Strona 1 z 2
XU9J1/A Automatic '89 1891ccm
: 15 maja czw, 2014 11:59 am
autor: Vroobell205
Witam!
Szukam info o tym silniku i w sklepach których pytałem brak info w bazach.
Nie mogę nawet dobrać kabli bo nie wiadomo jaki aparat zapłonowy a po VIN nic im nie wyskakuje ("bo za stary" jak mówią).
Chcę zrobić wymianę wszystkiego co eksploatacyjne czyli filtry i płyny, świece.
Auto ma objaw, że jak jest zimne to odpala i się dusi. Trzeba odpalić z wciśniętym pedałem gazu i przytrzymać z 10 sekund. Potem już mija, chociaż mam wrażenie że ma niskie obroty a w wersji którą posiadam nie ma zegaru obrotomierza tylko czasomierz:)
Podpowiedzcie proszę od czego zacząć.
VIN VF320CDF423247609
Z góry dzięki
Re: XU9J1/A Automatic '89 1891ccm
: 15 maja czw, 2014 2:14 pm
autor: krzyska
Zawor powietrza dodatkowego/jego wtyczka, znajduje sie pod aparatem zaplonowym
Re: XU9J1/A Automatic '89 1891ccm
: 15 maja czw, 2014 9:38 pm
autor: woocash
1891 ccm? nie pierwszy raz się spotykam z tą pojemnością, skąd to się wzięło? z realnej różnicy pojemności w związku z inną głowicą? czy jakiś detuning podatkowy na niemcy?
z kablami to proponuję zabrać swoje stare do sklepu
mi katalogi źle dobrały i mam na razie druciarsko zrobione /inna końcówki maja od strony aparatu własnie/
z tym odpalaniem to zaworek to jedno, ale u mnie było tak samo do czasu regulacji zapłonu własnie/na razie na oko i ucho, muszę podjechać potwierdzić/
Re: XU9J1/A Automatic '89 1891ccm
: 15 maja czw, 2014 10:15 pm
autor: Vroobell205
woocash pisze:1891 ccm? nie pierwszy raz się spotykam z tą pojemnością, skąd to się wzięło? z realnej różnicy pojemności w związku z inną głowicą? czy jakiś detuning podatkowy na niemcy?
z kablami to proponuję zabrać swoje stare do sklepu
mi katalogi źle dobrały i mam na razie druciarsko zrobione /inna końcówki maja od strony aparatu własnie/
z tym odpalaniem to zaworek to jedno, ale u mnie było tak samo do czasu regulacji zapłonu własnie/na razie na oko i ucho, muszę podjechać potwierdzić/
VF320CDF423247609
http://www.planete-205.com/quelle205.php
Wrzucam VIN na tej str i wyskakuje XU9J1
pojemność 1891 jest w papierach poniemieckich
http://www.amazon.de/Stahlfelge-Zoll-Pe ... B005NZE6VQ
nawet felgi do nich są...
Re: XU9J1/A Automatic '89 1891ccm
: 15 maja czw, 2014 10:20 pm
autor: woocash
nie no, masz ten sam zestaw co ja w gentry - xu9j1 + zf4hp14
więc co do silnika to pewna sprawa raczej, tylko że mi wydawało się, że xu9j1 to 1905ccm a nie 1891 muszę /jak wrócę
/ zerknąc jak mam w krzyżackich brifach podaną pojemność z ciekawości.
Re: XU9J1/A Automatic '89 1891ccm
: 15 maja czw, 2014 10:25 pm
autor: Vroobell205
Jutro zrobię zdjęcie silnika to może pomoże w porównaniu.
A co to ten "zf4hp14"?
Re: XU9J1/A Automatic '89 1891ccm
: 15 maja czw, 2014 10:34 pm
autor: DJPreZes
Skrzynia
Re: XU9J1/A Automatic '89 1891ccm
: 15 maja czw, 2014 10:47 pm
autor: Vroobell205
woocash pisze:1891 ccm? nie pierwszy raz się spotykam z tą pojemnością, skąd to się wzięło? z realnej różnicy pojemności w związku z inną głowicą? czy jakiś detuning podatkowy na niemcy?
/
http://forum.peugeot205.pl/viewtopic.ph ... 2&p=318792
Tu kolega ma taki sam
Re: XU9J1/A Automatic '89 1891ccm
: 15 maja czw, 2014 11:19 pm
autor: woocash
Jutro zrobię zdjęcie silnika to może pomoże w porównaniu.
nic nie pomoże, z zewnątrz wyglądają tak samo pewnie.
ciekawi mnie tylko ta 6 ccm różnca w podawanej pojemności i z czego to wynika
a co do silnika to w katalogach szukaj czegoś w rodzaju gti 1.9 kat.
czyli 1.9 jetronic 105 /czy tam 102 KM/
Re: XU9J1/A Automatic '89 1891ccm
: 16 maja pt, 2014 12:53 pm
autor: tok
Różnica jest chyba na tłoku, w sensie tłok ma wgłębienie większe bądź mniejsze.
Poza tym z tego co mi wiadomo do różnych silników 1.9 są różne tłoki.
Re: XU9J1/A Automatic '89 1891ccm
: 16 maja pt, 2014 1:28 pm
autor: Vroobell205
Czyli w sklepie zamawiać części do 1.9 GTI Kat 75kW/102KM
Chciałem zamówić poduszki po silnik wszystkie 3. Sprzedawca powiedział mi że akurat mój rocznik jest przełomowym bo w 1989r. była zmiana i najlepiej sprawdzić czy jest tam kwadratowa poduszka po prawej czy w kształcie gruszki. Tego typu sytuacje pewnie nie raz czy dwa się będą zdarzały więc muszę przywyknąć że dopiero po odkręceniu elementu i położeniu go na ladzie u sprzedawcy mogę poprosić o taki sam.
Re: XU9J1/A Automatic '89 1891ccm
: 16 maja pt, 2014 1:57 pm
autor: grzesiek309
Panowie ale wymyślacie
Pojemność skokowa to skok tłoka*powierzchnia cylindra. Kształt komory spalania nic do tego nie ma
Re: XU9J1/A Automatic '89 1891ccm
: 16 maja pt, 2014 2:11 pm
autor: 2mouse
Może się mylę, ale spotkałem się z pojemnością 1891 cm i tylko w Niemczech, i głowę dam, że jest to jakiś myk podatkowy. Zresztą, dopóki nie robisz układu tłokowo korbowego, nie będzie to miało jakiegokolwiek znaczenia.
Re: XU9J1/A Automatic '89 1891ccm
: 16 maja pt, 2014 5:19 pm
autor: woocash
no ja rozumiem, śpię spokojnie snu mi to z powiek nie spędza, ale po prostu się zastanawiam, czy w tych silnikach, znaczy się co jest innego - niższa głowica? czy coś...
Re: XU9J1/A Automatic '89 1891ccm
: 16 maja pt, 2014 7:43 pm
autor: TO-MI
pojemność to średnica x skok tłoka głowica nie ma nic do tego
w moim dowodzie też widnieje 1891