Więcej mocy XU
: 06 sty ndz, 2013 1:39 pm
Przeglądam wątki na forum i mało jest o poprawianiu osiągów silników z serii XU. Mnie interesują sposoby na zwiększenie wydajności motoru d6b ( 1.9 /128kM ). Co można zdziałać z tym motorem aby nie zrujnowało to kieszeni? Auto które sobie składam ma być do zabawy i nie planuję przebiegów rocznych większych niż 1000-1500km rocznie. Z mechaniką tak naprawdę raczkuję ale coś tam już zaczynam rozumieć Pierwszą zmianą mam nadzieję in+ jest:
-obróbka koła zamachowego, mam u siebie w mieście gościa który naprawdę jest wszędzie polecany ale zapytam Was, jakie granice w tym zabiegu uważacie za bezpieczne? Czy serio przynosi jakieś efekty "widoczne gołym okiem"?
-ile można bezpiecznie splanować głowicę w tym silniku zakładając że nie była wcześniej obrabiana? I czy zwiększenie stopnia sprężenia przez tę obróbkę przynosi rzeczywiście jakiś przyrost mocy? Co za sobą negatywnego pociąga taka "poprawka"?
-obróbka kanałów ssących, czytałem kilka opinii. Powiększać ich średnicę czy wystarczy lepiej po prosty spasować kolektor z głowicą? Czy warto polerować te kanały, bo tutaj też spotkałem się z różnymi opiniami ? Podobno lepiej nie robić tych kanałów "na lustro" , jeśli takk to dlaczego?
-co to dokładnie jest, obróbka zaworów/gniazd na 3 kąty? I co to daje?
-dolot... czy stożek i jeśli tak to dlaczego i jaki?
-sprężarka, są jakieś różnice między turbo z diesla a turbo z benzyny? Tzn takie różnice które nie pozwalałyby użyć np z diesla w benzynowym silniku? Tu już pytam z czystej ciekawości bo akurat leży mi w garażu idealna turbinka z 2.0 hdi ( 307 ) i jak tak na nią patrzę to się zastanawiam
Może pytania laika ale w aucie robię wszystko sam i mimo że trochę czytam chciałbym poznać Wasze opinie i doświadczenia z ww modyfikacjami. Jeśli macie coś jeszcze na liście "prostych modów" to dorzućcie
Pozdrawiam
-obróbka koła zamachowego, mam u siebie w mieście gościa który naprawdę jest wszędzie polecany ale zapytam Was, jakie granice w tym zabiegu uważacie za bezpieczne? Czy serio przynosi jakieś efekty "widoczne gołym okiem"?
-ile można bezpiecznie splanować głowicę w tym silniku zakładając że nie była wcześniej obrabiana? I czy zwiększenie stopnia sprężenia przez tę obróbkę przynosi rzeczywiście jakiś przyrost mocy? Co za sobą negatywnego pociąga taka "poprawka"?
-obróbka kanałów ssących, czytałem kilka opinii. Powiększać ich średnicę czy wystarczy lepiej po prosty spasować kolektor z głowicą? Czy warto polerować te kanały, bo tutaj też spotkałem się z różnymi opiniami ? Podobno lepiej nie robić tych kanałów "na lustro" , jeśli takk to dlaczego?
-co to dokładnie jest, obróbka zaworów/gniazd na 3 kąty? I co to daje?
-dolot... czy stożek i jeśli tak to dlaczego i jaki?
-sprężarka, są jakieś różnice między turbo z diesla a turbo z benzyny? Tzn takie różnice które nie pozwalałyby użyć np z diesla w benzynowym silniku? Tu już pytam z czystej ciekawości bo akurat leży mi w garażu idealna turbinka z 2.0 hdi ( 307 ) i jak tak na nią patrzę to się zastanawiam
Może pytania laika ale w aucie robię wszystko sam i mimo że trochę czytam chciałbym poznać Wasze opinie i doświadczenia z ww modyfikacjami. Jeśli macie coś jeszcze na liście "prostych modów" to dorzućcie
Pozdrawiam