D6c kilka problemów ;/
-
- Maniak
- Posty: 1061
- Rejestracja: 11 lut sob, 2012 3:08 pm
- Posiadany PUG: 205 xs
- Lokalizacja: Komorów pod W-wa
D6c kilka problemów ;/
Witam, w aucie które ostatnio kupiłem występuje cała masa problemów Nie jestem biegły w mechanice ale postaram się ze wszystkim uporać własnymi rękoma i może z pomocą Waszej porady.
-problem nr1 : Auto ma problem z odpaleniem. Kręci kilka razy, odpala i jak nie dodam gazu to gaśnie po kilku kaszlnięciach. Jak go chwilkę potrzymam na obrotach ( może 10sekund ) to już pracuje sam ale jeszcze przez chwilę obroty wahają się między 500-1000/min. Jak się nagrzeje to trzyma równe obroty i nie faluje. Mam wrażenie że brakuje mu na początku paliwa?
-problem nr2 : dzisiaj zapaliła mi się kontrolka STOP, wskaźnik temperatury cieczy wjechał na czerwone pole. Nie zwróciłem uwagi czy podczas jazdy wentylator działał ale jak się zatrzymałem to było go słychać. Po tym incydencie przestało działać do tej pory bardzo dobrze działające ogrzewanie kabiny. Przychodzi mi na myśl czujnik temperatury cieczy
Czy oba tematy mogą być ze sobą powiązane? Prosiłbym o porady i podpowiedzi co i jak w przydomowym garażu najłatwiej sprawdzić i co najpierw obstawiać. Nie mam na razie kasy na celowanie na ślepo w możliwe defekty więc wolałbym nie wymieniać wszystkiego po kolei tylko naprawić tę konkretną usterkę
Pozdrawiam i dzięki z góry za pomoc:)
-problem nr1 : Auto ma problem z odpaleniem. Kręci kilka razy, odpala i jak nie dodam gazu to gaśnie po kilku kaszlnięciach. Jak go chwilkę potrzymam na obrotach ( może 10sekund ) to już pracuje sam ale jeszcze przez chwilę obroty wahają się między 500-1000/min. Jak się nagrzeje to trzyma równe obroty i nie faluje. Mam wrażenie że brakuje mu na początku paliwa?
-problem nr2 : dzisiaj zapaliła mi się kontrolka STOP, wskaźnik temperatury cieczy wjechał na czerwone pole. Nie zwróciłem uwagi czy podczas jazdy wentylator działał ale jak się zatrzymałem to było go słychać. Po tym incydencie przestało działać do tej pory bardzo dobrze działające ogrzewanie kabiny. Przychodzi mi na myśl czujnik temperatury cieczy
Czy oba tematy mogą być ze sobą powiązane? Prosiłbym o porady i podpowiedzi co i jak w przydomowym garażu najłatwiej sprawdzić i co najpierw obstawiać. Nie mam na razie kasy na celowanie na ślepo w możliwe defekty więc wolałbym nie wymieniać wszystkiego po kolei tylko naprawić tę konkretną usterkę
Pozdrawiam i dzięki z góry za pomoc:)
- marcpol
- Nowicjusz
- Posty: 90
- Rejestracja: 12 sie pt, 2011 1:48 pm
- Posiadany PUG: 205 1.1 Look; 205 1.6 GTI
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Juchnowiec/Białystok
Re: D6c kilka problemów ;/
AD 2. Najpierw należy zastanowić się czy jest to problem z niewłaściwym wskazaniem temperatury, czy faktycznie czujniki miały zbyt wysoką temperaturę. Celowo użyłem słowa czujniki, nie silnik lub ciecz chłodząca.
Pojawienie się problemu z ogrzewaniem skłania mnie do szukania problemu w układzie chłodzenia.
Sprawdź poziom płynu. Spróbuj odpowietrzyć układ, korzystając ze wszystkich odpowietrzników (nie potrafię powiedzieć, gdzie znajdują się w tym silniku). Czy przewody do nagrzewnicy są ciepłe? Rozgrzej silnik, sprawdź czy działają obydwa biegi wentylatora, jednocześnie obserwując wskaźnik temperatury płynu.
Wieczorem napisze więcej.
Pojawienie się problemu z ogrzewaniem skłania mnie do szukania problemu w układzie chłodzenia.
Sprawdź poziom płynu. Spróbuj odpowietrzyć układ, korzystając ze wszystkich odpowietrzników (nie potrafię powiedzieć, gdzie znajdują się w tym silniku). Czy przewody do nagrzewnicy są ciepłe? Rozgrzej silnik, sprawdź czy działają obydwa biegi wentylatora, jednocześnie obserwując wskaźnik temperatury płynu.
Wieczorem napisze więcej.
Regeneracja wtryskiwaczy benzynowych, diesla, alternatorów, rozruszników http://forum.peugeot205.pl/viewtopic.php?f=8&t=25519
-
- Maniak
- Posty: 1061
- Rejestracja: 11 lut sob, 2012 3:08 pm
- Posiadany PUG: 205 xs
- Lokalizacja: Komorów pod W-wa
Re: D6c kilka problemów ;/
ad2. Wczoraj dolewałem nieznaczną ilość płynu chłodzącego do układu, dzisiaj po usterce musiałem dolać 3litry aby uzupełnić braki ;/ Ubytek zbyt duży na awarię np uszczelki pod głowicą. Po uzupełnieniu braków zaczęło działać ogrzewanie i temperatura w normie. Wyciek zlokalizowałem spod uszczelniacza pompy wodnej;/ Dobrze że dzisiaj przyszedł rozrząd bo to jak widać jego ostatnie tchnienie było
ad1. zlokalizowałem uszkodzenie rury powietrza między puszką filtra a przepływomierzem, czy coś takiego może powodować objawy takie jak u mnie?
ad1. zlokalizowałem uszkodzenie rury powietrza między puszką filtra a przepływomierzem, czy coś takiego może powodować objawy takie jak u mnie?
- Michal gti
- Uzalezniony
- Posty: 897
- Rejestracja: 06 cze pt, 2003 4:32 pm
- Posiadany PUG: 205 rallye, 205 GTi, 205 CTi, 205 RG Cabrio, 205 MultiVan, 306 GTi6, 505 GTi, 304 cabrio, 304 coupe
- Lokalizacja: Wawa
- Kontakt:
Re: D6c kilka problemów ;/
Ad.1 uszkodzony zawór dodatkowego powietrza, nie ma tzw. automatycznego ssania
Ad.2, zapowietrzony układ, ale to już widzę rozwiązane
Ad.2, zapowietrzony układ, ale to już widzę rozwiązane
-
- Maniak
- Posty: 1061
- Rejestracja: 11 lut sob, 2012 3:08 pm
- Posiadany PUG: 205 xs
- Lokalizacja: Komorów pod W-wa
Re: D6c kilka problemów ;/
gdzie znajdę ten zawór? Da się go kupić jeszcze normalnie?
-
- Peugeot 205 Master
- Posty: 5502
- Rejestracja: 01 lis ndz, 2009 8:13 pm
- Posiadany PUG: Dużo 205 & Partner V6
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Białystok
- Kontakt:
Re: D6c kilka problemów ;/
Na kolektorze ssącym. Tak wygląda: http://allegro.pl/listing.php/search?bu ... mega+bosch
Jest Ci smutno? Jest Ci źle? Wsiądź do puga, przejedź się!
Określenie "Poranny poprawiacz nastroju" nabiera nowego znaczenia...
Naprawy, modyfikacje, remonty 205 i nie tylko https://www.facebook.com/205renovation/
Określenie "Poranny poprawiacz nastroju" nabiera nowego znaczenia...
Naprawy, modyfikacje, remonty 205 i nie tylko https://www.facebook.com/205renovation/
- krzyska
- Peugeot 205 Master
- Posty: 2097
- Rejestracja: 02 paź pt, 2009 9:49 pm
- Posiadany PUG: Forever, Griffe, Honda CB125Twin 1978, Alfa Romeo 147JTDm, P207UjemnieDynamiczny, Patriot KS90
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: okolice Kruszwicy
Re: D6c kilka problemów ;/
Różnią się numerami ale nawet ten z końcówką 315 z poczciwej Ibizy powinien działać. Ktoś na forum chyba z takim już jeździ
GTI_Efekt Masy
-
- Peugeot 205 Master
- Posty: 5502
- Rejestracja: 01 lis ndz, 2009 8:13 pm
- Posiadany PUG: Dużo 205 & Partner V6
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Białystok
- Kontakt:
Re: D6c kilka problemów ;/
W samej omedze było kilka numerów Na pewno da się od czegoś innego podpasować
Jest Ci smutno? Jest Ci źle? Wsiądź do puga, przejedź się!
Określenie "Poranny poprawiacz nastroju" nabiera nowego znaczenia...
Naprawy, modyfikacje, remonty 205 i nie tylko https://www.facebook.com/205renovation/
Określenie "Poranny poprawiacz nastroju" nabiera nowego znaczenia...
Naprawy, modyfikacje, remonty 205 i nie tylko https://www.facebook.com/205renovation/
- marcpol
- Nowicjusz
- Posty: 90
- Rejestracja: 12 sie pt, 2011 1:48 pm
- Posiadany PUG: 205 1.1 Look; 205 1.6 GTI
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Juchnowiec/Białystok
Re: D6c kilka problemów ;/
A wcześniej sprawdź czujnik temperatury silnika (masz co najmniej 2 czujniki temperatury - jeden od licznika)
Regeneracja wtryskiwaczy benzynowych, diesla, alternatorów, rozruszników http://forum.peugeot205.pl/viewtopic.php?f=8&t=25519
-
- Maniak
- Posty: 1061
- Rejestracja: 11 lut sob, 2012 3:08 pm
- Posiadany PUG: 205 xs
- Lokalizacja: Komorów pod W-wa
Re: D6c kilka problemów ;/
Dzięki za podpowiedzi, jutro sprawdzę czujniki temperatury i ten zawór powietrza. No i ten rozrząd .... ale dam radę
-
- Maniak
- Posty: 1061
- Rejestracja: 11 lut sob, 2012 3:08 pm
- Posiadany PUG: 205 xs
- Lokalizacja: Komorów pod W-wa
Re: D6c kilka problemów ;/
Rozrząd wymieniony, poszło opornie bo mało tam miejsca ale jakoś się udało Zmieniłem przy okazji olej i filtr oleju. POjawił się kolejny problem. Po odpaleniu auta i krótkiej przejażdżce zapaliła się kontrolka STOP, spojrzałem na wskaźnik ciśnienia oleju a tam czerwone pole. Stan oleju na bagnecie ok, wycieków nie widać. Ruszałem przy wymianie czujnik ciśnienia oleju ( nie mam klucza do zaworu spustowego oleju ). Wydaje mi się że czujnik źle działał już wcześniej. Czy możliwe jednak że to jakaś usterka silnika a nie wariujący czujnik?? Albo inaczej zapytam, silnik dobrze ciągnie i ma świeżutki olej w ilości jaka być powinna czy możliwe że ciśnienie oleju jest tak niskie że wskaźnik pokazuje czerwone pole? Dodam że przy dodaniu gazu wskazówka ciśnienia oleju stoi jak wryta.
- marcpol
- Nowicjusz
- Posty: 90
- Rejestracja: 12 sie pt, 2011 1:48 pm
- Posiadany PUG: 205 1.1 Look; 205 1.6 GTI
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Juchnowiec/Białystok
Re: D6c kilka problemów ;/
Jednoznaczną diagnozę da sprawdzenie ciśnienia manometrem wkręcanym w miejsce czujnika oleju.
Np. http://allegro.pl/tester-manometr-cisni ... 52178.html
Np. http://allegro.pl/tester-manometr-cisni ... 52178.html
Regeneracja wtryskiwaczy benzynowych, diesla, alternatorów, rozruszników http://forum.peugeot205.pl/viewtopic.php?f=8&t=25519
-
- Maniak
- Posty: 1061
- Rejestracja: 11 lut sob, 2012 3:08 pm
- Posiadany PUG: 205 xs
- Lokalizacja: Komorów pod W-wa
Re: D6c kilka problemów ;/
Jutro sprawdzę takim przyrządem, ale czy jest możliwe żeby coś poza wskaźnikiem było nie tak? Pali mnie ciekawość i chęć przejechania się kawałek
- marcpol
- Nowicjusz
- Posty: 90
- Rejestracja: 12 sie pt, 2011 1:48 pm
- Posiadany PUG: 205 1.1 Look; 205 1.6 GTI
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Juchnowiec/Białystok
Re: D6c kilka problemów ;/
Jakiej marki filtr oleju? Dokręciłeś śrubę koła wału korbowego?
Regeneracja wtryskiwaczy benzynowych, diesla, alternatorów, rozruszników http://forum.peugeot205.pl/viewtopic.php?f=8&t=25519
-
- Maniak
- Posty: 1061
- Rejestracja: 11 lut sob, 2012 3:08 pm
- Posiadany PUG: 205 xs
- Lokalizacja: Komorów pod W-wa
Re: D6c kilka problemów ;/
Filtr oleju Mann, olej Valvoline vr1 10/60 . Pytasz o tę śrubę którą dokręca się koło pasowe paska alternatora?
edit: dzisiaj udało mi się skombinować miernik ciśnienia oleju w silniku, jutro wykonam redukcję aby dopasować go do otworu w bloku silnika. Nie spodziewam się jednak niczego dobrego. Z moich dzisiejszych obserwacji :
- wymieniłem czujnik ciśnienia oleju na nowy ze sklepu, podczas postoju na odpalonym silniku wskazówka wskaźnika ciśnienia oleju stoi na czerwonym polu. Po lekkim dodaniu gazu ( do 2000obr/min )unosi się dosłownie minimalnie i kontrolka STOP gaśnie. Po dodaniu jeszcze troszkę gazu ( ok 2500obr/min ) zapala się z powrotem
- wydaje mi się że słychać postukujące panewki wału korbowego
- kompresja silnika po pomiarze jest równa na wszystkich cylindrach ale duuużo za niska chyba ( ok 8 bar )
Wydaje mi się że po prostu dałem się ponieść chwili kupując to auto a sprzedawca pewnie zanim przyjechałem zdążył zalać ze trzy puszki motodoctora żeby panewek nie było słychać ;P
Auto jednak zostaje u mnie i będę z nim walczył, teraz jednak pytanie. Znajdę gdzieś taki zdrowy silnik jeszcze? Zakładając że był produkowany w latach 87-88 chyba mało prawdopodobne i ratuje mnie tylko kapitalka? Mógłbym wsadzić nowszy silnik ale 128kM ( + gutmann ) kusi żeby go zostawić. Proszę o podpowiedź tych myślących racjonalnie
edit: dzisiaj udało mi się skombinować miernik ciśnienia oleju w silniku, jutro wykonam redukcję aby dopasować go do otworu w bloku silnika. Nie spodziewam się jednak niczego dobrego. Z moich dzisiejszych obserwacji :
- wymieniłem czujnik ciśnienia oleju na nowy ze sklepu, podczas postoju na odpalonym silniku wskazówka wskaźnika ciśnienia oleju stoi na czerwonym polu. Po lekkim dodaniu gazu ( do 2000obr/min )unosi się dosłownie minimalnie i kontrolka STOP gaśnie. Po dodaniu jeszcze troszkę gazu ( ok 2500obr/min ) zapala się z powrotem
- wydaje mi się że słychać postukujące panewki wału korbowego
- kompresja silnika po pomiarze jest równa na wszystkich cylindrach ale duuużo za niska chyba ( ok 8 bar )
Wydaje mi się że po prostu dałem się ponieść chwili kupując to auto a sprzedawca pewnie zanim przyjechałem zdążył zalać ze trzy puszki motodoctora żeby panewek nie było słychać ;P
Auto jednak zostaje u mnie i będę z nim walczył, teraz jednak pytanie. Znajdę gdzieś taki zdrowy silnik jeszcze? Zakładając że był produkowany w latach 87-88 chyba mało prawdopodobne i ratuje mnie tylko kapitalka? Mógłbym wsadzić nowszy silnik ale 128kM ( + gutmann ) kusi żeby go zostawić. Proszę o podpowiedź tych myślących racjonalnie