Strona 1 z 2

XU9JAZ - problem z diagnozą

: 04 paź pt, 2013 9:17 pm
autor: EmilTD
Witam,

Może ktoś z was miał podobny przypadek,

Samochód na zimno odpala zawsze i na biegu jałowym pracuje prawidłowo tj. pracuje równo wkręca się na obroty, jednak podczas jazdy gaśnie. Czasem uda się przejechać 100 metrów a czasem 3 km, gdy zgaśnie nie chce nawet zapalić jednak po kilku minutach odpali bez problemu i sytuacja się powtarza na jałowym chodzi bez problemu nawet 30 minut ( najdłuższa próba) a tylko po przejechaniu kawałka gaśnie i tak w kółko.

Na desce po uruchomieniu na zimno po jakiejś minucie zapala się check , w momencie wyrzucenia checka samochód na ułamek sekundy przygasa (tak jak by na 1/2 sekundy tracił zapłon) i dalej normalnie pracuje (oczywiście tylko na luzie). Błędy odczytanie podczas samodiagnostyki to błąd 34 - zawór par paliwa - nawet nie podłączony - ale to z założenia nie to i raz wyskoczył błąd 52 - podmień sterownik na próbę ( brak zmian).

Silnik to 1.9 (XU9JAZ)

Może macie jakiś pomysł ?

Re: XU9JAZ - problem z diagnozą

: 04 paź pt, 2013 9:29 pm
autor: grzesiek309
Sprawdź wszystkie masy. Do kompa, modułu zapłonowego, silnika :wink:

Re: XU9JAZ - problem z diagnozą

: 05 paź sob, 2013 7:20 am
autor: 2mouse
grzesiek309 pisze:Sprawdź wszystkie masy. Do kompa, modułu zapłonowego, silnika :wink:
To raz, a dwa, to ja obstawiam moduł zapłonowy, objawy jakby skądś znane... :W

Re: XU9JAZ - problem z diagnozą

: 05 paź sob, 2013 12:40 pm
autor: Michal gti
Sprawdź moduł zapłonowy, kostkę, piny.

Re: XU9JAZ - problem z diagnozą

: 05 paź sob, 2013 7:19 pm
autor: EmilTD
No i właśnie sprawdziłem... styki na module jak najbardziej w porządku, masy do budy robione były wszystkie od nowa ale i to sprawdzone, "niestety" - są ok. Podpowiedzcie czy może być to wina pompy paliwa... niewydajna... daje za słabe ciśnienie podczas obciążenia silnika???

Ewentualnie czy uszkodzony moduł zapłonowy może powodować takie anomalia?

Re: XU9JAZ - problem z diagnozą

: 05 paź sob, 2013 7:27 pm
autor: grzesiek309
Raczej moduł. Pompa objawiała by się chwilowymi brakami mocy, bądź gaśnięciem silnika. Jednak po zgaśnięciu powinien od razu odpalać.
Sprawdź może jeszcze czy przekaźniki pompy nie świrują :wink:

Re: XU9JAZ - problem z diagnozą

: 05 paź sob, 2013 7:59 pm
autor: 2mouse
EmilTD pisze:Ewentualnie czy uszkodzony moduł zapłonowy może powodować takie anomalia?
Zdecydowanie moduł... Skubaniec może na przykład zacząć świrować po osiągnięciu pewnej temperatury w komorze, albo może zacząć funkcjonować po dotknięciu (dotykasz, czyli pojawia się zmasowanie radiatora... :) ) Taki jest wredny. Przekaźnikiem pompy też się zainteresuj, Śni mi się czasem powrót z Nowego Miasta nad Pilicą z przekaźnikiem w palcach, bo inaczej nie dało się go zewrzeć... :evil:

Re: XU9JAZ - problem z diagnozą

: 06 paź ndz, 2013 12:41 am
autor: EmilTD
Przekaźnik pompy zbadany podczas dzisiejszej próby, działa prawidłowo.
Moduł podmienię pewnie dopiero w przyszłym tyg ponieważ muszę takowy zdobyć.

Powiedzcie koledzy doświadczeni czy istnieje taka możliwość że uszkodzona wiązką powoduje zdychanie modułu?

Pytanie moje stąd, że przy pierwszych próbach odpalania samochodu po wymianie i remoncie silnika z 3 modułów które posiadam żyje lub żył obecnie tylko ten zamontowany. 1 teoretycznie 100% sprawny - nawet nigdy nie spowodował zagadania silnika, 2 - zajebiście nie równa praca 3 - chodził git jednak 3 dni i w sumie około (10 motogodzin). Pierwsze dwa uznałem za przypadek jednak teraz mam sporo wątpliwości.

Re: XU9JAZ - problem z diagnozą

: 06 paź ndz, 2013 12:46 am
autor: EmilTD
2mouse pisze:Zdecydowanie moduł... albo może zacząć funkcjonować po dotknięciu (dotykasz, czyli pojawia się zmasowanie radiatora... :) ) Taki jest wredny.
Niestety nic nie pomogło :(

Re: XU9JAZ - problem z diagnozą

: 06 paź ndz, 2013 2:50 pm
autor: TO-MI
palec rozdzielacza zapłonu może dostaje przebicia i tak świruje

Re: XU9JAZ - problem z diagnozą

: 06 paź ndz, 2013 3:24 pm
autor: EmilTD
Palec, kopułka, przewody, świece nowe... co nie wyklucza ich wadliwości, dzięki za sugestie będę wszystkie elementy po kolei podmieniał i zobaczymy co się wydarzy

Re: XU9JAZ - problem z diagnozą

: 08 paź wt, 2013 10:42 am
autor: ja2nek
A jaki powinien byc numer modułu zaplonowego do xu9jaz?? Moze kolega Emil ma modul nie od tego silnika....

Re: XU9JAZ - problem z diagnozą

: 08 paź wt, 2013 9:23 pm
autor: krzyska
niebieski, końcówka 123

Re: XU9JAZ - problem z diagnozą

: 11 paź pt, 2013 5:59 pm
autor: EmilTD
Rozebrałem pompę paliwa... 100% sprawna, jednak wkład od wersji z monowtryskiem, jej ciśnienie robocze około 1 bara, tak więc zaczynam od wymiany pompy. Zobaczymy co będzie dalej ... :)

Re: XU9JAZ - problem z diagnozą

: 11 paź pt, 2013 6:27 pm
autor: 2mouse
EmilTD pisze:Rozebrałem pompę paliwa... 100% sprawna, jednak wkład od wersji z monowtryskiem, jej ciśnienie robocze około 1 bara, tak więc zaczynam od wymiany pompy. Zobaczymy co będzie dalej ... :)
Taaaaaaaaak.... 8)7 Trzymam kciuki... :D Oby kwiatków nie było już więcej... :W