Strona 1 z 1

XU9 vs XU10 - jakie zmiany przy swapie?

: 21 lut czw, 2013 4:23 pm
autor: dexen
Powoli przymierzam się do wymiany XU9 na XU10 (16v) w ZXie. Pytanie, czy wymaga to jakiejś zmiany w mocowaniu silnika do budy -- łapa, łoże na prawej podłużnicy, jakieś inne?

Na ile widziałem w katalogu AutoDelta, lewa półośka jest trochę krótsza dla XU10 niż dla XU9 -- ma to jakieś podstawy? Reszta parametrów (średnica, wielowypust) oraz prawa półoś są takie same, tak?

Re: XU9 vs XU10 - jakie zmiany przy swapie?

: 21 lut czw, 2013 7:31 pm
autor: grzesiek309
Półośka powinna być taka sama. Może katalog przypisuje różne rodzaje skrzyń :wink: Choć w MA wielokliny są inne niż w BE :|
Mocowanie na podłużnicy jest na 99% takie samo, będziesz jedynie potrzebował łapy silnika.
Sprawdź jeszcze czy chłodnica i środkowy tłumik są zamienne :wink:

Re: XU9 vs XU10 - jakie zmiany przy swapie?

: 21 lut czw, 2013 7:37 pm
autor: dexen
Super, dzięki.

Wydech mam mieć cały wymieniony.

Ma sens to ze skrzyniami. Jak rozpoznać skrzynie?

Re: XU9 vs XU10 - jakie zmiany przy swapie?

: 21 lut czw, 2013 7:49 pm
autor: mateon
Wszystko powinno być P&P

Re: XU9 vs XU10 - jakie zmiany przy swapie?

: 21 lut czw, 2013 9:04 pm
autor: grzesiek309
Skrzynia BE ma mechaniczne sprzęgło i zmianę biegów na drążkach. MA ma hydrauliczne sprzęgło i biegi sterowane linkami.
Teraz masz BE i jeśli planujesz ją zostawić, będzie pasowała p&p do silnika.

Re: XU9 vs XU10 - jakie zmiany przy swapie?

: 03 mar ndz, 2013 12:29 am
autor: MArcin91
grzesiek309 pisze:Skrzynia BE ma mechaniczne sprzęgło i zmianę biegów na drążkach. MA ma hydrauliczne sprzęgło i biegi sterowane linkami.
Teraz masz BE i jeśli planujesz ją zostawić, będzie pasowała p&p do silnika.
Nie mylisz przypadkiem skrzyni MA z ML? MA jest łączona przeważnie z silnikami TU i są tam mechaniczne sprzęgła.

Re: XU9 vs XU10 - jakie zmiany przy swapie?

: 03 mar ndz, 2013 7:17 pm
autor: grzesiek309
Nie. Skrzynie ML występowały m.in. w 406 z silnikami 2.0 :wink: