Strona 1 z 1

Silnik D6C

: 16 lip pn, 2012 9:41 pm
autor: Styler
Czy wszystkie zawory w mi 16 sa takie same? Silnik D6C jakie ma oznaczenia XU....? Czy ktos wie?
Moze to XU9J4???
Potrzebne sa mi te informacje do wykonczenia tego silnika (D6C) Po dluzszej przerwie(3lat) trzeba wreszcie skonczyc ten projekt. Glowica, kolo zamachowe,przedłużony smok pompki oleju (robione u Stef-a klubowicza profesjonalna robota) ,cylindry beda mialy powloke (Nikacil)Kute tloki Mahle wraz z pierscieniami . Nie chwalac sie, poznalem klienta byly inzynier w tem F1 Projektowal silniki, najpierw Renault i skonczyl kariere w Ferrari. Dzis ma firme w bielsku bialym robi zawory . Zaproponowal mi zrobienie tak zwanych pustych zaworow,wypelnionych specjalnym plynem ( z tego co mi mowil to ma wyciagac temperature z komory spalania) potrzebne mu sa dokladne oznaczenia tego silnika .
Nie wiem czy powinienem to tu pisac, mam nadzieje ze skoncze to pod koniec tego roku. Foty dorzuce jak to wszystko skoncze i bedzie dzialac :)

Re: Silnik D6C

: 16 lip pn, 2012 10:33 pm
autor: xtrack
nie sa takie same, xu9j4

Re: Silnik D6C

: 16 lip pn, 2012 11:19 pm
autor: Styler
Dzieki , do uslyszenia wkrotce.

Re: Silnik D6C

: 17 lip wt, 2012 12:11 am
autor: PrezesBednarz
Nie można być "byłym" inżynierem ;P

Sory, takie inżynierskie zoboczenie ;P

Re: Silnik D6C

: 18 lip śr, 2012 2:35 pm
autor: marcpol
PrezesBednarz inżynier jako stanowisko, nie jako tytuł zawodowy, chociaż i ten pewnie można stracić i zostać byłym inżynierem (np. plagiat odkryty po obronie).


Wracając do tematu - koledze Styler pewnie chodzi o zawory ze szczeliną wypełnioną sodem, według mojej wiedzy takie zawory nie są produkowane w Polsce, produkuje je wspomniane już MAHLE.
Chłodzenie płynnym metalem
Szczególne znaczenie dla silników o ekstremalnych obciążeniach temperaturowych ma wypełniony sodem zawór szczelinowy. Ten rodzaj zaworów MAHLE posiada głęboki otwór sięgający od grzybka zaworu do jego trzonu. Szczelina ta wypełniana jest w 2/3 sodem, a następnie zamykana. Podczas pracy silnika, sód przechodzi w stan ciekły i staje się doskonałym przewodnikiem ciepła. W wyniku ruchu posuwisto-zwrotnego, ciepło odprowadzane jest z grzybka zaworu do jego trzonu poprzez ciekły sód, gdzie ciepło rozpraszane jest poprzez prowadnicę zaworu do głowicy cylindra, a następnie do układu chłodzenia.

Obrazek
Cytat ze strony http://www.mahle-aftermarket.com/MAHLE_ ... components