
Awatar użytkownika
grzechuuu205
Maniak
Posty: 1417
Rejestracja: 03 lis czw, 2005 4:09 pm
Posiadany PUG: 1.9 GTI XU9JAZ
Numer Gadu-gadu: 2800082
Lokalizacja: Bojanowo (WLKP)

Re: wymiana simerringu na półosi

Post autor: grzechuuu205 »

Marin205 pisze:.... i gałkę od układu kierowniczego....



półoś najlepiej wyjąć, ja ostatnio zdejmując zwrotnice (nowe półośki) nie byłem wstanie wypchnąć półosi ze zwrotnicy i się bez wyciskacza niestety nie obyło


no i przydałby się do odkręcenia tego czujnika klucz oczkowy (jak dobrze pamiętam 22)
Olej wymianilem jakies pol roku temu Elfem (i butelki juz mialy taka jakby slomke)

trzeba galke od ukl. kierowniczego tez zdejmowac?, moze sie uda poprostu piatse odgjąc na tej gałce... zobacze.

i zastanawiam sie czy trzeba tez wyjmowac os ze zwrotnicy, bo jak odsune cale kolo to i automatycznie powinno tez sie wysunac polos. a ta zwrotnica jest dosyc "elastyczna"

PS. gdzies wyczytalem ze musze po wyjeciu walku włozyc tam jakies specjalne narzedzie ze kola zebate w dyferu nie wylecialy???? prawda????

i klucz do jakiego czyjnika???? bo nierozumie./
Największa radość z jazdy GTI - gdy stal pare miesiecy w garazu :) :)
Obrazek
Awatar użytkownika
Marin205
Peugeot 205 Master
Posty: 3172
Rejestracja: 03 wrz sob, 2005 12:56 pm
Posiadany PUG: 205RG zamienione na Skodę
Numer Gadu-gadu: 4777015
Lokalizacja: Królewskie Miasto Kraków
Kontakt:

Re: wymiana simerringu na półosi

Post autor: Marin205 »

grzechuuu205 pisze:
Olej wymianilem jakies pol roku temu Elfem (i butelki juz mialy taka jakby slomke)

trzeba galke od ukl. kierowniczego tez zdejmowac?, moze sie uda poprostu piatse odgjąc na tej gałce... zobacze.

i zastanawiam sie czy trzeba tez wyjmowac os ze zwrotnicy, bo jak odsune cale kolo to i automatycznie powinno tez sie wysunac polos. a ta zwrotnica jest dosyc "elastyczna"

PS. gdzies wyczytalem ze musze po wyjeciu walku włozyc tam jakies specjalne narzedzie ze kola zebate w dyferu nie wylecialy???? prawda????

i klucz do jakiego czyjnika???? bo nierozumie./
wystarczy że odkręcisz gałkę i wybijesz z góry, gdyby był z tym problem (obraca się) - to podeprzyj ją od dołu podnośnikiem

nie robiłem nigdy w ten sposób tzn bez wyjmowania połosi ze zwrotnicy, ale może się uda

nic nie wkładałem, wyjąć i włożyć się da - co do tego narzędzia to nie umiem nic powiedzieć

gdybyś dolewał olej - to najłatwiej wykręcić czujnik/włącznik biegu wstecznego na skrzyni i tamtędy wlać - robi się to kluczem oczkowym 22, przynajmniej taki rozmiar miałem na skrzyni do TU ale myślę w XU jest to samo
http://www.katalogi.peugeot205.pl Kliknij tu i zobacz spis katalogów z galerii.

http://www.facebook.com/Peugeot205Brochures Kliknij tu ściągnij katalog w pdf z facebooka
Awatar użytkownika
grzechuuu205
Maniak
Posty: 1417
Rejestracja: 03 lis czw, 2005 4:09 pm
Posiadany PUG: 1.9 GTI XU9JAZ
Numer Gadu-gadu: 2800082
Lokalizacja: Bojanowo (WLKP)

Re: wymiana simerringu na półosi

Post autor: grzechuuu205 »

co prawda zalozylem podobny temat alewiesz jak wyglada sprawa z wyjeciem prawej oski? (tzn tej dluższej) ... musze ja wyjac bo chce poduszke silnika wymienic.
Największa radość z jazdy GTI - gdy stal pare miesiecy w garazu :) :)
Obrazek
ODPOWIEDZ